Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد اسکندری‌نسب ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در بحث بازگشایی مدارس سلامت و ایمنی دانش‌آموزان و هم برخوردار ی از تعلیم و تربیت با کیفیت از اصول اصلی آموزش و پرو رش استان کرمان، است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کرونا به همه مدارس به‌عنوان یک نقشه راه در هفته گذشته برای مدارس پرجمعیت، کم جمعیت، روستایی و عشایری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..ابلاغ شده است.

وی گفت: اطلس دسترسی آموزشی برای هر مدرسه‌ای با هر جمعیتی تدوین شد و در اختیار ناظران و ارزیاب‌ها که از استان و شهرستان‌ها می‌رفتند، قرار می گرفت تا هیچ دانش‌آموزی از دسترس خارج نشود.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه اتفاقی که در فضای مدرسه می افتد در هیچ کجایی امکان‌پذیر نیست، گفت: آموزش مجازی هیچ زمانی قادر به رساندن دانش‌آموزان به رشد و مهارت همگانی نیست و فضای عاطفی، اجتماعی، گفت‌وگو، مهارت‌آموزی، تعامل با یکدیگر جای آنها فقط در مدارس و در کنار هم بودن رخ می‌دهد.

وی افزود: تراکم جمعیتی دانش‌آموزان در دو ناحیه آموزش و پرورش  شهر کرمان از استان‌های بوشهر، قم، قزوین، ایلام و ... بیشتر است.

 اسکندری‌نسب عنوان کرد: ۱۰ پرژه بزرگ بالای ۳۵ کلاسه در شهر کرمان در دست ساخت است و درآینده  بزرگترین پروژه جنوب‌شرق کشور در سه راه سیلو شهر کرمان به‌عنوان حیات طیبه افتتاح می‌شود. در این مدرسه دانش‌آموز از پایه اول ابتدایی تا ۱۲ مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی ادامه داد: ما به‌دنبال بازگشایی تدریجی مدارس بدون دغدغه و با  اطمینان دادن به خانواده‌ها و دانش‌آموزان بوده و تابع دستورالعمل‌های ستاد کرونا استان و کشور در زمینه باز گشایی مدارس هستیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: واکسیناسیون فرهنگیان را در دستور کار قرار داده‌ایم و  ۹۰ درصد فرهنگیان دز اول واکسن و نزدیک به ۱۵ هزار فرهنگی دز دو را دریافت کرده‌اند.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه واکسناسیون  دانش‌آموزان  ۱۲ تا ۱۸ سال شروع شده است، بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت‌نام و نوبت دو بعد از دریافت نوبت واکسن تزریق کنند و پیش‌بینی ما این است که دانش‌آموزان طی دو هفته دز اول واکسن کرونا را دریافت کنند.

 وی با اشاره به اینکه اصل عدالت آموزشی ملاک ما در آموزش و پرورش است، افزود:  ما در سطح استان کرمان نزدیک  به ۷۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز و  ۲۵۶ مدرسه زیر ۵ نفر داریم.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: سرانه بهداشتی خوبی به حساب مدارس سراسر استان واریز شده و باید مدارس مواد بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز خود را تهیه کنند و در روز دو نوبت مدارس ضد عفونی شوند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: پروژه آموزشی آموزش و پرورش دانش آموز آموزش و پرورش اسکندری نسب دانش آموزان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق