Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@15:36:26 GMT

پیاده‌روی اصفهانی‌ها در روز اربعین

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۹۵۲۸

پیاده‌روی اصفهانی‌ها در روز اربعین

محمد صافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص پیاده‌روی روز اربعین در اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نیز خیل مشتاقان امام حسین(ع) از فیض حضور در جاده نجف به کربلا محروم هستند، روز اربعین در یک حرکت مردمی، پیاده‌روی خانوادگی یا از درب مساجد و حسنیه‌ها از صبح تا بعد از نماز مغرب با شعار «الی‌اصحاب‌الحسین» به سمت گلستان شهدا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال فرهنگی حوزه اربعین تصریح کرد: هر فردی همراه با خانواده از منزل هر ساعتی که مایل است به سمت گلستان شهدا حرکت می‌‌کند، این حرکت از مناطق مختلف و با حضور گروه‌های گوناگونی شامل هیأت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، مجموعه‌های فرهنگی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به شرایط کرونا در خصوص برنامه‌های گلستان شهدا بیان کرد: از لحاظ زمانی وقت حضور در گلستان وسیع است (صبح تا شام اربعین) و همچنین فضای باز گلستان شهدا برای این کار در نظر گرفته شده است که زائران پس از قرائت زیارت اربعین و زیارت شهدا به منازل خود بازگردند، در گلستان شهدا برنامه‌های فرهنگی توسط گروه‌های مردمی تدارک دیده شده است که یک ساعت به یک ساعت زیارت اربعین و مداحی انجام پذیرد؛ لازم به ذکر است هماهنگی‌های لازم برای ایاب و ذهاب زائران گلستان شهدا جهت برگشت صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/ح۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: پیاده روی اربعین محمد صافی گلستان شهدا گلستان شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود

شهردار کرمانشاه گفت: بنابر پیشنهاد ارائه شده به شورای ترافیک شهر کرمانشاه، حد فاصل سی متری اول و دوم ( نوبهار ) به عنوان پیاده راه پیشنهاد شد که مقرر شد مطالعات مرتبط در خصوص بحث هدایت ترافیک، توقف خودروها و مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کرمانشاه اظهار کرد: در تمام شهرهای دنیا و بسیاری از شهرهای کشور خودمان و خصوصاً کلان شهرها مناطقی تحت عنوان پیاده راه یا مرکزی تحت عنوان تجمع شهری یا به اصطلاح شهرسازی، پلازای شهری در نظر گرفته شده است که محل تردد و خرید و فعالیت‌هایی است که مردم در سطح شهر نیاز دارند که تاکنون در شهر کرمانشاه پیاده راه احداث نشده است.

وی گفت: در نشست امروز شورای ترافیک شهر کرمانشاه موضوع ایجاد پیاده راه پیشنهاد و مورد بررسی واقع شد.

شهردار کرمانشاه گفت: بنابر پیشنهاد ارائه شده به شورای ترافیک شهر کرمانشاه، حد فاصل سی متری اول و دوم (نوبهار) به عنوان پیاده راه پیشنهاد شد که مقرر شد مطالعات مرتبط در خصوص بحث هدایت ترافیک, توقف خودروها و مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

وی گفت: پس از انجام مطالعات دقیق سپس پیاده راه به صورت آزمایشی اجرا شود که امیدواریم مورد استقبال همشهریان قرار بگیرد.

نوروزی گفت: اگر این طرح پیاده راه با موفقیت انجام شود یک نقطه قابل استفاده برای همشهریان در حوزه خرید، فعالیت‌های فرهنگی و تجاری در شهر کرمانشاه خواهد شد که فکر می‌کنم مورد استقبال همشهریان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 745285

دیگر خبرها

  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • خیابان نوبهار پیاده‌راه می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی «روز ارتش» در اصفهان اعلام شد
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان