Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@15:21:40 GMT

نرخ سیب سمیرم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۳۶۲

نرخ سیب سمیرم اعلام شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اشکبوس رضایی مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: نرخ گذاری سیب امسال بعد از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و کارشناسان کشاورزی و با توجه به افزایش هزینه تولید و نرخ فروش سیب سردرختی مشخص شده است.

به گفته وی، طبق ارزیابی‌ها سیب ممتاز «رد» و «گلدن» هر کیلوگرم ۷ هزار تومان و همین سیب‌ها از نوع درجه یک هر کیلوگرم ۶ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی سمیرم، نرخ خرید سیب درجه سه را هر کیلوگرم ۳ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این قیمت تابع نظر و قیمت خرید کارخانه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی بوده و قابل تغییر است.

رضایی تصریح کرد: در صورت فروش محصول باغی بصورت سبدی، وزن کارتن یا سبد بر اساس وزن خالص ظرف، کسر خواهد شد.

وی پیش بینی کرد امسال افزون بر۲۰۰ هزار تن سیب از سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکار باغ در مجموع هر چهار بخش سمیرم و از باغ‌های روستا‌ها و عشایر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم در باره حضور کارگران غیربومی در فصل برداشت سیب نیز اظهار داشت: نزدیک به ۱۴ هزار نفر از خارج شهرستان برای برچیدن سیب وارد منطقه می‌شوند.

رضایی با اشاره به شرایط سخت کرونایی تاکید کرد: نظارت بر کارگران، کار سختی است چرا که در همه جای شهرستان و روستا‌ها پراکنده‌اند بنابراین کارفرمایان و واسطه‌ها مسئول رعایت شیوه نامه‌ها توسط آن‌ها هستند و باید روزانه موارد بهداشتی را تذکر دهند.

 حدود هشت هزار تُن سیب مرغوب از نوع گلاب بهاره نیز اواسط تابستان امسال از باغ‌های سمیرم برداشت شد.

سردخانه‌های بزرگ چند هزار تُنی توسط ۲ بازرگان بزرگ میوه در سمیرم احداث شده که هر سال بخش عمده‌ای از سیب‌های درختی باغداران این منطقه را نرخ گذاری کرده و می‌خرند.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیب درختی سیب سمیرم قیمت سیب سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صالح محمدی امروز، ۹ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، ۷۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بین ۲۰۰ کارگزار شرکت تعاونی و بخش خصوصی این استان توزیع شده است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته توزیع کود شیمیایی از طریق حواله الکترونیکی صورت گرفت که کشاورزان برای دریافت سهمیه کود به مراکز جهاد کشاورزی و مراکز خدمات غیردولتی مراجعه و با ثبت سطح زیر کشت در سامانه پهنه‌بندی از طریق سامانه پایش کود براساس میزان سهمیه ابلاغی نسبت به دریافت سهمیه تخصیصی اقدام کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: بر اساس توصیه آزمایشگاه، بهره‌برداران باید قبل از استفاده از کودهای شیمیایی، با انجام آزمون خاک، نسبت به تغذیه کودی در مزارع خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت‌ نخستین گندم کشور/ گندم جنوب روانه سیلوها شد
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس