Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با دعوت از افراد بالای ۱۸ سال استان برای دریافت سریع واکسن علیه کروناویروس اظهار کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری تاثیر بسیاری دارد و لازم است جمعیت گروه هدف برای دریافت واکسن علیه این بیماری بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در کاهش مرگ و میر و جلوگیری از بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر داد و اضافه کرد: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در شرایط فعلی به افرادی که هنوز واکسن نکرده اند، اختصاص دارد که این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون در برابر این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با توجه به گستردگی مراکز انجام واکسیناسیون کروناویروس در استان فارس، لازم است جمعیت گروه هدف که افراد بالای ۱۸ سال را تشکیل می‌دهند، برای دریافت واکسن تعلل نکنند.

دکتر لطفی با ابراز نگرانی در خصوص کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تصریح کرد: واکسیناسیون همراه با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کند، بنابراین افراد واکسینه شده باید همانند افرادی که در انتظار نوبت دریافت واکسن علیه کروناویروس هستند، در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت داشته باشند.

او با ابراز نگرانی از روند افزایشی مراجعه افراد مبتلا و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته استان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام توان و ظرفیت‌های موجود، برای مدیریت و کنترل این بیماری به ویژه در امر ایمن سازی مردم جامعه تلاش می‌کند، بنابراین لازم است مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان نظارت بیشتری بر رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از خبر آغاز نام نویسی دانش آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) در سامانه salamat.gov.ir خبر داد و گفت: با توجه به پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر واکسیناسیون علیه کروناویروس از زمان تحویل تا تزریق، دانشگاه به محض دریافت سهمیه واکسن دانش آموزان از وزارت بهداشت، از طریق پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر، آغاز این برنامه را به اطلاع هم استانی‌ها می‌رساند.

او ضمن درخواست از شهروندان در خصوص رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس اظهار کرد: مردم استان مطمئن باشند که در شرایط فعلی، اولویت مجموعه سلامت تامین واکسن علیه این بیماری است تا بتوانیم به زودی همه مردم استان فارس را در برابر این بیماری ایمن کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

دکتر لطفی ضمن بررسی عملکرد تیم‌های واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، خواستار افزایش سرعت تزریق واکسن علیه این بیماری به جمعیت گروه هدف شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون علیه علیه کروناویروس بیماری کووید۱۹ دریافت واکسن برای دریافت واکسن علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه سلامت شهری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت ساکنان جزیره کیش، گفت: مراقبت از سلامتی براساس یک برنامه پیوسته و همیشگی برای حفظ سلامت مردم از نظر بیمار‌های واگیر و غیر واگیر باید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه هفتاد درصد مرگ و میر‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد، گفت: غربالگری‌های اولیه در سطح یک با حضور مراقبان سلامت انجام می‌شود و این برنامه مبتنی بر شناسایی جمعیت نیازمند به مراقبت و ارجاع بیماران به پزشک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از هفتصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و در حدود سیصد مکان عمومی بازدید شده است.

احمدی افزود: پایش آب آشامیدنی، نمونه برداری از مواد غذایی، مراقبت از مادران، واکسیناسیون چهل فرد دچار حیوان گزیدگی، آزمایش‌های غربالگری تروئید دوازده کودک تازه متولد شده نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز  نود لام تشخیصی مالاریا تهیه شد و مراجعان مشکوک به سل و یا خطر بیماری‌های عفونی نیز برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه ارجاع داده شدند و خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

اسدالله احمدی گفت: دو پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه و بندرگاه کیش مستقر است و ورود گردشگران را رصد می‌کنند و بازدید‌های بهداشتی را از کشتی‌های ورودی به بندرگاه براساس دستورالعمل‌های بین المللی انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره