Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:13:29 GMT

باکتری های روده نشانگر خطر ابتلا به سرطان روده هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۸۰۸۴

باکتری های روده نشانگر خطر ابتلا به سرطان روده هستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، مطالعات محققان دانشگاه واشنگتن نشان داد که افزایش حضور برخی از باکتری‌ها در روده، احتمال سرطانی شدن پولیپ روده بزرگ را نشان می‌دهد.

«ویلیام دی پائولو»، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، ۴۰ بیمار را که تحت کولونوسکوپی قرار گرفته بودند و بیوپسی پولیپ شأن برای تشخیص باکتری‌های موجود به میزان نسبتاً بالاتر در مقایسه با بیماران فاقد پولیپ انجام شده بود را تحت بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه بیماران بین ۵۰ تا ۷۵ سال سن داشتند.

به گفته محققان: «افزایش بروز سرطان روده بزرگ یک دغدغه اصلی سلامت است، اما اطلاعات کمی در مورد ترکیب و نقش میکروبیوم های مرتبط با پولیپ‌های پیش سرطانی وجود دارد.»

تیم تحقیق دریافت که یک باکتری متداول موسوم به Bacteroides fragilis، در بیوپسی (نمونه برداری) مخاط بیماران مبتلا به پولیپ افزایش یافته بود.

این تحقیقات همچنین امضای میکروبی متمایزی را نشان داد که بیماران مبتلا به پولیپ را از افرادی که پولیپ ندارند متمایز می‌کند و ارتباط بین میزان B. fragilis در نمونه‌ها و التهاب پولیپ‌های کوچک را مشخص می‌کند.

با بررسی دقیق‌تر، محققان پی بردند که B. fragilis بدست آمده از بیماران مبتلا به پولیپ در مقایسه با B. fragilis حاصل از افراد فاقد پولیپ، در توانایی ایجاد التهاب متفاوت هستند.

به گفته دی پائولو، تنها ۵ درصد از پولیپ‌های روده بزرگ سرطانی هستند. «به نظر می‌رسد که پولیپ ها در همان نواحی روده بزرگ به طور مداوم ایجاد می‌شوند و مقدار مشخص از گونه خاص B. fragilis می‌تواند شاخص پیش بینی کننده سرطان باشد.»

کد خبر 5308761

منبع: مهر

کلیدواژه: باکتری سرطان روده بزرگ میکروب واکسن کرونا ویروس کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 آمار کرونا واکسن علیرضا زالی شیوع کرونا آلزایمر دانشگاه علوم پزشکی ایران اورژانس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کلسترول روده بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد