Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمحسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: رشد و توسعه کلانشهر مشهد در سال‌های اخیر و افزایش تعداد زائران و مجاوران حریم نورانی رضوی باعث شده تا مدیریت شهری ارتقاء کیفی و کمی انواع مبلمان شهری را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار دهد؛ چرا که مبلمان شهری علاوه بر زیبایی بصری محیط شهری، نقش بسیار مهمی در افزایش رفاه و رضایتمندی زائران و مجاوران خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: آبخوری ها یکی از مهم ترین مبلمان های شهری هستند و در حال حاضر بیش از ۴۵۰ عدد آبخوری و آبسردکن در سطح شهر جانمایی شده است، اما طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش شده تا با طراحی های متناسب با معماری ایرانی-اسلامی، آبخوری های جدیدی در نقاط مختلف شهر نصب شود تا هویت بصری و زیبایی منظر شهری به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

کاهش ۶۷ درصدی میزان بارش‌ها در کلانشهر مشهد/ نصب دستگاه باران سنج در ۷ ایستگاه سنجش کیفیت هوا

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا کار طراحی آبخوری های سنگی جدید از مدتی قبل آغاز شد و در مرحله اول، نصب ۴۵ عدد آبخوری سنگی در نقاط پر تردد شهری در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۵ مورد آن در خیابان‌های امام رضا، طبرسی، شیرازی و احمدآباد نصب شده است.

رهنمایی بیان کرد: هر کدام از این آبخوری ها دارای ظرفیت ۴ عدد خروجی آب شرب هستند و با توجه به استفاده مداوم از آنها تلاش شده است تا از با کیفیت ترین سنگهای موجود در ساخت این نوع از آبخوری ها استفاده شود.

او تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کلی آبخوری های سطح شهر به صورت مداوم، توسط نیروهای خدمات شهری مستقر در مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد ضدعفونی می‌شوند.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخوری شهری شهرداری مشهد مبلمان شهری آبخوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در مراسم بدرقه این کاروان خودرویی ضمن تشکر از سرعت عمل بالا در تجهیز و آماده‌سازی تیم عملیاتی برای اعزام به این استان گفت: با توجه به بازدید وزیر کشور و فراخوان کمک از استان‌های دیگر، سریعا یک تیم عملیاتی با همکاری سازمان عمران، آتش‌نشانی و مدیریت پسماند از روز گذشته برای این موضوع تجهیز شد.   مهدی یعقوبی افزود: در پی بارش باران‌های سیل‌آسا و وقوع سیل در برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان، با وجود فروکش کردن آب، آثار آن از جمله خاک و گل و لای، در معابر شهری رسوب کرده است و تیم عملیاتی مشهد همراه با تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز برای کمک‌رسانی به کنارک در این استان اعزام می‌شوند.   وی یادآور شد: در سیل قبلی همین منطقه نیز تیم اعزامی مشهد به صورت شبانه‌روزی و بدون چشم داشت فعالیت می‌کرد   تیم عملیاتی مشهد با ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات مورد نیاز شامل تانکر لجن‌کش، تانکر فشار قوی، بنز کمپرسی و لودر، به همراه ۲۰ نیرو توسط سازمان مدیریت پسماند، سازمان عمران و سازمان آتش‌نشانی به مناطق سیل زده کنارک استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تخلف در ساخت و ساز شهری در قم
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوری و خلاقیت در مشهد
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان