Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@10:57:27 GMT

راز پیتزاهای میلیونی در کرج / 24 زن و مرد بدبخت شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۵۰۴۱

راز پیتزاهای میلیونی در کرج / 24 زن و مرد بدبخت شدند

سرپرست پلیس فتا البرز گفت: اعضای باند سه نفره کلاهبرداری که با شیوه حضور به عنوان پیک موتوری پیتزا فروشی در حین دریافت وجه غذا اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی ۲۴ نفر از شهروندان با دستگاه اسکیمر کرده بودند، توسط پلیس فتا دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان با اعلام این خبر بیان کرد: در روزهای پایانی تیرماه سال جاری تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی آنها در اختیار خودشان بوده، مبالغ قابل توجهی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز اقدام به خرید طلا در شهرهای کرج و قزوین، همدان، زنجان و .. کرده‌اند، که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

سرقت اطلاعات بانکی شهروندان در پوشش پیک موتوری!

سرپرست پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: در ادامه تحقیقات ماموران با حضور بازبینی دوربین یک طلافروشی موفق به شناسایی یکی از متهمان شده و با زیرنظر قرار دادن اقدامات وی همدستان او را نیز در منطقه ماهدشت کرج شناسایی کردند.

سرهنگ جلیلیان با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات در خصوص مخفیگاه متهمان هر سه آنها با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند، اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه اسکیمر، تعداد زیادی کارت بانکی خام و ۲۴ عدد کارت کپی برداری شده کشف شد.

این مقام انتظامی در خصوص شیوه و شگرد این باند حرفه‌ای به خبرنگار پلیس گفت: متهمان با انتخاب رستوران‌ها و فست فودهای واقع در محله‌های مرفه نشین تهران و کرج، در قالب پیک موتوری و هنگام تحویل غذا کارت بانکی مشتریان را کپی و پس از اطمینان از وجود مبلغ قابل ملاحظه‌ای در کارت، از یک فرد معتاد برای خرید سکه و موبایل استفاده می‌کردند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز یادآور شد: کارشناسان میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط اعضای این باند را بیش از یک و نیم میلیارد ریال برآورد می کنند.

سرهنگ جلیلیان در پایان با اشاره به اینکه با تلاش بی وقفه ماموران همه مالباختگان این پرونده شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: شهروندان حتما در هنگام خرید رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند و از ارائه رمز کارت بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا پیتزا فروشی اخبار حوادث پیتزافروشی پیتزا پیتزای میلیونی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت سحر قریشی عکس علیرضا خمسه در آمریکا علیرضا خمسه مهران غفوریان مهران غفوریان بیوگرافی مهران غفوریان در قورباغه مهران غفوریان لاغر کارت بانکی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبداله چولکی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود.

کد خبر 6085363

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد