Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@06:17:19 GMT

آب و برق قلیان سراهای کرمانشاه قطع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۶۶۵۳

آب و برق قلیان سراهای کرمانشاه قطع می‌شود

"بهمن خدادادیان" در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: با پیگیری‌های انجام شده طی روزهای اخیر مجوز قطع انشعابات آب، برق و گاز این مکان‌ها صادر شده است و با همکاری اداره اماکن برای مکان‌هایی که قلیان عرضه می‌کنند، پرونده تخلف تشکیل می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ۲۵۰ قلیان سرا در شهر کرمانشاه فعال هستند که از این تعداد ۸۰ قلیانسرا در اطراف چم بشیر قرار دارند و تعداد زیادی از قلیانسراها هم در باغ‌های اطراف شهر فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه ادامه داد: در دو سال گذشته بیش از ۵۰ هزار قلیان در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و معدوم شده است، اما متاسفانه اقبال جوانان برای رفت و آمد در این مکان‌ها باعث شده قلیانسراها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: مواد دخانی به دلیل اینکه آغشته به مواد شیمیایی است می‌تواند انواع سرطان‌ها را در بدن افراد ایجاد کند. همچنین بیشتر بیماری‌هایی که به علت استعمال مواد دخانی بوجود می‌آید، اثرات دراز مدت دارد و فرد زمانی متوجه می‌شود که بیماری لا علاج یا صعب العلاج شده است.

خدادادیان تصریح کرد: بیماری‌های مانند هپاتیت، بیماری‌های قارچی، انگلی و بیماری‌های عفونی از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند با استفاده از قلیان مشترک منتقل شود.

وی اضافه کرد: افراد در اثر استفاده زیاد از قلیان به عفونت‌های دهان و دندان و لثه مبتلا می‌شوند که می‌توانند این بیماری و عفونت را به دیگران منتقل کنند.

کد خبر 627510 برچسب‌ها استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصدنان مصرفی در استان بوشهر نان لواش است

رضا تنگستانی مکان بیان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون صدور مجوز نان لواش دراستان لغو شده و نان سنگک، بربری و تافتون جایگزین شده است.

وی اضافه کرد: نانوایی‌های دارای مجوز نان لواش برای تنوع بخشی و کیفی شدن نان خود می‌توانند مجوز سایر نان‌های گفته شده را اخذ کنند، که در این مدت ۳۱ مجوز نان سنگک، بربری و تافتون و ۲ مجوز نان محلی و نان کامل با آرد سبوس دار صادر شده است که تلاش می‌کنیم در هر شهرستان حداقل یک مرکز نان محلی ساخته شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بیان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی وظیفه تامین، ذخیره سازی و فروش کالا‌های اساسی، چون گندم، آرد، برنج وشکر برعهده دارد که با توجه به موضوعی که در ایام نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان داشتیم افزون بر هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی شکر و برنج با فعالیت شبانه روزی کارکنان غله و جهاد کشاورزی استان توزیع شد.

تنگستانی مکان عنوان کرد: در زمینه گندم و نان، مقدار ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد فوق العاده تامین و در اختیار ۱۳۰ نانوایی کشیک استان قرار دادیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر بیان کرد داشت: تنها تفاوت نان لواش با دیگر نان‌ها میزان سبوس گیری آن است که بالاتر از ۱۲ درصد است، زیرا نانی که سبوس نداشته باشد سم آن بیشتر بوده و تبدیل به قند و در نتیجه دیابت می‌شود.

تنگستانی مکان ادامه داد:آمار مبتلایان به دیابت در بسیاری از استان‌های کشور بالاست در حالی که میزان مصرف نان رواش آنها بالا نیست پس بی کیفیت بودن و برخورداری از قند در نان لواش باید براساس پشتوانه علمی باشد.

وی عنوان کرد: تفاوت نان کامل نسبت به ۴ نان دیگر سقف سبوس گیری آن است که بالاتر از ۵ نیست و از سویی ویتامین‌هایی هم به این نان افزوده می‌شود که نیمی از دارو‌هایی است که استفاده می‌کنیم.

تنگستانی مکان گفت: هم اکنون در استان بوشهر مجوز فعالیت ۲ نانوایی برای پخت نان کامل را می‌دهیم که تنها نکته موضوع قیمت آن و قدرت خرید مردم است و در شرایطی است که ذائقه ۸۰ درصد مردم که از لواش استفاده می‌کنند را نمی‌توان عوض کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: هرچه سبوس نان بالاتر باشد رنگ سفید نان کمتر می‌شود که شاید برای مردم سئوال باشد، اما آنطور که برنامه ریزی شده تا سال ۱۴۰۵ همه کشور باید نان کامل را تولید کنند البته نیازمند تامین زیرساخت‌های آن است، زیرا هم اکنون ۳ کارخانه تولید آرد درکشور داریم که آرد کامل تولید نمی‌کنند و ابتدا باید این مورد مرتفع و وارد چرخه تولید شود.

تنگستانی مکان افزود: اگر سبوس گیری نان لواش بیش از ۱۲ درصد بود ه و به ۱۵ یا ۲۱ درصد برسد تهدیدی برای سلامت انسان است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۰ درصدنان مصرفی در استان بوشهر نان لواش است
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • فیلم| امیرعبداللهیان: هیچ مکان جمعیتی را مورد هدف قرار ندادیم
  • ایران هیچ مکان غیرنظامی را نزد
  • هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد
  • محموله ۱۷۰ کیلوگرمی مواد مخدراز نوع تریاک بدست پلیس افتاد
  • کشف ۱۷۱ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف ۱۷۱ کیلو تریاک در کرمانشاه