Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرده است که به دنبال افزایش فشار از سوی نهادهای بین المللی برای کاهش انتشارات و رسیدن به اهداف 2030، سرمایه گذاری در پروژه های هیدروژن را آغاز می کند تا بتواند میزان تولید انرژی های پاک خود را افزایش دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اسکات موریس، نخست وزیر استرالیا گفته است که دولت این کشور 150 میلیون دلار استرالیا برابر با 108 میلیون دلار آمریکا به همراه کمک مالی 464 میلیون دلار استرالیا برای انجام مطالعات امکان پذیری و ایجاد پروژه های هیدروژن در هفت هاب انرژی در این کشور در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته است که ما توسعه صنایع هیدروژن استرالیا را تسریع کرده و هدف ما تولید هیدروژن پاک در دنیاست تا گذار انرژی در بخش های حمل و نقل، انرژی، منابع و ساخت و تولید تسهیل شود.

A worker stands atop a wind turbine during a routine inspection at the Infigen Energy wind farm located on the hills surrounding Lake George, 50 km north of the Australian capital city of Canberra May 13, 2013. REUTERS

این بیانیه پس از دیدار موریسون با جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن و نارندرا مودی، نخست وزیر هند با موضوع سیاست های اقلیم صادر شده است.

دولت محافظه کار استرالیا تحت فشار است تا به تعهدات خود برای اهداف کربن صفر تا سال 2050 یا کاهش شدید انتشارات بین 26 تا 28 درصد تا سال 2030 نسبت به سطح سال 2005 عمل کند.

استرالیا متعهد شده است طی 10 سال آینده 18 میلیون دلار استرالیا برای تکنولوژی های کاهش انتشارات مثل تولید هیدروژن، ذخیره سازی انرژی و جذب و ذخیره سازی کربن هزینه کند.

برچسب هااسترالیا انرژی امروز تکنولوژی جذب و ذخیره سازی کربن (CCUS) خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) ذخیره انرژی هیدروژن سبز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: استرالیا انرژی امروز ذخیره انرژی هیدروژن سبز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • باتری این ریزسیاه‌چاله‌، انرژی هفت نسل شما را تامین می‌کند!
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا
  • باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • باتری که در چند ثانیه ای شارژ می‌شود
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی