Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل اظهار کرد: بنیاد برکت طی سال ۱۴۰۰ از ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی خانگی و کارگاهی با ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶۰۰ نفر حمایت می‌کند.

وی افزود: رویکرد اصلی بنیاد، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و روستایی بوده و در برخی موارد در شهرهای محروم وحاشیه شهرها نیز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل بیان کرد: در سال‌های گذشته فقط در شهرستان‌های کوثر، بیله‌سوار و خلخال از مشاغل خرد خانگی و کارگاهی حمایت می‌کردیم که با رایزنی توانستیم در سال‌جاری برای تمامی شهرستان‌های استان اعتبار جذب نماییم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در شهرستان نیر هم حمایت از این کارگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته و شناسایی و بررسی طر‌ح‌ها و افراد واجد شرایط توسط ۲ تسهیل‌گر بنیاد برکت آغاز شد.

اصغری با بیان اینکه بنیاد برکت برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روشی منحصر به فرد دارد، تصریح کرد: طرح اجرا شده در این شهرستان، طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت «سحاب» بوده و هدف آن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جهت رسیدن به اشتغال پایدار و محرومیت‌زدایی از منطقه است.

افزایش سقف تسهیلات حمایتی در سال ۱۴۰۰

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل با بیان اینکه سقف تسهیلات پرداختی در سال گذشته ۴۰۰ میلیون ریال بود، تشریح کرد: باتوجه به تورم موجود، این رقم در سال‌جاری به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که مبلغ تسهیلات بسته به رسته شغلی و نیاز طرح‌ها متفاوت است.

وی اضافه کرد: همچنین برای رفع دغدغه شاغلان، ۴ ماه دوره تنفس در نظر گرفته شده تا بازپرداخت وام بعد از استقرار و درآمدزایی، آغاز شود.

اصغری تأکید کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات ۴۸ تا ۶۰ ماهه با احتساب دوره تنفس بوده و برای اطمینان از راه‌اندازی کسب‌وکار و جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی، بازدیدهای دوره‌ای توسط تسهیل‌گران و مجریان بنیاد انجام خواهد گرفت.

به گفته وی، مشاغلی همانند پرورش دام سبک و سنگین، تولید پوشاک، پرورش انواع طیور، صنایع دستی سنتی و کارگاهی، فروشگاه مواد غذایی، گلخانه، پرورش زنبور عسل و ... از جمله طرح‌های مورد حمایت این بنیاد در مناطق هدف است.

گفتنی است؛ بنیاد برکت به دنبال درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکل محرومان و آباد کردن یک هزار روستا توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغال مناطق محروم اشتغالزایی کارآفرینی اشتغال خرد مشاغل خانگی طرح های اشتغال اشتغال زایی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در شورای اشتغال گفت : تعهد اشتغال سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی بود که ۱۸ هزار شغل با رشد ۱۵۳ درصدی ایجاد شد.
نورانی با اشاره به تعهد ایجاد بیش از ۱۴ هزار شغل در سال ۱۴۰۳ گفت: قرار است بیش از ۴۰ درصد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشاغل روستایی اختصاص یابد.
تهیه تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان ماه   و پیگیری نامه‌های مردمی مربوط به دستگاه‌های اجرایی در سفر ریاست جمهوری از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

استاندار سمنان هم در این جلسه با قدردانی از مردم  بخاطر استقبال پرشور  از رئیس جمهور گفت :  کار مدیران   برای پیگیری مصوبات ریاست جمهوری در استان آغاز شده است.
سید محمد رضا هاشمی افزود:  در بررسی سامانه سامد استان در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۳۲ هزار نامه مردمی رسیدگی و به ۱۶ هزار نفر وام قرض الحسنه پرداخت شد.
وی گفت: در دور دوم سفر هم تاکنون ۱۱۱ هزار نامه در سامانه سامد ثبت شده که باید رسیدگی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
  • اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان چگنی