Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتار هزاران دلفین در جزایر فارو با واکنش‌های زیادی همراه شده و برخی آن را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، هر تابستان در مجمع الجزایر فارو، که یک منطقه خود مختار بخشی از دانمارک است، صدها نهنگ و دلفین پهلو سفید در شکارهایی معروف به «گریند» که ساکنان آن به عنوان یک سنت قدیمی از آن دفاع می‌کنند، سلاخی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «آر تی ال»، این شکار همیشه انتقادات شدیدی را در خارج از این کشور برانگیخته است، اما هرگز به اندازه هفته گذشته، هنگامی که هزار و ۴۲۸ نهنگ و دلفین در یک روز شکار شدند، سوالاتی را در خود فارو در مورد روشی که فعالان از مدت‌ها پیش آن را ظالمانه می‌دانستند، مطرح نکرد.

تصاویر منتشر شده، صدها دلفین را که روی شن و ماسه صف آرایی کرده اند نشان می‌دهند.

تصاویر همچنین نشان می‌دهند که آب دریا به دلیل سلاخی این نهنگ‌ها و دلفین‌ها به رنگ قرمز درآمده است.

این تصاویر برخی از سرسخت‌ترین حامیان «گریند» را شوکه کرده و نگرانی‌های را در رابطه با ماهیگیری، که صنعتی حیاتی برای این مجمع الجزایر است، برانگیخته است.

برای نخستین بار دولت محلی مجمع الجزایر خودمختار دانمارکی واقع در اعماق اقیانوس اطلس شمالی اعلام کرد که قوانین مربوط به کشتن نهنگ‌ها و دلفین‌ها را بدون در نظر گرفتن ممنوعیت کامل این سنت، مجدداً ارزیابی می‌کند.

«ینس مورتان راسموسن»، یکی از صیادان حاضر در روستای اسکالا، می‌گوید «من تا به حال چنین چیزی ندیده بودم؛ این بزرگترین صید در فارو است.»

به گفته وی، «صادرکنندگان ماهی تماس‌های تلفنی زیادی از مشتریان خشمگین خود دریافت می‌کنند و صنعت ماهی قزل آلا هم اکنون علیه شکار دلفین‌ها بسیج شده است؛ این اولین بار است.»

گوشت نهنگ‌ها و دلفین‌ها تنها توسط خود ماهیگیران خورده می‌شود، اما این نگرانی وجود دارد که خبر قتل عام، شهرت مجمع الجزایری را که بطور قابل توجهی به صادرات ماهیان دیگر از جمله ماهی قزل آلا متکی است، تحت تاثیر قرار دهد.

به طور سنتی جزایر فارو، که ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، در عملی که به «گرینددارپ» یا «گریند» معروف است، نهنگ‌های خلبان و دلفین‌ها را شکار می‌کند.

شکارچیان ابتدا نهنگ‌ها را با یک نیم دایره وسیع از قایق‌های ماهیگیری احاطه کرده و سپس آن‌ها را به داخل خلیج می‌برند تا توسط ماهیگیران در ساحل شکار و سلاخی شوند.

به طور معمول، سالانه حدود ۶۰۰ نهنگ خلبان از این طریق شکار می‌شوند؛ همچنین تعدادی هم دلفین در این بین نیز صید می‌شوند.

«راب رید»، مدیر ارشد سازمان غیردولتی حفاظت از دریا موسوم به «سی شپرد»، می‌گوید «چنین شکاری در سال ۲۰۲۱ توسط مردم یک جزیره بسیار ثروتمند اروپایی صورت می‌گیرد؛ مردم این منطقه نیازی به شکار این همه نهنگ، آن هم به طور وحشیانه ندارند.»

این سازمان غیردولتی می‌گوید که این شکار چندین قانون را نیز نقض کرده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دانمارک مجمع الجزایر شکارچیان دلفین ها نهنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ثبت نام آزمون استخدامی برای جذب ۳۰۰ معلم در شهرستان بشاگرد و جزایر این استان از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۳۰ فروردین آغاز شد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد قویدل عصر پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: با پیشنهاد استاندار هرمزگان، همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و پیگیری مستمر چند ماهه به منظور تامین نیروی انسانی ماندگار در مناطق خاص و سخت گذر (صعب العبور) استان، برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و جزایر استان اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به منطقه بشاگرد و ۵۰ نفر به جزایر استان شامل بوموسی، لاوان، لارک، هنگام و هندورابی اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: متقاضیان تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مرکز جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

قویدل اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۱۴ خردادماه بر روی درگاه مرکز جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت و آزمون نیز در روز پنجشنبه ۱۷ خردادماه در بشاگرد و برای سهمیه جزایر در بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نتایج آزمون نیز یک ماه بعد از آزمون کتبی در سایت جهاد دانشگاهی اعلام خواهد شد و داوطلبان ۴۵ رشته تحصیلی می‌توانند برای تصدی شغل آموزگاری دبیری و هنرآموزی در این آزمون شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: جهت دریافت دفترچه راهنمای آزمون استخدام قرارداد کار معین آموزشی شهرستان بشاگرد و جزایر هرمزگان به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان یا سایت جهاد دانشگاهی مراجعه شود.

دیگر خبرها

  • فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم)
  • استخدام۳۰۰ معلم در بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • (ویدئو) نبش گورهای دسته جمعی در خان‌یونس
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند