Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@23:33:19 GMT

رونق دوباره صادرات مرکبات

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۹۱۲۵

رونق دوباره صادرات مرکبات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش‌بینی تولید حداقل ۲.۵ میلیون تن مرکبات را در استان داریم؛ گفت: پیش بینی ما برای امسال، صادرات تا ۵۰۰ هزار تن کیوی، مرکبات و نارنگی است که دست یافتن به این هدف به معنای افزایش ۲۰ درصدی در بخش صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص آخرین وضعیت کمی و کیفی مرکبات در مازندران و نیز اقدامات انجام گرفته در راستای بهیود صادرات این محصول در امسال، افزود: در مجموع، وضعیت کمی و کیفی مرکبات امسال، ایده‌آل است.

شهیدی‌فر گفت: با توجه به کنترل آفات و مدیریت برداشت، وضعیت کمی و کیفی مرکبات امسال بهتر از پارسال است.

او افزود: ممکن است درصد کمی پرتقال تامسون ما کمتر از پارسال باشد، اما وضعیت نارنگی ما به نسبت سال گذشته به مراتب بهتر است.

شهیدی‌فر گفت: در بخش صادرات اکنون برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفته است که در کنار تامین مرکبات مورد نیاز داخل کشور، صادرات ما هم جان بگیرد.

او با اشاره به وضع کیفی پرتقال‌های مازندران، افزود: امسال سال خوبی برای باغداران مرکبات مازندران خواهد بود، کما اینکه سال خوبی برای برنجکاران استان نیز بود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرکبات مازندران عموما به کشور‌های حوزه sd Hd hs صادر می‌شود و امیدواریم امسال شاهد رشد قابل توجهی در این بخش باشیم.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران صادرات مرکبات صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان