Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@23:14:49 GMT

واکسن این شرکت برای کودکان بی‌خطر و موثر است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۷۰۳۹

واکسن این شرکت برای کودکان بی‌خطر و موثر است

فایزر اعلام کرد واکسن کرونا ساخت این شرکت برای کودکان 5 تا 11 ساله بی‌خطر و موثر است.

در بیانیه فایزر آمده است: " واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech برای کودکان 5 تا 11 ساله بی خطر و اثر بخش است."

در آزمایشات بالینی فایزر ، 2،268 کودک 5 تا 11 ساله شرکت کردند. دو سوم شرکت کنندگان دو دوز دارو را با فاصله 21 روزه تزریق دریافت کردند و بقیه دارونما دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است:"پاسخ ایمنی شرکت کنندگانی که دوز 10 میکروگرم دریافت کرده اند قابل مقایسه با شرکت کنندگان در مطالعه قبلی Pfizer-BioNTech برای افراد 16-25 ساله که دوز 30 میکروگرم دریافت کرده بودند، بود ... واکسن COVID-19 به خوبی قابل تحمل بود عوارض جانبی عمدتا با موارد مشاهده شده در گروه سنی 16 تا 25 سال مطابقت دارد. "

بر اساس بیانیه، این شرکت قصد دارد یافته های تحقیق خود را به نهادهای نظارتی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و آژانس دارویی اروپا (EMA) ارسال کند تا بتواند برای استفاده از واکسیناسیون برای کودکان موافقت خود را دریافت کند.

Pfizer-BioNTech یادآوری می کند که از ماه ژوئیه ، تعداد موارد ابتلا به COVID-19 در میان کودکان در ایالات متحده 240 درصد افزایش یافته است، که بر ضرورت واکسیناسیون در این گروه سنی تأکید می کند./ اسپوتنیک

مجوز تزریق واکسن‌های پاستور و سینوفارم به کمتر از ۱۸ ساله‌ها صادر شد کشورهای مختلف نسبت به واکسیناسیون کودکان چه دیدگاهی دارند؟ چرا واکسن‌های پاستور و سینوفارم به دانش‌آموزان تزریق می‌شود؟ نگران تزریق واکسن کرونا به کودکان و نوجوانان نباشید توصیه چالشیِ مقامات آلمان برای مهار کرونا در مدارس معلمان باید در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار بگیرند واکسن‌های کرونا چه عوارضی برای کودکان دارند؟ فرمول مراقبت از دانش‌آموزان در برابر کووید-۱۹ ابتلای کودکان امریکا به کرونا ۲۴۰ برابر شد ایجاد مصونیت جمعی با واکسیناسیون کودکان کودکان کدام کشورها واکسن کرونا زدند؟   آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید    

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشیدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم. 

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد