Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) باقرشهر، حجت الاسلام علیرضا بلاغی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره)،  ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باید بگویم که ارزش‌هایی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و همین ارزش‌ها اجازه نداد حتی یک وجب از خاک این کشور را در اختیار دشمن بگذاریم، همان ارزش‌ها هستند که امروز وجود دارند و برای حفظ و تداوم انقلاب به آن نیاز داریم و امروزه هنوز هستند؛ کسانی مثل سردار شهید کاظمی که ناگفته‌ها و اسرار بسیاری از جنگ در سینه‌های خود دارند و باید عزیزانی که اهل رسانه و خبر هستند به سراغ این سرداران حقیقی دفاع مقدس بروند و از آنها بیان حقایق جنگ را مطالبه نمایند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح الله(ره) عنوان کرد: درباره دفاع مقدس علیرغم همه آثاری که منتشر شده و مطالبی که بیان شده است و همچنین تمام زحماتی که برخی از اصحاب رسانه در این عرصه کشیده‌اند هنوز حق مطلب ادا نشده است، منظور فقط آن اسرار و تاکتیک‌های نظامی نیست بلکه منظور ناگفته‌هایی می‌باشد که با ارزش‌های انسانی و اسلامی سروکار دارد.

حجت الاسلام بلاغی در ادامه افزود: چه فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایی که برای ما یادآور اتفاقات روز عاشورا می‌باشد چه گذشت و ایثار‌هایی که امروز اگر کسی بشنود خیال می‌کند اینها داستان‌هایی است که زاییده خیالات می‌باشد در حالی که اینها اتفاقاتی است که در واقع اتفاق افتاده و جوانان و بسیاری از مردم ما از آن بی‌اطلاع هستند.

وی تأکید کرد: نباید بگذاریم ارزش‌های دفاع مقدس از یادها برود چرا که حفظ این ارزش‌ها یعنی حفاظت و حراست از انقلاب، خدایی نکرده اگر ما در حوزه دفاع مقدس کم کاری کنیم آسیب به انقلاب وارد می‌شود و اگر این حرف‌ها از زبان سرداران و جانبازانی که در آن روزها حماسه آفریدند بیان نشود ممکن است روزی بیاید که جوانان عزیز ما فکر کنند اینها افسانه است، چرا که با فاصله گرفتن از آن روزها غبار کهنگی بر خاطرات نشسته و کم کم فراموش می‌شوند، لذا لازم است هم مسؤولان در راستای حفاظت و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس تدبیری بیندیشند و هم اصحاب رسانه تلاش نمایند تا واقعیات دفاع مقدس آنگونه که هست به گوش مردم برسد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح الله(ره) اظهار داشت: این جمله شهید جهان آرا که خطاب به علما میفرماید، در جبهه‌ها نه شکم پر می‌‌جنگد و نه سلاح پر، بلکه ایمان است که در برابر کفر می‌جنگد، اینجا باورها و اعتقادات است که می‌جنگد، اینجا اندیشه‌ها و باورهای معنوی هستند که می‌جنگند اینها از ما سیرتر هستند پر کردن ظرف روح‌ها بر عهده شماست.

حجت الاسلام بلاغی گفت: باید توجه کنید که در دفاع مقدس نمونه‌ای از جنگ‌های زمان پیامبر(ص) را می‌بینیم مثل جنگ احد را می‌بینیم آن زمانی که احیاناً در برخی از مواقع بعضی از نیروها توجهشان به دستور فرماندهی ضعیف می‌شود و یا خدای ناکرده غیر از آنچه که وظیفه انقلابی آنها است در دل‌هایشان رسوخ می‌کند و آنها را از مسیر اصلی دور می‌کند.

وی افزود: امروز هم که در سال ۱۴۰۰ قرار داریم باز دیدیم که اگر در بین مسؤولان جمهوری اسلامی اگر خدای نکرده کسی از مسیر اصلی انقلاب و دستورات فرماندهی انقلاب دور شود و به دنبال مطامع دنیوی برود چه بر سر انقلاب و مردم می‌آید تا جایی که جبران آن ممکن است تا سال‌ها به طول بی‌انجامد و یا شاید هم قابل جبران نباشد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره) بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نمونه جنگ حنین را دیدیم آنجا که در همان تعداد نیروهای اندک ایمان بسیار ضعیف وجود داشت ولی بر نیروهای بیشمار دشمن پیروز گردیدند،‌ اعتماد به نیروهای با ایمان و انقلابی امروز هم باید وجود داشته باشد، رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها سفارش فرموده‌اند که از نیروهای جوان انقلابی و حزب اللهی که دلسوز مردم هستند جهت خدمت به مردم استفاده کنید این باید سرلوحه باشد؛ یکی از ارزش‌هایی که شهید میثمی در دفاع مقدس بر روی آن تأکید داشته است، وجود اخلاص در نیروها و عملیات‌ها بود که هر جا اخلاص بود موفقیت و پیروزی هم بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح الله ره دفاع مقدس ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟

در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، شروع ماه رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه رمضان در فروردین و اردیبهشت ماه قرار گرفت و نتیجه اینکه در هشت سال دفاع مقدس ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان واقع شده بود.

این روز‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی به مناسبت ماه رمضان مطالبی دیده می‌شود که عده‌ای سعی دارند با خاطرات نه چندان دقیق به روزه‌داری رزمندگان در جبهه و در ماه رمضان بپردازند و متاسفانه اینچنین القاء کنند که رزمندگان علی‌رغم دستور فرماندهان و تأکید مبلغین دین که در جبهه‌ها حضور داشتند، بر واجب نبودن روزه‌داری برای رزمندگان باز در جبهه‌های مختلف با وجود گرمای زیاد و مأموریت‌های عملیاتی برای تقرب به خدا روزه می‌گرفتند.

جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب در نوشته‌ای روزه‌داری در جبهه را اینگونه روایت می‌کند: «در دفاع مقدس بیشتر رزمندگان ملکف بودند؛ تقلیدشان از امام خمینی (ره) بود و در حکم شرعی همه رزمندگان به عنوان مسافر قلمداد می‌شدند. عمده آنها و فرماندهانشان اختیاری از خود نداشتند که در مکان‌ها و مقر‌های مختلف در مناطق عملیاتی قصد اقامت ۱۰ روزه کنند و نماز‌ها را کامل خوانده و روزه‌ها را بگیرند.

به اذعان رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعاً رزمنده‌ای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند.

 البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزه‌دار بودند. از جمله آنهایی که در جبهه راننده بودند؛ مثل راننده‌های کامیون، تانکر آب، راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو در اختیار داشتند؛ چون بین مقر‌های پشتیبانی و عملیاتی در تردد بودند به فتوای امام (ره)، کثیرالسفر و یا دائم‌السفر بودند و باید روزه می‌گرفتند.

رزمندگانی که در پادگان‌ها، مقر‌های پشتیبانی و یا خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند هم با اجازه فرمانده‌شان روزه‌دار بودند.

رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه مبارک رمضان سال‌های دفاع مقدس به غیر از چند نفر که تعدادشان انگشت‌شمار بود، مجاز به روزه‌داری نبودند. دلیل آن آمادگی برای مأموریت‌های عملیاتی بود. مخلص کلام اینکه رزمندگان اسلام بنده خدا بودند و نه بنده خود.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس