Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@01:33:24 GMT

کاهش فشارخون با تاثیرگذارترین نوشیدنی خانگی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۷۹۷۹

دانشمندان پاکستانی به تاثیر خارق‌العاده مصرف یک نوشیدنی در پایین آوردن فشار خون پی بردند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: فشار خون بالا یکی از مرگبارترین بیماری‌های زمینه‌ای است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگر شود. براساس تحقیقات کالج سلطنتی لندن و سازمان جهانی بهداشت طی ۳۰ سال اخیر شمار افراد دارای فشار خون بالا از ۶۵۰ میلیون نفر به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهبود رژیم غذایی یکی از مواردی است که می‌تواند به کنترل فشار خون کمک کند. با این حال، دانشمندان پاکستانی به نوشیدنی جالبی برای درمان فشار خون بالا دست یافته اند. تحقیقات آن‌ها نشان داده است مصرف چای سیر و عسل در این زمینه بسیار موثر است.

پژوهشگران در این مطالعه اثر ضد فشار خونی چای سیر و عسل بر سلامت انسان را مورد بررسی قرار دادند. دانشمندان پاکستانی به تجویز ۳، ۵، و ۷ گرم عسل و سیر در قالب چای به شرکت‌کنندگان به مدت ۴۲ روز اقدام کردند؛ سپس فشار خون آن‌ها را مورد سنجش قرار دادند.

شواهد نشان داد مصرف چای عسل و سیر به میزان قابل توجهی به کاهش فشار خون این افراد کمک کرد. این تاثیرگذاری به حدی بود که متخصصان می‌گویند می‌توان از این ترکیب به عنوان یک راهکار درمانی برای کاهش فشار خون بهره برد.

سرویس بهداشت همگانی انگلیس می‌گوید در کنار مصرف نوشیدنی‌هایی مانند چای سیر و عسل یا چای ترش می‌توانید با انتخاب رژیم غذایی سالم به کاهش فشار خون خود کمک کنید. متاسفانه نمک یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش فشار خون در جهان است.

مردم باید به طور معمول روزانه کمتر از ۶ گرم نمک مصرف کنند. این در حالی است که آمار‌های جهانی مصرف بیش از دو برابر این میزان را نشان می‌دهد، همچنین داشتن یک رژیم غذایی با درصد چربی کم و شامل فیبر زیاد مانند غلات کامل، میوه و سبزیجات کافی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

همچنین تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده است داشتن تحرک کافی و ورزش کردن می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

از این رو، توصیه می‌شود رژیم غذایی مناسب، تحرک کافی و سبک زندگی سالم را برای کنترل فشار خون انتخاب کنید. کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند باید به طور پیوسته اقدام به سنجش فشار خونشان کنند و از توصیه پزشکان به طور جدی پیروی کنند.

بیشتر بخوانید: سم زدایی کلیه‌ها با معجونی شگفت انگیز

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت فشار خون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فشار خون کاهش فشار خون فشار خون بالا رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

اگر سعی در کاهش وزن خود دارید، حتما از مزایای آجیل در رژیم غذایی خود آگاه شوید.

آجیل علاوه بر طعم خوشمزه، پر از مواد مغذی است که برای حفظ سلامت مفید و ضروری هستند، گردو یکی از اجزای آجیل است که می‌تواند در رژیم غذایی قرار گرفته و به شما در کاهش وزن کمک کند.

ارزش غذایی گردو:

گردو به دلیل داشتن اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین آ و د برای کاهش وزن موثر است. ۱۲ تا ۱۴ نیمه گردو به شما حدود ۱۹۰ کالری می‌دهد، اما همه کالری‌ها برای سلامتی بد نیستند. برعکس گردو فواید زیادی دارد مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و جلوگیری از پیری.

میزان کالری گردو:

هر ۱۰۰ گرم گردو ۶۴۵ کالری دارد. گردو کالری انبوهی دارد، اما مصرف آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم می‌شود و طبق مطالعات متعدد، انرژی جذب شده از آجیل‌ها نسبت به مواد مغذی آن‌ها کم‌تر از انتظار است.

چرا مصرف گردو وزن را کاهش می‌دهد؟

تامین انرژی مورد نیاز بدن:

گردو با تامین انرژی مورد نیاز بدنتان سبب کاهش وزن شما می‌شود پس همانطور که اشاره شده است زمانی که گردو مصرف کنید سایر کالری‌های دیگر از مواد غذایی در طول روز را کاهش دهید.

بهبود سلامت دل و روده:

سلامت شکم برای مدیریت وزن بسیار ضروری است. شکم ناسالم می‌تواند خطر چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان را افزایش دهد. اگر از سلامت شکم برخوردار هستید به طور خودکار قادر به هضم صحیح غذا و کنترل وزن خود خواهید بود.

کنترل اشتها:

گردو برای کنترل گرسنگی خوب است و می‌تواند به شما کمک کند تا مدت زمان طولانی تری سیر مانده و میلی به غذا‌های دیگر نداشته باشید، زیرا بعد از مدتی که گردو مصرف نماییم، بخشی از مغز آن‌ها به نام اینسولا فعالیتش بیشتر می‌شود، این بخش از مغز در کنترل اشتها دخالت دارد؛ بنابراین مصرف گردو سبب کاهش وزن در افراد خواهد شد.

سرشار از چربی‌های امگا ۳:

گردو دارای چربی‌های امگا ۳ فراوانی است که اگر به طور منظم و در مقدار مناسب مصرف شود سبب کاهش اشتها شده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

کاهش قند خون:

افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند، به تدریج میلشان نسبت به مصرف شیرینی ها، غذا‌های پرکالری و پر حجم و چرب کمتر می‌شود و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آن‌ها کاهش می‌یابد. مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین میشود.

کاهش کلسترول:

گردو سرشار از چربی‌های مفید است و این چربی‌ها کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول خوب خون را بالا میبرند.

با مصرف گردو چربی‌های دور شکم و پهلو را بسوزانید:

گردو یک ماده غذایی مفید برای چربی سوزی است. گردو خاصیت MUFA دارد بدین معنی که دارای چربی مفید بوده و چربی‌های مضر و اشباع شده ندارد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از MUFA‌ها مثل گردو و ماهی در آب شدن چربی‌های دور شکم و پهلو کارآمد است، زیرا چربی‌های مفید چربی‌های دور شکم و پهلو را با افزایش یک سوخت ساز مناسب از بین میبرند.

مصرف MUFA‌ها سبب کاهش کلسترول بد خون، تامین پروتیین‌ها و فیبر بدن، سلامت قلب می‌شود پس این مواد غذایی را روزانه و به اندازه مصرف کنید تا از شر چربی‌های شکم و پهلو راحت شوید و اندامی متناسب و خوش فرم داشته باشید.

 

چطور گردو را برای کاهش وزن مصرف کنید؟

بهترین زمان خوردن گردو قبل از هر دو وعده غذایی روزانه است. قبل از غذا یک مشت گردو (۳۰ گرم) یا چند عدد گردو بخورید پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه یک لیوان آب بنوشید، اینگونه احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت غذای کمتری می‌خورید، زیرا گردو سرشار از فیبر است و سبب می‌شود اشتهایی برای پرخوری و مصرف دسر‌های خامه‌ای و... نداشته باشید. همچنین باید توجه داشت که ورزش بدنی روزانه و خوردن غذا‌های سالم نظیر سبزیجات سبز و میوه‌ها برای وزن ایده ال ضروری است.

 

سایر خواص گردو:

گردو منبع غنی منگنز و مس، منیزیم و فسفر، آهن و کلسیم و و مقدار کمی سدیم و نمک است و حاوی ویتامین B ۳، B ۶، B ۵، E، B ۲ می‌باشد و خواص زیر را داراست:

محافظت از پوست

استحکام استخوان

تنظیم متابولیسم بدن

تقویت هوش و حافظه

درمان کننده درد مفاصل

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

تنظیم کننده فشار خون

مفید برای پوست و مو

بهبود گردش خون

جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی

بهبود صفرا

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • استفاده از جایگزین های نمک خطر مرگ های قلبی را کاهش می دهد
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند