Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت سامانه ثبت نام واکسیناسیون ویژه تمامی دانشجویان وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، طلاب و حوزه‌های علمیه از روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون برخی از دانشجویان دز اول را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه‌های تهران هم دز دوم واکسن را تزریق کرده اند تا بتوانند برای کلاس‌های حضوری سال تحصیلی جدید آماده شوند. دانشگاه‌های کشور هم طی چند روز گذشته در خصوص زمان واکسیناسیون دانشجویان اطلاعیه‌ای صادر کرده اند.

حدود ۵۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شدند

محمد رضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره آمار دانشجویانی که تا کنون واکسینه شده‌اند گفت: ما آماری در این رابطه نداریم، چون مراکز تعریف شده وزارت بهداشت، از طریق پیامک، دانشجویان را از لیستی وزارت علوم در اختیار آن‌ها قرار داده، برای واکسیناسیون فرا می‌خوانند.

وی ادامه داد: بنابراین تا امروز آمار دقیقی دریافت نکرده‌ایم، ولی گزارش‌هایی که از دانشگاه‌ها و دانشجویان داشته‌ایم نشان از این دارد که نزدیک به ۵۰ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در اولویت قرار داشتند واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره اینکه اکنون شرایط برای بازگشایی دانشگاه‌ها به چه صورت است افزود: هر دانشگاه ویژگی‌های ممتازی از دانشگاه‌های دیگر دارد، ما در کشور دانشگاهی داریم که حدود ۵۰ هزار دانشجو دارد و دانشگاهی که یک هزار دانشجو داشته و دانشجوی تحصیلات تکمیلی ندارد پس بنابراین به طور کلی نمی‌توانیم درباره اینکه دانشگاه‌ها در چه تاریخی بازگشایی می‌شوند، صحبت کنیم.

آهنچیان افزود: از طرفی هم نسبت بومی بودن دانشجویان در دانشگاه‌ها متفاوت است و بیشترین مشکل ما مربوط به شهر‌های بزرگ است همان جایی که کرونا هم بیشتر جولان می‌دهد که همه این‌ها باعث می‌شود که نتوانیم برای همه دانشگاه‌ها یک نسخه لحاظ کنیم ضمن اینکه ما سه سطح تصمیم گیری داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه آموزش‌ها مجازی است به‌جز دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به‌خاطر رساله، پایان‌نامه و یا پروژه‌هایشان مجبورند در محیط دانشگاه باشند.

وی درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه ه در سال تحصیلی جدید نیز گفت: خوابگاه‌های ما به شکل اتاق تک نفره در سال گذشته دایر بوده است و این تصور که دانشگاه‌ها در زمان کرونا و بعد از اسفند ۹۸ تعطیل بوده‌اند تصور درستی نیست، ولی تکلیف خوابگاه‌ها، دانشگاه به دانشگاه متفاوت است.

واکسیناسیون دانشجویان خواجه نصیر از دیروز آغاز شد

مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه خواجه نصیر اعلام کرد؛ با توجه به اضافه شدن لیست دانشجویان دانشگاه به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان غیر بومی می‌توانند با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و رزرو نوبت در شهر خود نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

تمام دانشجویان ساکن استان‌های تهران و البرز (دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم و مجازی) می‌توانند براساس برنامه زمان بندی شده به پردیس برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی واقع در خیابان شریعتی، ضلع جنوب شرقی پل سیدخندان مراجعه کنند.

همراه داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی الزامی است.

روز یکشنبه ۲۸ شهریور

ساعت ۸ تا ۱۰ دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد پردیس برق و کامپیوتر

ساعت ۱۰ الی ۱۲ دانشجویان مقطع کارشناسی پردیس برق و کامپیوتر

ساعت ۱۲ الی ۱۴ دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد پردیس عمران و نقشه برداری

روز دوشنبه ۲۹ شهریور

ساعت ۸ الی ۱۰ دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد پردیس مکانیک، صنایع و مواد

ساعت ۱۰ الی ۱۲ دانشجویان کارشناسی پردیس مکانیک، صنایع و مواد

ساعت ۱۲ الی ۱۴ دانشجویان کارشناسی پردیس عمران و نقشه برداری

روز سه شنبه ۳۰ شهریور

ساعت ۸ الی ۱۰ دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناسی پردیس هوافضا و ریاضی

ساعت ۱۰ الی ۱۲ دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناسی پردیس علوم

ساعت ۱۲ الی ۱۴ دانشجویان مجازی

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز شد

از شنبه ۲۰ شهریور واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد آغاز می‌شود و طبق اعلام دانشگاه آن‌ها می‌توانند جهت تزریق واکسن به مراکز درمانی دانشگاه آزاد در سراسر کشور مراجعه کنند.

گفتنی است، وزارت بهداشت اعلام کرده که دانشجویان دکتری و پس از آن دانشجویان کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی در اولویت تزریق واکسن قرار دارند و برای انجام این امر ۱۰۰ مرکز واکسیناسیون در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی فعال و تجهیز شده و از امروز آمادگی لازم برای تزریق واکسن به دانشجویان وجود دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عمل به ماموریت اجتماعی خود و حسب دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیند کنترل کرونا حضور فعال داشته و در کنار ستاد کشوری کرونا در حیطه درمان، قرنطینه و پاسخگویی به سوالات بیماران و .. و همچنین واکسیناسیون عموم مردم نقش آفرینی کرده است.

برای مثال مرکز واکسیناسیون واحد تهران مرکز در سوهانک از ابتدای شروع به کار خود عموم مردم را واکسینه کرده است؛ همچنین در سایر واحد‌ها مثل واحد خوزستان، خراسان، یزد، زنجان و ... از مدت‌ها قبل فعال هستند و علاوه بر اساتید و کارکنان، عموم مردم را واکسینه می‌کنند.

نیازی نیست تا دانشجویان برای واکسینه شدن به واحد دانشگاهی خود مراجعه کنند، توزیع مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که دانشجویان کمترین جابجایی را داشته باشند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون این دانشگاه به آدرس azadhr.healthehr.ir اقدام به ثبت نام برای تزریق واکسن کنند.

با کمک وزارت بهداشت، دانشجویان می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت اقدام به ثبت و رزرو نوبت کنند و به مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت در سطح شهر خودشان مراجعه کنند.

واکسیناسیون دانشجویان ساکن مشهد در تمام پایگاه‌های شهر میسر شد

حمیدرضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع رسانی ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی دانشجویان ساکن مشهد از امروز می‌توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی برای دریافت واکسن به تمامی پایگاه‌های واکسیناسیون در این شهر مراجعه کنند. علاوه بر مراکز واکسیناسیون مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، سایر مراکز واکسیناسیون در شهر مشهد پذیرای دانشجویان هستند.

او با تایید کمبود واکسن برکت در مشهد افزود: از دیروز با کمبود این نوع واکسن در این شهر مواجه شده‌ایم.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد متقاضیان واکسن برکت در این شهر بیشتر از سایر مناطق کشور است.

رحیمی بیان کرد: تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روزه در تزریق دُز دوم واکسن برکت مشکلی ندارد و رفع مشکل کمبود واکسن برکت منوط به ارسال محموله آن توسط وزارت بهداشت است.

واکسیناسیون دانشجویان تا مهرماه تکمیل نمی‌شود

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: واکسیناسیون دانشجویان از هفته گذشته به صورت گسترده شروع شده و با سرعت خوبی در حال انجام است. در مناطق مختلف و دانشگاه‌های مختلف سرعت واکسیناسیون متفاوت است و آمار دقیقی از واکسیناسیون این گروه در دسترس نیست.

اوافزود: واکسیناسیون دانشجویان تا اول مهرماه تکمیل نمی‌شود، برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها فعلا منتفی است و آموزش‌ها به صورت مجازی خواهد بود. با انجام روند واکسیناسیون ممکن است آموزش‌های حضوری به تدریج آغاز شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات، برای دریافت اینترنت رایگان دانشجویان هستیم. اینترنت رایگان در سه ترم گذاشته داشتیم و امیدواریم برای ترم پیش رو نیز این امر محقق شود.

گفتنی است که طبق اعلام وزارت بهداشت دانشجویان و طلاب برای واکسیناسیون نیازی نیست به شهر محل تحصیل مراجعه کنند و این امکان فراهم شده است تا آن‌ها بتوانند نزدیکترین مرکز واکسیناسیون را انتخاب کنند. اگر دانشجویی موفق به ثبت نام در سامانه واکسیناسیون کرونا نشد و کد ملی او در سامانه ثبت نشده بود، می‌تواند موضوع را از طریق دانشگاه محل تحصیل پیگیری کند تا معاونت آموزشی وزارت علوم و وزارت بهداشت بهداشت یا دانشگاه آزاد، اطلاعات را به مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال کنند و فهرست تکمیلی اطلاعات دانشجویان در سامانه واکسیناسیون کرونا ثبت شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد وزارت علوم دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دانشگاه مراکز واکسیناسیون کارشناسی پردیس وزارت بهداشت تزریق واکسن مراجعه کنند واکسن برکت دانشگاه ها وزارت علوم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟

در حالیکه بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) موارد ابتلا به سرخک پس از کاهش چشمگیر سطح واکسیناسیون در دنیا طی چند سال‌ اخیر به ویژه در پی همه‌گیری کرونا در شماری از کشورها به میزان قابل توجهی شدت یافته است، پزشکان با تاکید بر اقدامات بهداشتی لازم برای تمام افراد، توصیه می‌کنند گروه‌های آسیب‌پذیر بیش از سایرین از خود در برابر این بیماری مراقبت کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در اواسط سال گذشته (۲۰۲۳) منتشر کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سرخک در قاره سبز هشدار داد.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و می‌تواند منجر به عوارض جدی شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

پزشکان می‌گویند به افرادی که دو دُز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

بنابر گزارش ان‌اچ‌کی، برای مثال در ژاپن بیشتر افراد ۵۰ ساله یا مسن‌تر در دوران کودکی به دلیل فقدان سامانه‌های معمول واکسیناسیون در آن روزها، واکسن دریافت نکردند. برای نسل‌های بعد از این افراد، سامانه‌های واکسیناسیون معمولی حدود ۳۰ سال تنها یک واکسن ارائه می‌کردند به این معنی که احتمال دارد این نسل‌ها مصونیت کافی به دست نیاورده باشند.

متخصصان تاکید دارند اگر نمی‌دانید که آیا ایمنی کافی در برابر سرخک دارید یا خیر، به شما توصیه می‌شود که آزمایش آنتی‌بادی را در مراکز پزشکی انجام دهید و تأیید کنید که آیا واکسیناسیون ضروری است یا خیر.

همچنین زنان باردار به ویژه باید در مقابل ابتلا محتاط باشند. گفته می‌شود زنان باردار در صورت ابتلا به سرخک در معرض خطرات بالای عوارض آن قرار خواهند گرفت. ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد. برای زنانی که قصد بارداری دارند مهم است که خطر ابتلای خود را از قبل با انجام اقداماتی مانند آزمایش آنتی‌بادی بررسی کنند و از آنها خواسته می‌شود که در صورت لزوم، واکسینه شوند.

علاوه به این، هنگامی که به کشورهای خارجی و مناطقی سفر می‌کنید که موارد بیشتری از ابتلا به سرخک در آنها گزارش شده است به شما توصیه می‌شود اقداماتی مشابه اقدامات مربوط به زنان باردار انجام دهید و پس از بازگشت به کشور خود، وضعیت جسمانی‌تان را به دقت بررسی کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • دانشجویان میهمان چه شرایطی باید داشته باشند؟
  • دانشجویان میهمانی چه شرایطی باید داشته باشند؟
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • دوره‌های تحصیلات تکمیلی فقط در دانشگاه‌های تهران برگزار شود