Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-20@03:54:15 GMT

اشباع بازار لوازم خانگی با برندهای خارجی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۴۸۷۸

اشباع بازار لوازم خانگی با برندهای خارجی

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: کالا‌های ایرانی به دلیل تکنولوژی ساخت پایین‌، کیفیت کمتری نسبت به کالا‌های مشابه خارجی دارند که همین امر سبب شده تا علی‌رغم افزایش میزان تولید به ۷۰ درصد،اما صادرات کالا‌ها نیز سال به سال با کاهش‌ مواجه شود.

مصطفی طاهری در زنجان ، با اشاره به اینکه در بحث شعار سال و حمایت از تولید دو مسیر وجود دارد، اظهار داشت: تولید‌کنندگان به دنبال این هستند تا ذهن سیاست‌گذار را مدیریت کنند تا به حمایت رانتی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر اینکه در سال 97 تولید داخلی 30 درصد و واردات کالا‌های خارجی 70 درصد بود، افزود: در حال حاضر این ارقام جابه‌جا شده به طوری که 70 درصد تولید کالا‌ها در داخل کشور انجام می‌شود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید به عمق ساخت دقت کرد چرا که با اینکه عنوان می‌کنیم فرضاً برخی از تلویزیون‌ها تولید داخل است اما به عمق ساخت آن که پرداخته می‌شود نشان می‌دهد که در کالایی همچون تلویزیون 50 درصد تجهیزات ساخت وارداتی است به طوری که حدود یک چهارم قیمت لوازم خانگی صرف خرید ارز همین مواد اولیه می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما با اینکه توانسته‌ایم تولید داخلی را به 70 درصد برسانیم اما در بازار‌های داخلی بیش از 80 درصد کالا‌های کوچک لوازم خانگی، خارجی و وارداتی است که با قاچاق وارد کشور شده است بنابراین ما هنوز نتوانسته‌ایم کالا‌های کوچک را به تولید حداکثر برسانیم.

وی با بیان اینکه گاها کیفیت پایین کالا‌های تولیدی سبب می‌شود تا بازار پسندی پایین‌تری داشته باشد و نتواند با کالا‌های خارجی رقابت کند عنوان کرد: تکنولوژی ما در تولید کالا‌ها هنوز به تکنولوژی کشور‌های پیشرفته نرسیده که همین امر نیز دلیلی بر کاهش کیفیت کالا‌ها شده است.

طاهری ادامه داد: در حال حاضر در بحث صادرات کالا‌ها نگرانی‌هایی وجود دارد به طوری که علی‌رغم اینکه تولید بالاتر رفته اما صادرات سال به سال با کاهش مواجه شده است. در حالی که اگر لوازم خانگی تولید داخل به سمت صادرات پیش رود نشان می‌دهد که در مسیر مناسب تولید به لحاظ کیفیت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید چند پارامتر در تولید کالا‌های داخلی مد نظر قرار داشته باشد، گفت: نخستین پارامتر اخذ رضایت داخلی با ارائه خدمات پس از فروش است و پارامتر بعدی نیز افزایش کیفیت در نهایت حرکت به سمت صادرات کالا است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لوازم خانگی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه

آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قطعات خودرو و لوازم یدکی از ترکیه هستند.

به گزارش عصرایران به نقل از اناتولی، طی سه ماه نخست سال جاری به ارزش 3.7 میلیارد دلار صادرات قطعات خودرو و لوازم یدکی صورت گرفت. آلمان، فرانسه و آمریکا در صدر واردکنندگان قرار گرفتند. 

بر اساس آمار اتحادیه صادرکنندگان اولوداغ، بخش خودروسازی ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری به ارزش 3 میلیارد و 731 میلیون و 612 هزار دلار صادرات قطعات و لوازم جانبی خودرو انجام داد.

صادرات این بخش در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیارد و 614 میلیون و 610 هزار دلار بود.

به ترتیب بیشترین صادرات ترکیه در این بخش به کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، ایتالیا، روسیه، انگلیس و رومانی انجام گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف انبار لوازم خانگی ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه