Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته‌ معاون پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی، در حال حاضر ۳ هزار و ۵۶۰ معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز ترک اعتیاد اجباری استان اقامت دارند و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دلبری گفت: از جمع مددجویان مقیم ۲۱ کمپ استان ۲۷۶۰ مرد و ۸۰۰ زن هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی وضعیت سنی، تحصیلی و اجتماعی معتادان متجاهر مراکز مشهد در پایان سال گذشته یک پژوهش آماری انجام شد که بر اساس نتایج آن، ۳۰ درصد این افراد بومی خراسان رضوی نیستند و از سایر استان‌ها به اینجا آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلبری گفت: از نظر تحصیلات، ۱۲ درصد این افراد بی‌سواد هستند و ۳۳ درصدشان تحصیلات ابتدایی دارند.

وی افزود: همچنین ۳۴ درصد آنها دارای مدرک متوسطه اول و ۱۹ درصد دارای دیپلم می‌باشند.

وی با بیان اینکه تنها دو درصد معتادان متجاهر دانشگاهی هستند گفت: با جمع میزان برخی از این گروه‌ها نتیجه می‌گیریم که ۸۰ درصدشان بی‌سواد هستند یا تحصیلات زیر دیپلم دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پژوهش ما نشان می‌دهد که ۴۲ درصد این افراد را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصدشان افراد میان‌سال هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۲۱ درصد از معتادان متجاهر مراکز یاد شده، در سنین ۵۰ سال به بالا می‌باشند.

دلبری گفت: یک سوم این افراد مجرد بوده‌اند و ۷۰ درصد دیگرشان تأهل دارند که از بین متأهلین ۳۰ درصدشان در حال متارکه با همسران‌شان بسر می‌برند.

وی حوزه اشتغالی اکثریت مطلق این افراد را کارگر ذکر کرد و گفت: در این میان ۵۵ درصدشان کارگر ماهر یا استاد کار بوده و مابقی‌شان کارگر ساده یا فاقد مهارت شغلی می‌باشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۴ هزار خودرو وارد خراسان رضوی شد

به گزارش قدس خراسان، یوسف بنی اسدی اظهار کرد: ورود خودروها به این استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون و در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته که نشان دهنده کاهش سفرهای نوروزی به خراسان رضوی است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: مطابق آمار تردد شمارها در ۹ معبر یاد شده، در بازه زمانی ذکر شده ۶۴۴ هزار دستگاه انواع خودرو از خراسان رضوی خارج شده است که کاهش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی گفت: ورود وسایل نقلیه به مشهد از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ماه نیز چهار درصد کاهش داشته اما خروج خودروها از مشهد ۲ درصد نسبت به نوروز پارسال افزایش داشته است.

بنی اسدی افزود: در بازه زمانی یاد شده در مجموع ۱۷ میلیون تردد در طول راه‌های اصلی خراسان رضوی ثبت شده است که در مقایسه با نوروز پارسال یک درصد کاهش داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: به نظر می‌رسد همزمانی لحظه سال نو و تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان و عدم برگزاری سخنرانی نوروزی رهبری در حرم رضوی موجب شده است بسیاری از شهروندان برای مسافر نشدن و گرفتن کامل روزه‌های خود از سفر به این استان صرف نظر کردند.

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ۶۷۴ هزار خودرو وارد خراسان رضوی شد
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • سقوط کارگر جوان از داربست حادثه ساز شد
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند
  • ورود بیش از ۶ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به استان خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به استان خراسان رضوی