Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کار، امکان ایجاد سالانه یک میلیون شغل را به طور کامل شدنی و عملیاتی دانست و در مورد قرارداد‌های موقت کار و سفید امضا، گفت: بیش از ۳۵ نوع ارتباط استخدامی داریم و معاونت روابط کار وزارتخانه موظف شده که ساماندهی لازم را انجام دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال کشور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به پیگیری وعده دولت در مورد ایجاد سالانه یک میلیون شغل هستیم، گفت: برنامه ریزی مناسب برای ایجاد ستاد فرماندهی اشتغال را مورد توجه قرار دادیم و شروع به کار کردیم و همه دستگاه‌ها و عناصر تعیین کننده در حوزه اشتغال در این رویداد حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که پلتفرم ملی برای ایجاد اشتغال ایجاد کنیم به گونه‌ای که همه دستگاه‌هایی که در حوزه اشتغال موثر هستند بتوانند ایفای نقش کنند؛ این کار در حال انجام است و در ماه‌های آینده خبر‌های خوبی از آن به مردم می‌رسد.

عبدالملکی امکان ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور را به طور کامل شدنی و عملیاتی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۱ گام‌های بلندی در این رابطه برداریم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه بر اساس مفاهیم و تعاریف بین المللی بیکار به کسی گفته می‌شود که حتی یک ساعت در هفته شغل نداشته باشد، گفت: اشتغال ناقص شامل شاغلانی است که کمتر از ۳۹ ساعت در هفته مشغول کار باشند البته ما فردی که بیش از ۲۴ ساعت کار انجام دهد را شاغل می‌دانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد قرارداد‌های موقت کار و سفید امضا، گفت: یکی از برنامه‌های ما تبدیل اشغال غیررسمی به رسمی و ساماندهی نظام‌های قراردادی است، زیرا بیش از ۳۵ نوع ارتباط استخدامی داریم و معاونت روابط کار وزارتخانه موظف شده که ارزیابی و ساماندهی لازم را در دستور کار قرار دهد البته نیازمندی‌های کارفرما‌ها و پیمانکاران هم باید لحاظ شود، زیرا نیازمندی‌های ویژه‌ای دارند که قواره‌های قراردادی مشخصی را می‌طلبد.

وی یادآور شد: به دنبال ساماندهی و حرکت به سمت اشتغال رسمی هستیم و اشتغال رسمی هم یعنی اشتغالی که بیمه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلتفرم ملی اشتغال قراردادهای موقت ایجاد سالانه یک میلیون شغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • رئیسی: تجارت غیررسمی بین ایران و پاکستان رسمی شود
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است/هزار و ۱۲۹ اثر به طنز پهلو رسید