Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: مراجع فقیه با زندانی محکومان مهریه مخالف هستند و مجلس هم به دنبال اصلاح قانون مهریه است که امیدواریم این قانون در روزهای آینده با بررسی دقیق و بیشتر به صحن علنی مجلس بیاید. - اخبار استانها -

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهارستانبا تأکید بر اصلاح قانون مهریه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود 3 سال بر روی اصلاح قانون مهریه کار شده اما اختلاف نظرهایی در این رابطه وجود دارد که باید با رایزنی حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فراکسیون زنان مخالف بخش‌هایی از اصلاح قانون مهریه هستند افزود: جلسات کارشناسی‌های متعددی با حضور فراکسیون زنان و کمیسیون حقوقی مجلس برگزار شده است که امیدواریم اختلاف نظرها حل شود تا اصلاح قانون مهریه به سرانجام برسد.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس تصریح کرد: اختلاف نظر در مورد کاهش تعداد سکه به 14 عدد و اخذ مالیات از سکه‌های تعداد بالا در قانون مهریه وجود دارد که هنوز به جمع‌بندی آن نرسیده‌ایم و کمیسیون با آن مخالف است.

واکنش رئیس فراکسیون زنان به قانون کاهش مهریه به 14 سکهسیاست جدید قوه قضائیه در زمینه پرداخت مهریه/ قاضی پس از احراز شرایط واقعی زوجین "رأی" صادر می‌کند+ تصویرخروج مهریه از دستورکار دادگاه‌ها باعث کاهش 200 هزار پرونده ورودی دستگاه قضایی می‌شود

نوروزی تأکید کرد: مهریه به‌عنوان یک هدیه است و هرچه که می‌خواهد باید باشد ولی باید شرط عندالاستطاعه از مهریه برداشته شود و مهریه در ابتدای ازدواج نقداً پرداخت شود.

وی گفت: اگر زوجین شرط عندالاستطاعه را نپذیرفتند و بعدها به مشکل برخوردند دیگر حق مراجعه به مراجع قضایی و دادگاه خانواده را نخواهند داشت و زوجه باید به اجرای احکام سازمان ثبت نسبت به مال زوج اقدام و حقش را دریافت کند.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مراجع فقیه با زندانی محکومان مهریه مخالف هستند و مجلس هم به دنبال اصلاح قانون مهریه است که امیدواریم این قانون در روزهای آینده با بررسی دقیق و بیشتر به صحن علنی مجلس بیاید.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون حقوقی اصلاح قانون مهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری اظهار کرد: از آقای قالیباف بابت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم؛ جلسات متعددی به جهت افزایش تفاهم هرچه بیشتر میان مجلس و دولت جهت بهبود عملکرد و کاهش التهابات ارزی در کشور با حضور ایشان درحال برگزاری است.

وی افزود: از آقای رئیس درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی نشست مشترک نمایندگان را در دستور کار قرار دهند و ان شاءالله اتفاقات مثبتی در این حوزه رقم بخورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به برگزاری نشستی با حضور روسای برخی از کمیسیون‌های مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد گفت: از ریاست محترم رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و روسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد در خصوص موضوعات مرتبط با مباحث ارزی، گزارشی در صحن ارائه کنند.

پورابراهیمی تاکید کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات خواهیم بود و اعتقاد ما نیز بر این است که با اصلاح سیاست‌ها می‌توانیم التهاب را به شدت کاهش دهیم و وضعیت را از شرایط کنونی خارج کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه در دستورکار امروز مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه