Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس بازار سرمایه در توضیح دلایل ریزش شاخص بورس گفت: پیش بینی می‌شود که بعد از ارائه سود و زیان شرکت‌ها و پس از تغییرات مدیریتی، نیمه دوم سال بازار سرمایه شرایط مطلوبی داشته باشد. مصطفی صفاری در گفت‌وگو با میزان در توضیح دلایل ریزشی شدن شاخص بورس در چند روز اخیر گفت: هنوز تکلیف مسئولان اقتصادی از جمله رئیس کل بانک مرکزی مشخص نشده و معاونین برخی از وزرا و مدیرعامل هلدینگ‌ها در حال تغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان کرد: در حال تغییر نظام تصمیم گیری مطرح است و  نباید انتظار داشت که بازار مثبت شود.   کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: شرکت‌ها از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باید آمار تولید و فروش را ارائه دهند و پس از آن سود و زیان خود را اعلام کنند و عملکرد شرکت‌ها باید در نظر گرفته شود.   صفاری با بیان اینکه همواره بعد از فصل مجامع تا شهریور ماه بازار سرمایه رونق آن چنانی ندارد گفت: در این زمان بازار سرمایه مثل باغی است که میوه‌های آن را چیده اند و تا شکوفه دهد قیمت‌ها در حداقل قرار دارد و انتظار اینکه شاخص در این شرایط بالا برود انتظار نابه جایی است.   وی افزود: پیش بینی می‌شود که بعد از ارائه سود و زیان شرکت‌ها و پس از تغییرات مدیریتی، نیمه دوم سال بازار سرمایه شرایط مطلوبی داشته باشد.   کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه آیا انتشار عرضه‌های اولیه در یک دو هفته اخیر بر روند نزولی بازار تاثیرگذار بوده یا خیر گفت: تاثیر عرضه‌های اولیه در روند نزولی بازار سرمایه خیلی کم است چرا که حجم بازار بورس و فرابورس وقتی به ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد می‌رسد عرضه‌های اولیه در مقابل آن رقم ناچیزی است.   صفاری پیشنهاد کرد سرمایه گذاران صبر پیشه کنند تا تغییرات مدیریتی حاصل شود و سود و زیان شرکت‌ها اعلام شود.   شاخص بورس و اوراق بهادار در ماه‌های اخیر روند مثبتی داشته است، اما در روز‌های اخیر شاخص تغییر رویه دادو و روز‌های منفی را به ثبت می‌رساند که عوامل بسیاری در این زمینه دخیل بوده است.   شاخص در مدت اخیر کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را گذراند، اما روند نزولی روز‌های اخیر باعث شد شاخص دوباره به کانال زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگردد.   در معاملات روز گذشته ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ شاخص با ریزش بیش از ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحدی به پله یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی بازگشت.   بیشتر بخوانید: شاخص همچنان نزولی     انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار سرمایه شاخص بورس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار سرمایه شاخص بورس تغییرات مدیریتی بازار سرمایه سود و زیان شاخص بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟

آفتاب‌‌نیوز :

جی پی مورگان چیس و دویچه بانک تاثیر بالقوه هاوینگ بیت‌کوین بر قیمت و اکوسیستم آن را بررسی کردند. شبکه بیت‌کوین، چهارمین هاوینگ خود را در ۱۹ آوریل به پایان رساند و علیرغم توافق در مورد تاثیر هاوینگ، این دو بانک در مسیر قیمت بیت‌کوین پس از این رویداد، اختلاف نظر دارند.

ماریون لبور و کسیدی اینسورث-گریس، تحلیلگران دویچه بانک اظهار کردند که هاوینگ بیت‌کوین از قبل تا حدی توسط بازار مشخص شد و اشاره کردند که این رویداد به دلیل ماهیت الگوریتم بیت‌کوین از قبل به‌طور گسترده‌ای پیش‌بینی شده است. تحلیلگران دویچه بانک بیان کردند که انتظار ندارند، قیمت‌ها به‌طور قابل توجهی پس از رویداد هاوینگ افزایش یابد.

آنان افزودند: با نگاهی به آینده، ما همچنان انتظار داریم که قیمت‌ها به دلیل انتظار تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم، کاهش آتی نرخ بهره بانک مرکزی و تغییرات نظارتی بالا باقی بماند.

نظرسنجی اخیر دویچه بانک نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کردند که ارز‌های دیجیتال به طبقه دارایی مهم و روش پرداخت تبدیل شوند. علاوه بر این، ۱۰ درصد از افراد مورد بررسی انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال از ۷۵ هزار دلار فراتر رود.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر جی پی مورگان نیز بر این باور است که هاوینگ بیت‌کوین تا حد زیادی قیمت‌گذاری شده است. او گفت که انتظار دارد در کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ کاهش یابد و آن را به شرایط و قیمت‌های بیش از حد خرید در مقایسه با طلا در زمان نوسانات نسبت داد. او همچنین سطح پایین سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای پروژه‌های کریپتو را برجسته کرد.

این تحلیلگر گفت: ما انتظار نداریم که قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ افزایش یابد، زیرا قبلا قیمت‌گذاری شده است. در واقع به دلایل متعددی شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ خواهیم بود.

هفته گذشته، جی پی مورگان در مورد خطرات بالقوه نزولی در بازار‌های ارز‌های دیجیتال هشدار داد و تاکید کرد که بیت‌کوین علیرغم نوسانات اخیر قیمت، همچنان در مرحله بیش از حد خرید است.

به نقل از کریپتو، این تحلیلگر همچنین در مورد توانایی بازار رمزارز‌ها برای دستیابی به برابری طلا در پرتفوی سرمایه‌گذاران شک کرد. بانک سرمایه‌گذاری جهانی پیش‌بینی کرد که پس از هاوینگ، قیمت بیت‌کوین به ۴۲هزار دلار کاهش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۶ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۶۶درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۱ میلیارد دلار است که ۳۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۶ میلیارد دلار است که ۹.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۳۲ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۹:۲۴ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۵ هزار و ۶۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۹.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۷۶.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۲ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۰.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۳ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۷.۵۲ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۴.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۴ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۶.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۰.۶۱ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۲ درصد افزایش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود