Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-19@23:53:19 GMT

مشکلات سازمان لیگ برای استفاده از VAR در لیگ ۲۱

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۸۷۱۸

مشکلات سازمان لیگ برای استفاده از VAR در لیگ ۲۱

به گزارش “ورزش سه”، در شرایطی که چند کشور منطقه نظیر امارات، قطر و عربستان از فناوری کمک داور ویدیویی استفاده می‌کنند اما هنوز لیگ برتر ایران به این تکنولوژی مجهز نشده است. با این حال الزام فیفا برای استفاده از آن در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی سبب شده تا فدراسیون فوتبال برای خرید تجهیزات اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باتوجه به اینکه ایران در بازی با کره جنوبی برای کسب میزبانی باید مسئله وی ای آر را حل کند، مسئولان فوتبال در تکاپو برای خرید تجهیزات هستند و همین موضوع بارقه‌های امید را در دل هواداران فوتبال باشگاهی ایجاد کرده که کمک داور ویدیویی در مسابقات لیگ برتر هم استفاده شود.

 

اما سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری مسابقات در این باره توضیح می‌دهد و مشکلات آن را بیان می‌کند: تجهیزات وی ای آر یک بحث است و دیگری نصب ورزشگاه است. اما گرفتن مجوز از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره اینکه داوران ما آموزش این را دیده‌اند و اجازه دارند از وی ای آر بهره برداری کنند، بحث دیگری است. این فرآیندی را طی می‌کند که در فرآیند آموزشی داوران لیگ برتر باید تحت کنترل و آموزش باشند و عملکردشان ضط می‌شود و آموزشهایی را خود فیفا انجام می‌دهد.

 

وی همچنین افزود: این یک مسیر زمانبندی مشخص دارد که اگر آن را طی کنیم می‌توانیم متقاضی استفاده از وی ای آر باشیم. اینطور نیست که ما فقط تجهیزات را بخریم و وصل کنیم و قابل استفاده باشد. اگر برای تیم ملی این اتفاق می‌افتد چون تجهیزات خریداری خواهد شد و داورانی که می‌آیند استفاده می‌کنند هم مجوزهای لازم را قبلا گرفتند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سهیل مهدی سازمان لیگ برتر سهیل مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر فوتبال؛ اعلام ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، از ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین و در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، پرسپولیس میهمان صنعت نفت است. این دیدار در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.   پرسپولیس هم اکنون با ۴۹ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی است و صنعت نفت هم با ۱۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد.   سرخپوشان پایتخت در این دیدار با ترکیب امیررضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر به میدان می‌روند.

دیگر خبرها

  • پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال
  • جدول لیگ برتر| استقلال به صدر رسید؛ فولاد در نقطه ذوب!
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد
  • استقلال در مرز کسب سریعترین قهرمانی تاریخش
  • جدول لیگ برتر فوتبال با صدرنشینی پرسپولیس
  • عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر
  • لیگ برتر فوتبال؛ اعلام ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت
  • فلاحت‌زاده: شمس‌آذر در خانه با انگیزه و زهردار نشان داده/ بسیاری از افراد باشگاه استقلال فوتبالی نیستند
  • سپاهان 0-0 ذوب آهن؛ گزارش زنده