Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آن لندی» همتای سوئدی او امروز (دوشنبه) طی یک گفت و‌گوی تلفنی بر سر آغاز روابط دیپلماتیک که از سال ۲۰۱۴ قطع شده بود، توافق کردند.

«لاپید» در صفحه توئیتری خود در این باره نوشت که این اولین تماس تلفنی میان وزرای خارجه دو طرف و نشانی مبنی بر از سر گیری روابط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توئیت دیگری نوشت که در این گفت‌و‌گوی تلفنی از تعهد سوئد در راستای حفظ امنیت اسرائیل و شناسایی این رژیم تقدیر کرده و همچنین ابراز امیدواری کرده است که تل آویو و استکهلم همکاری ثمربخشی در پیش بگیرند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اما اشاره نکرد که این تماس تلفنی از سوی کدام یک از طرفین انجام شده، اما به نوشته وبگاه رأی‌الیوم، رسانه‌های عبری‌زبان نوشته‌اند که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی این تماس را برقرار کرده است.

روزنامه معاریو نوشت که یائیر لاپید پیش از این نیز با همتای سوئدی خود گفت و‌گوی تلفنی برقرار کرده بود و اکنون پس از رایزنی‌های متعدد چند روزه با تماس تلفنی دوم، روابط سرد سیاسی دو طرف به حالت عادی باز می‌گردد.

رابطه رژیم صهیونیستی و سوئد پس از اکتبر ۲۰۱۴ و در پی سخن «مارگوت والستروم» وزیر خارجه وقت سوئد مبنی بر شناسایی کشور فلسطین بحرانی شد. موضعی که با استقبال گرم فلسطینی‌ها و خشم صهیونیست‌ها همراه بود. پس از آن تل آویو روابط خود را با استکهلم قطع کرد و مانع ورود وزرای خارجه سوئد به فلسطین اشغالی شد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سوئد یائیر لاپید رژیم صهیونیستی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان

 امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط في مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی