Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهمترین اخبار کرونایی امروز به کاهش شیب مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا اختصاص دارد. همچنین درباره بازگشایی مدارس یا آموزش آنلاین امروز اخبار مهمی منتشر شد که در زمره مهمترین اخبار کرونا طبقه بندی میشود.

در لینکهای زیر به مشروح اخبار مربوط به کرونا دسترسی پیدا می کنید:

آغاز واکسیناسیون ۱۸ ساله ها در روستاهای اصفهان/شهرستان قرمز نداریم

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا از واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در تمام روستاهای استان اصفهان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تا دوم مهرماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا کودکان هم مثل بزرگسالان باید ۲ دُز واکسن بزنند؟

در ماه‌های اخیر خبرهایی حاکی از تایید برخی واکسن‌ها در دنیا برای کودکان به گوش می‌رسد اما آیا کودکان به تزریق واکسن نیاز دارند و آیا کودکان هم مثل بزرگسالان باید ۲ دُز واکسن بزنند؟

بیش از ۷۰ درصد از جامعه هدف در استان تهران واکسینه شده‌اند

در تهران از ۱۰.۸۶۲.۲۵۲ نفر جمعیت هدف واکسیناسیون به ۷.۷۲۳.۳۶۳ دُز واکسن کرونا تزریق شده است، این یعنی بیش از ۷۱ درصد از جامعه هدف در پایتخت واکسن دریافت کرده‌اند.

صدور گواهی واکسیناسیون روی برگه باطله

برگه دستنویس روی کاغذ یادداشت به جای کارت واکسن در شهر بیرم لارستان به برخی واکسن زده ها داده شد

استاندار تهران: باید واکسیناسیون تا ۱۰ مهرماه تمام شود

استاندار تهران در خصوص تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در شهر تهران گفت: تنها مانع تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در شهر تهران، سامانه نوبت‌دهی است که به زودی برطرف می‌شود و هیچ مانع دیگری برای واکسیناسیون عمومی در شهر تهران وجود ندارد.

۱۷۳۹۷ ابتلای جدید کرونا در کشور

در طی شبانه‌روز گذشته ۱۷هزار و ۳۹۷ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۴۴ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

پس از واکسیناسیون فوت پرستاران بر اثر کرونا به صفر رسید

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: بعد از واکسیناسیون کرونا برای پرستاران تاکنون حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا در پرستارانی که هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند، نداشته ایم

قرنطینه کرونای دلتا ۳ هفته است

فوق تخصص گوارش گفت:قرنطینه افراد مبتلا به کرونای دلتا ۲۱ روز است.

مدارس تهران در مهرماه «غیرحضوری» است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مدارس شهر تهران در ماه مهر فقط آموزش غیر حضوری دارند.

تزریق واکسن کرونا برای نوجوان چه عارضه‌ای دارد؟

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه واکسن کرونا عارضه خیلی مهمی در نوجوانان ایجاد نمی‌کند، گفت: والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند.

نظرسنجی از مردم: مدارس را هرچه سریع‌تر بازگشایی کنید

نتایج یک افکارسنجی آنلاین نشان می دهد: بسیاری از مردم از حضور فرزندان خود در خانه در سال تحصیلی رضایت ندارند و اکثر آنها « تسریع در واکسیناسیون» را بهترین راه برای بازگشایی مدارس در شرایط کنونی می دانند.

قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چه کنیم؟

قبل و بعد از اینکه علیه بیماری کرونا با واکسن کووید-۱۹ واکسینه شدید چه کارهایی باید انجام دهید و چه اطلاعاتی باید داشته باشید.

کدام واکسن برای دانش‌آموزان مناسب است؟

سرانجام قطار واکسیناسیون کرونا به ایستگاه دانش‌آموزان و افراد زیر ۱۸ سال رسید تا با گسترش واکسیناسیون آنان سرانجام بتوان پس از قریب به یک سال و نیم، به بازگشایی حضوری مدارس امیدوار شد.

امسال بیشتر از همیشه این بیماری را جدی بگیرید

هر ساله با آمدن فصول پاییز و زمستان میزان ابتلا به بیماری آنفلوآنزا بالا می رود و افراد زیادی به خصوص سالمندان و مبتلایان به بیماری های خاص، جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست می دهد.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1556716

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا داروی کرونا واکسن واکسیناسیون تزریق واکسن واکسن کرونا شهر تهران د ز واکسن ۱۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!

عصر ایران - در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی کند، اما موارد مشابه را می توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می کنند.

در سه موج از مارس 1918 تا بهار 1919، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان 50 میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می کرد. به نظر می رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی 20 تا 35 سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس 1918 در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده ها و محدودیت تجمعات عمومی می شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آنفلوآنزا اسپانیایی ؛ زمانی که ماسک را زنانه می دانستند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید