Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در راستای حفاظت از محیط زیست در سه بخش هوا، آب و خاک فعالیت های گسترده ای انجام شده که مورد تائید سازمان محیط زیست قرار گرفته است،گفت: تمام پارامترهای پساب تصفیه شده پالایشگاه گاز ایلام استاندارد و حد مجاز قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام، روح اله نوریان افزود: در بخش آلایندگی آب ، تصفیه خانه پیشرفته ای احداث و راه اندازی شده است که با روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی پساب های تولید شده در بخش های مختلف پالایشگاه را کاملاً تصفیه می کند و تمامی پارامترهای خروجی آن در حد استاندارد بوده که توسط ایستگاه پایش لحظه  ای بصورت برخط توسط سازمان حفاظت محیط زیست رصد می گردد و از آب تصفیه شده در فصول گرم سال برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در راستای کاهش آلاینده های هوا‌ با پیگیری های انجام شده، محصولات پالایشگاه از طریق خط لوله به پتروشیمی ایلام ارسال می گردد و از فلرینگ آنها جلوگیری می شود که در صورت استمرار دریافت خوراک از طرف پتروشیمی ایلام، مشعل پالایشگاه به صورت عادی خواهد بود و در صورت عدم دریافت خوراک، بخشی از آن با هزینه های گزاف به مقصد عسلویه حمل می گردد تا از فلرینگ آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: خروجی دودکش های بویلرها و نیروگاه کمتر از حد استاندارد بوده و به صورت فصلی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست پایش می شوند و ایستگاه سنجش آلاینده های محیطی نیز به صورت برخط پارامترهای هوای محیطی را پایش و در اختیار سازمان محیط زیست استان قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد:در زمینه آلاینده های خاک، پروژه های موفقی در خصوص مدیریت پسماندها انجام گرفته و ترکیب آلاینده های هوا در منطقه، خاک را آلوده ننموده است که نتایج آزمایش های خاک گواه این ادعا می باشد.

نوریان خاطرنشان کرد: در اراضی تملکی شرکت بالغ بر ۲۵ هکتار فضای سبز و جنگل کاری انجام گرفته و غنی سازی جنگل های محدوده پالایشگاه با گونه های بومی در دستور کار این شرکت می باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه هزینه عوارض ناشی از آلایندگی در سال هایی که پالایشگاه مشمول آن بوده است به اداره کل امور مالیاتی استان پرداخت می شود، گفت:در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز سال گذشته طرح جامعی در بخش های مختلف از جمله بهداشت، آموزش، فضای ورزشی، محیط زیست و غیره تهیه شده و مصوبه آن در شرکت ملی گاز نهایی و برای تخصیص اعتبار به وزارت نفت ارسال شده است.

نوریان افزود:در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی اقداماتی همچون اختصاص تانکر آبرسانی برای روستاهای محروم و دوردست شهرستان چوار، اطفا حریق جنگل های پیرامونی شهرستان چوار، ضدعفونی تکیه ها و حسینیه ها در ایام محرم، توزیع پک بهداشتی در بین عزاداران حسینی، اختصاص بسته های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر در ایام کرونا صورت پذیرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام پساب استاندارد است گاز ایلام محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره مدیریت نادرست منابع آب در سالیان اخیر، گفت: سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب آب از کشور خارج می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی سلاجقه امروز در حاشیه همایش ملی دانش سنتی محیط‌ زیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس نشست‌های منطقه‌ای و تکلیف سازمان ملل، قرار بر این است که سازمان منطقه‌ای محیط‌ زیست در کشور جمهوری اسلامی ایران تشکیل شود که در زمان حاضر دبیرخانه آن مستقر شده است.

وی مطرح کرد: در نشست آخر در سازمان ملل، قطع‌نامه پیشنهادی دولت جمهوری اسلامی ایران جزو 22 قطع‌نامه‌ای بود که به اتفاق آرا تصویب رسید و الزام‌آور و تعهدآور شد که براساس این قطعنامه برای کشورهایی که در منشاء، مسیر و محل تأثیر هستند تکالیفی دیده شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست بیان داشت: مهمترین رویکرد جمهوری اسلامی در شرق کشور، تفکیک حقابه محیط‌زیست از عهدنامه‌های موجود است که افغانستان نیز رویکرد مناسبی در این خصوص دارد که رهاسازی آب در یک بازه زمانی کوتاه انجام شد.

وی تصریح کرد: بین ایران و ترکیه رویکرد نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و بر این اساس قرار است هیئت‌های کارشناسی بین دو کشور رد و بدل شوند. مدیریت این بخش از سوی جمهوری اسلامی به وزارت نیرو سپرده شده و در این ارتباط تبادل هیئت‌های کارشناسی به صورت جامع انجام می‌شود.

رئیس سازمان محیط‌ زیست گفت: در مساله گاپ، رایزنی‌های لازم با سه کشور ترکیه، عراق و سوریه ادامه دارد. شایان ذکر است، پس از 18 سال توانستیم با ارمنستان ارتباط برقرار کنیم و در نخستین نشست معاونان همتای دو طرف در ایروان توافق‌نامه خوبی به امضاء رسید.

سلاجقه خاطرنشان کرد: نتیجه این توافق‌نامه برگزاری نشستی (یک ماه قبل از عید امسال) در نقطه مرزی در جمهوری اسلامی ایران بود که دولت ارمنستان طبق تفاهم‌نامه مسائل را مطرح نکرد. جمهوری اسلامی در تلاش است مسائل از طریق رایزنی وزارت امور خارجه با ارمنستان حل شود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود موضوع آلودگی ارس به نحو مطلوبی حل شود، افزود: جمهوری اسلامی مساله آلایندگی ارس را قابل حل می‌داند و حتما از ظرفیت‌های علمی و دستگاه اجرایی به خصوص وزارت صمت ایران برای حل این مسئله، استفاده می‌کند. در کشور از سال‌ها قبل نسبت به مدیریت منابع آب دقت لازم نبوده است، به طور تقریبی میانگین سالانه 10 میلیارد مترمکعب آب از کشور خارج و به همین میزان نیز آب وارد کشور می‌شود.

وی گفت: موضوع آب را دستاویزی قرار می‌دهند برای اینکه اختلافاتی بین کشورها ایجاد شود؛ با این وجود جمهوری اسلامی با تدبیر و با استفاده از ظرفیت قانونی تلاش می‌کند این مسائل را تعدیل و حقابه‌ها را دریافت کند.

سلاجقه در خصوص انتقال بین حوضه‌ای آب در کشور گفت: در جاهایی که آب شرب اولویت اول است با توجه به مجوزهای داده شده کار انتقال انجام می‌شود اما اگر قرار باشد درخواستی برای انتقال آب صورت بگیرد باید مبتنی بر مبدأ، انتقال و مقصد و در قالب یک برنامه و بسته کامل باید انجام شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد
  • اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود