Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@04:33:03 GMT

نگاهی به قیمت‌ سیمان در بورس و بازار

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۲۵۲

نگاهی به قیمت‌ سیمان در بورس و بازار

به گزارش ایسنا، سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت- سه‌شنبه هفته گذشته (۲۳ شهریورماه) در نشست با انجمن‌ها، تشکل‌ها و فعالان حوزه تولید سیمان و در جلسه ویدئوکنفرانسی با تولیدکنندگان سیمان که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اعلام کرد: در حال حاضر موضوعاتی همچون حمل‌ونقل، کاهش قیمت تمام شده، پروژه‌های افزایش بهره‌وری و تامین سوخت زمستانی از جمله برنامه‌هایی است که برای صنعت سیمان در دست پیگیری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: تا دو هفته آینده نیز بر بازار سیمان متمرکز خواهیم بود و  همه خرده ‌فروشان و عاملان فروش سیمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به یک روال معقول دست یابیم. تمامی عرضه‌کنندگان بایستی در قالب این سامانه فعالیت کنند، وگرنه اجازه خرید و فروش نخواهند داشت.

قیمت سیمان در بازار نسبت به هفته گذشته باز هم کمتر شد

روز یکشنبه ( ۲۸ شهریورماه) وزارت صمت از برگزاری جلسه دیگر به صورت ویدئو کنفرانسی با رؤسای سازمان‌های صمت و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی با موضوع بررسی مسائل مرتبط با صنعت سیمان خبر داد که براساس آن سکاندار این سازمان گفته است: تمامی فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه افق هستند. موضوع سیمان در قالب یک برنامه سه ماهه بصورت مداوم رصد و پایش خواهد شد. 

فاطمی امین تاکید کرد: به صورت کلان برای تعدیل قیمت سیمان به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم. قیمت سیمان در بورس با اجرای این برنامه متعادل و قیمت سیمان در بازار نسبت به هفته گذشته باز هم کمتر شده است. 

به گفته وی در حال حاضر قیمت سیمان به صورت پاکتی به زیر ۲۵ هزار تومان رسید و قیمت سیمان فله هم حدود ۱۸ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: استان‌ها بایستی بیشتر از این پای کار بیایند و کار به صورت ویژه مورد توجه واقع گردد.

وی با بیان اینکه عرضه سیمان در بورس تجربه خوبی بوده است، گفت: کارها باید با جدیت هر چه بیشتر دنبال شود و انتظار دارم تمامی پروژه‌ها از جمله ۱۹ پروژه نظام توزیع و پوشش کالا در سامانه با قدرت ادامه یابد.

قیمت امروز سیمان

ادعای کاهش چشمگیر قیمت سیمان در حالی مطرح است که سیمان در سطح بازار با افت قیمت نسبت به زمان‌های اوج که تا ۱۰۰ هزار تومان و پس از آن تا ۴۵ هزار تومان هم کاهش یافت، مواجه شده اما هنوز به نرخ‌هایی که اعلام می‌شود، نرسیده است.

رصد معاملات امروز سیمان در بازار نشان می‌دهد که سیمان فله‌ای در تهران به ازای هر کیلوگرم ۵۶۵ تومان، با احتساب کرایه حمل (که حدود ۶۵ هزار تومان است) معامله شده است و از درب کارخانه ۵۰۰ تومان تهیه شده است. هر پاکت سیمان نیز با قیمت ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان به فروش می‌رسد که معادل ۶۲۰ تا ۶۶۰ هزار تومان به ازای هرتن برآورد شده است. به نظر می‌رسد قیمت ۲۵ هزار تومان اعلامی برای هر پاکت، درب کارخانه و بدون احتساب ارزش افزوده و هزینه حمل‌ونقل اعلام شده است.

این درحالیست که آمار معاملات امروز بورس کالا نشان می‌دهد که به عنوان نمونه سیمان تیپ ۱-۴۲۵ عرضه شده توسط سیمان ارومیه با قیمت پایه ۳۴۹ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه شده که برای ۳۰۰ هزار تن مورد تقاضا و عرضه شده، برابر ۱۰۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان ثبت شده است. یا بطور مثال سیمان تیپ دو سیمان هرمزگان با قیمت ۳۷۹ تومان عرضه شده است.

در حقیقت قیمت سیمان در بورس کالا امروز اغلب بین ۳۴۵ تا ۳۷۹ تومان و در موارد محدود ۳۸۴ تومان به ازای هرکیلوگرم عرضه شده است که معادل ۳۴۵ هزار تومان تا ۳۷۹ هزار تومان بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر سیمان بازار بورس اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر سیمان در بورس قیمت سیمان هزار تومان عرضه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی، گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد وجود کالاهای اساسی در بازار بررسی و با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، ناصر فخرموحدی در بازدید از واحدهای صنفی شهرستان فاروج و شیروان با اشاره به روند نظارت‌ها بر بازار، اظهار داشت: نظارت‌های مستمر بر اصناف با هدف تامین کالاهای اساسی مردم و رفع مشکلات مربوط به تامین کالاها و همچنین مقابله با هر گونه افزایش قیمت غیرقانونی با تمام توان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی واحدهای صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌ شده را درج کنند، افزود: تمام بازدیدها به صورت سرزده و به‌ منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت می‌پذیرد و در صورت مشاهده با هر گونه تخلف در حوزه کم فروشی، گرانفروشی و همچنین مشکلات در حوزه بهداشت با اصناف متخلف برخورد قضایی انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان با اشاره به این موضوع که مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار در روزهای آینده انجام می‌گیرد، بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به رعایت قانون و حقوق شهروندان هستند که ما نیز از طریق دستگاه‌های نظارتی پیوسته فعالیت این اصناف را رصد می‌کنیم.

فخرموحدی که به‌ همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیئتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه بهداشت، سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از اصناف شهرستان‌های شیروان و فاروج بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • تورم‏‏‌سنجی در فایل‏‏‌های آپارتمانی
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تغییر زمین بورس بازان