Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@00:41:26 GMT

مخالفت شهروندان با بازگشایی حضوری مدارس

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۰۸۹۰

در نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خصوص "بازگشایی مدارس در اول مهرماه به صورت حضوری با توجه به شرایط فعلی کرونا"، مشخص شد که ۶۲.۵ درصد از کل جامعه آماری با این موضوع مخالف هستند.   به گزارش ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ نظرسنجی را در خصوص بحث بازگشایی مدارس به صورت حضوری در سطح ملی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با درنظر گرفتن جمعیت بالای ۱۸ سال کشور (شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵۸۱ نفر به شکل مصاحبه تلفنی گردآوری شد.   در این نظرسنجی، شهروندان به این دو سؤال: "با توجه به شرایط فعلی کرونا با بازگشایی مدارس در اول مهرماه به صورت حضوری موافقید یا مخالف؟" و "در چه صورت موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستید؟" پاسخ دادند.    براساس نتایج به دست آمده مشخص شد، ۶۲.۵ درصد از افراد کل نمونه با بازگشایی مدارس به صورت حضوری مخالف هستند؛ ۳۲.۵ درصد با بازگشایی به صورت حضوری موافق و ۴.۹ درصد نیز به این سؤال پاسخی ندادند. یافته‌های این نظرسنجی برحسب خانواده‌هایی که دانش‌آموز داشتند، مقداری متفاوت بود. ۶۲.۹ درصد پاسخگویان که در خانواده خود دانش‌آموز دارند، مخالف بازگشایی مدارس در اول مهرماه به صورت حضوری هستند و در مقابل، ۳۵ درصد با بازگشایی مدارس به صورت حضوری در شرایط فعلی موافق هستند.       میزان موافقت با بازگشایی مدارس در اول مهرماه به صورت حضوری در مراکز استان‌ها ۲۶.۵ درصد، در شهرهای کوچک ۳۰.۴ درصد و در روستاها ۴۴.۳ درصد بود.   به گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، در بخش دوم این نظرسنجی، از افرادی که مخالف بازگشایی مدارس بودند سؤال شد که در چه صورت موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستید؟ براین اساس، ۴۰.۳ درصد از کسانی که مخالف بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستند، اعلام کردند که تا زمان ریشه‌کن شدن کرونا، مدارس به صورت حضوری بازگشایی نشوند.   همچنین ۵۵ درصد پاسخگویان عنوان کردند که در صورت واکسیناسیون همه معلم‌ها و دانش‌آموزان، موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستند. ۰.۷ درصد پاسخگویان، واکسینه شدن همه دانش‌آموزان و  ۰.۴ درصد نیز واکسینه شدن همه معلم‌ها را عامل موافقت با بازگشایی مدارس به صورت حضوری عنوان کردند و ۳.۵ درصد نیز به این سؤال پاسخی ندادند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازگشایی مدارس در اول مهرماه به صورت حضوری بازگشایی مدارس به صورت حضوری بازگشایی مدارس ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت

امنیت برای زندگی مردم گاهی از نان شب واجب‌تر و مهم‌تر است، معضلی که مدتی است گریبان‌گیر ساکنان  خیابان مارالان در شهر تبریز شده است. تاریکی معابر یکی از موضوعاتی است که می‌تواند امنیت مردم را به مخاطره بیندازد. اهالی این محله بارها از مسئولان پیگیری کرده اند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام و احترام ما ساکن خیابان مارالان بالاتر از میدان سجادیه شهر تبریز هستیم با وجود ثبت و گزارش خرابی ۳ تا از چراغ‌های روشنایی کوچه ما به مدت بیشتر از ۱۶ ماه از سوی همسایه‌ها و خودم و با وجود دریافت پیامک هنوز تعویض لامپ صورت نگرفته است. لطفا پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالا برگ و یارانه
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • مخالفت 74 درصد اسرائیلی ها با حمله رژیم اشغالگر به ایران
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت