Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-25@14:19:35 GMT

دیدار نماینده بوشهر با وزیر صمت+عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۲۳۰

دیدار نماینده بوشهر با وزیر صمت+عکس

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم گفت:نبود سرمایه گذاری مناسب در گناوه و دیلم به توسعه نامتوازن صنعتی در شمال و جنوب استان منجر شده است. به گزارش جنوب نیوز؛ عبدالکریم جمیری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: شهر‌های شمالی استان با وجود استعداد‌های فراوانی که در حوزه‌های صنعتی و بازرگانی دارند با بیکاری غیرقابل قبول جوانان روبه‌رو هستند و نبود سرمایه گذاری مناسب در شهرستان‌های گناوه و دیلم به توسعه نامتوازن صنعتی در شمال و جنوب استان منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وجود ظرفیت‌های مناسب جغرافیایی، همجواری با خلیج فارس برای تامین آب مورد نیاز طرح‌ها، دسترسی به راه‌های دریایی، زمینی و هوایی، امکان تامین انرژی مورد نیاز از طریق بزرگ‌ترین منبع ذخیره گازی کشور و وجود امکانات و زیرساخت‌های مناسب بندری برای صادرات محصول، فرصت‌های بی نظیر سرمایه گذاری را در شمال استان ایجاد کرده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای در نواحی کم برخوردار و مرزی، در نشست با او برای سرمایه‌گذاری سازمان‌های ایدرو و ایمیدرو در شهرستان‌های گناوه و دیلم مذاکراتی صورت گرفت و امیدواریم برای مردم منطقه برکاتی در پی داشته باشد.

جمیری عنوان کرد: مرداد سال ۱۳۹۶ در اجرای طرح آمایش سرزمین و توزیع عادلانه سرمایه گذاری و ایجاد توسعه متوازن صنعتی در شمال و جنوب استان بوشهر، ساخت منطقه ویژه اقتصادی شمال استان برای استقرار صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی مرتبط با آن آغاز شد و با پیگیری‌های مکرر در دولت سابق سازمان حفاظت محیط زیست مجوز ارزیابی زیست محیطی آن را صادر کرد، اما تاکنون اقدام موثری برای ایجاد زیرساخت مناسب و زمینه سازی برای بهره برداری از آن صورت نگرفته است.

او گفت: در نشست با وزیر صمت برای تکمیل این طرح مهم و تاثیرگذار که نقش زیادی در جلوگیری از خام فروشی، ارز آوری و توسعه اشتغال در منطقه دارد و همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران توانمند در زمینه تکمیل زنجیره ارزش صنایع میان‌دست و پایین‌دست پتروشیمی بحث و گفت‌وگو شد.

مجتمع فولاد بوشهر برای ۱۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: با پیگیری‌هایی که در دولت سابق صورت گرفت مجوز ساخت مجتمع فولاد بوشهر در زمینه ذوب‌آهن، تولید آهن اسفنجی، ورق، میلگرد و تیرآهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صادر شد اما با توجه به ظرفیت‌های موجود، تیم سرمایه‌گذار درخواست اصلاح مجوز تاسیس از ۱.۵ میلیون تن به ۲ میلیون تن کنستانتره را داشتند که در نشست با وزیر صمت بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفت، با نگاه مثبتی که آقای فاطمی امین برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید دارد، امیدواریم این طرح که منجر به اشتغال دست‌کم هزار و ۲۰۰ نفر خواهد شد، به زودی عملیاتی شود.

وابستگی به شبکه سراسری برق یکی از چالش‌های شهرک‌های صنعتی بوشهر

جمیری یکی از مزیت‌های ارزشمند استان بوشهر را دسترسی مناسب به منابع انرژی از جمله برق هسته‌ای و گاز برشمرد و ادامه داد: اما با این وجود، شهرک‌های صنعتی در استان متکی به استفاده از شبکه سراسری برق هستند و محدودیت‌ها و ضعف‌های ساختاری موجود، در مسیر توسعه صنعتی استان اخلال ایجاد کرده است.

او همچنین گفت: در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت، درخصوص زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای ساخت مجتمع‌های تولید پراکنده برق در شهرک‌های صنعتی استان مذاکراتی صورت گرفت و او برای بررسی تخصصی و مطالعه موضوع دستوراتی صادر کرد.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: ساخت مجتمع‌های کارگاهی و تولیدی مقیاس کوچک و ارائه تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان، استقرار صنایع مونتاژ قطعات منفصله از جمله خودروسازی و لوازم خانگی با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تولیدکنندگان خارجی، تعیین تکلیف و حل مشکل ترخیص خودرو‌های خارجی دپو شده در بندرهای استان و ایجاد بازار‌های صادراتی برای محصولات تولیدی استان از جمله خرما و گوجه فرنگی از دیگر مباحثی بود که در نشست با وزیر صمت پیگیری شد.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: سرمایه گذاری گناوه و دیلم وزیر صمت صورت گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و معاون نخست‌وزیر قزاقستان درباره احداث شبکه ریلی از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و «سریک ژومانگارین» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

ملا برادر با اشاره به افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در ولایت هرات، تمایل قزاقستان برای سرمایه‌‎گذاری در پروژه «افغان-ترانس» و همچنین حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‎‌های تحریم شده را گام‌های مهم و اساسی خواند که قزاقستان برای بهبود روابط با افغانستان برداشته است.

وی در ادامه بر امضای توافقنامه برای حل مشکلات بانکی تجار دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان- قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزا برای تجار افغان تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ملا برادر، معاون نخست‌وزیر قزاقستان ضمن ابراز تمایل برای همکاری برای یک افغانستان باثبات و پیشرفته گفت: اگر شبکه راه‌آهن جدید از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان تمدید شود، نسبت به سایر پروژه‌ها مسیری کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود و اتصال کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی از طریق افغانستان و افغانستان را با چین و اروپا از طریق ترکمنستان و قزاقستان امکان پذیر خواهد کرد.

درخواست ازبکستان از روسیه برای مشارکت در پروژه خط آهن «افغان-ترانس»شرکت اماراتی مسئول مطالعات فنی پروژه «افغان-ترانس» شدطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وی افزود دولت قزاقستان در نظر دارد به منظور افزایش تجارت با افغانستان اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند.

ژومانگارین همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، آمادگی دارد تا در زمینه حکومتداری الکترونیک، صنعت، تحصیلات عالی، آموزش، بهداشت و درمان و بانکداری با افغانستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست