Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهیر محمودی صبح روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان دیر، اظهار داشت: بزرگترین چالش آموزش و پرورش در ۲ سال اخیر مسئله کرونا بوده است.

وی با اشاره به لزوم بیان مزایای آموزش حضوری به جامعه، تاکید کرد: نگاه ما به بازگشایی مدارس باید کارشناسانه، منصفانه و عالمانه باشد.

رئیس آموزش و پرورش منطقه بردخون ادامه داد: استفاده بهینه از ابزارهای نوین آموزشی و کارکردهای فضای مجازی در حوزه تدریس جز جدانشدنی آموزش است و با عادی شدن شرایط باز هم از این تکنولوژی و ابزارهای چندرسانه ای استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودی گفت: سال تحصیلی جدید در برخی مدارس بصورت تلفیقی با رعایت شیوه نامه ها و در ادامه با واکسینه شدن جامعه هدف گام به گام به سمت آموزش حضوری پیش می رویم و در مدارس کار و دانش با توجه به دروس عملی آموزش حضوری است.

وی عنوان کرد: با استفاده از امکانات و تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی و تعمیر سرویس های بهداشتی و ممنوعیت استفاده عمومی از آبخوری ها این اطمینان را به خانواده ها می دهیم که محیط ایمنی برای فرزندانشان فراهم کرده ایم.

رئیس آموزش و پرورش منطقه بردخون بیان کرد: با بروز رسانی نسخه جدید سامانه شاد سرعت ارسال و دریافت اطلاعات تقویت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۶۵ تبلت بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد که امسال نیز در حال رایزنی با خیرین برای رفع کمبودها در این حوزه هستیم.

وی از راه اندازی پویش کیف مهربانی در بخش بردخون خبر داد و گفت:  در یک تا دو هفته اول مهرماه نوشت افزار نو و با کیفیت در اختیار تمام دانش آموزان بی بضاعت قرار می دهیم و خانواده ها نگران این موضوع نباشند.

محمودی افزود: سال گذشته ۵۰۰ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان کم بضاعت بردخون توزیع شد.

وی عنوان کرد: کتاب های درسی در مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم به ترتیب بین ۸۰، ۸۵ و ۷۰ درصد دانش آموزان توزیع شده و کتاب های کار و دانش نیز بزودی توزیع می شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: با تکمیل و راه اندازی یک مدرسه ۱۲ کلاسه در شهر بردخون و یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای شهنیا تا آبان ماه ۱۸ کلاس درس جدید به فضای آموزشی منطقه بردخون افزوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم ما عدالت آموزشی است و اکنون در منطقه بردخون حتی یک دانش آموزش نداریم که در فضای تخریبی و غیر ایمن درس بخواند.

محمودی از تعمیر و نوسازی سالن شهید سلیمانی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و اضافه کرد: در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۹ در مجموع ۹۳۰ میلیون تومان برای تجهیز کارگاه های مدارس کار و دانش هزینه شده است.

وی خواستار تغییر نگاه خانواده ها نسبت به مدارس کار و دانش شد و تاکید کرد: با تجهیزات خوبی که در این مدارس فراهم شده، دانش آموزان مهارت های لازم برای شغل آینده خود کسب می کنند.

محمودی افزود: در سه سال اخیر ۲۹ نفر از دانش آموز بردخونی مدارس کار و دانش در رشته های مهندسی دانشگاه های دولتی قبول شده اند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: ۵۵ درصد از مدارس این منطقه به سیستم هوشمند مجهز هستند.

وی یادآور شد: در زمینه پذیرش دانش آموزان در کنکور بویژه قبولی در دانشگاه فرهنگیان و میانگین نمره دانش آموزان پایه دوازدهم رشد داشته ایم.

محمودی ادامه داد: در راستای ارتقا سواد حرکتی و بهداشتی دانش آموزان و داشتن جامعه ای سالم، اتاق تربیت بدنی و بهداشت در برخی از مدارس بردخون راه اندازی شده است.

رئیس آموزش و پرورش منطقه بردخون بیان کرد: رسانه انعکاس دهنده افکار عمومی است و براساس رسالتی که برعهده دارد و ارزش های یک جامعه بصورت هدفمند می تواند افکار عمومی را جهت دهی و از حقوق مردم دفاع کند.

بخش بردخون از توابع شهرستان دیر است.

برچسب‌ها سلامت ویروس کرونا مدارس بوشهر بازگشایی مدارس بردخون بندردیر دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت ویروس کرونا مدارس سلامت ویروس کرونا مدارس بوشهر بازگشایی مدارس بردخون بندردیر دانش آموزان مدارس کار و دانش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سعادتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و مرور آموخته‌ها در حال برگزاری است، افزود: ۱۵ مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه در ۱۳ ناحیه و منطقه استان میزبان دانش آموزان هستند و این طرح تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح اعتکاف علمی، بیشتر شامل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است، اظهار کرد: این اعتکاف علمی در نواحی یک، دو و چهار تبریز و مناطق اسکو، ایلخچی، خسروشهر، بناب، مراغه، مرند، سراب، جلفا، شبستر و هشترود در حال برگزاری است.

سعادتی افزود: دانش‌آموزان مدارس سایر نواحی و مناطق نیز با معرفی مدرسه مبدا و با هماهنگی اداره مربوطه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف علمی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمرین و مرور دروس به ویژه برای دانش‌آموزان کنکوری است که باید مغتنم شمرده شود و تجارب چند سال گذشته، نشانگر اثربخشی این تجربه و ایجاد پویایی در محیط یادگیری است.

این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به تغییر رویکردها و افزایش تأثیر سوابق تحصیلی و نمرات نهایی در آزمون سراسری، اعتکاف علمی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین راه‌ها و زمان‌ها برای جمع‌بندی و رفع اشکال به شمار می‌رود.

سعادتی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات پایه‌های متوسطه نظری در خرداد ماه به صورت نهایی و پیش رو بودن کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم و در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های یادگیری و نظر به فراهم نبودن ایجاد محیط آرام و فرصت مطالعه در تعطیلات نوروزی در برخی خانه‌ها بدلیل دید و بازدیدهای عید، طرح اعتکاف علمی برای ایجاد فرصت و محیطی آرام در مدرسه برای مطالعه دانش آموزان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در تعدادی از مناطق و مدارس بدلیل عدم استقبال از حضور فیزیکی در مدارس به صورت مجازی و در قالب پیگیری مشاوران و دبیران با ارائه برنامه مطالعه و رصد آن و ارائه تکالیف اجرا می‌شود.

سعادتی خاطرنشان کرد: اعتکاف علمی ویژه داوطلبان آزمون سراسری بوده و تعدادی از دانش‌آموزان و همکاران در برخی مدارس نیز به رفع اشکال و تبادل نظر و گفت‌وگو حول محور مسائل علمی و مباحث کتاب‌های درسی می‌پردازند.

کد خبر 6063588

دیگر خبرها

  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • اقامت ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر