Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسن اسدی رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های مناطق محروم و کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید میدانی از برخی نقاط شهرک سعدی که با حضور دیگر اعضای کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های مناطق محروم و کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولان شهرداری منطقه سه همراه بود، توزیع عادلانه خدمات شهری و تلاش برای کاهش محرومیت و ساماندهی حاشیه‌نشینی را به عنوان یک ضرورت و از اولویت‌های اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیسیون برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همین راستا بازدید‌های میدانی از محله‌های کمتر برخوردار شهر با هدف شناسایی مشکلات و نیازسنجی از سطح این محله‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و بر اساس آن، طی برنامه‌ریزی، موضوعات رصد و پیگیری می‌شوند تا در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری و سایر ادارات؛ نهاد‌ها در تأمین زیرساخت‌ها و نیاز‌های محلات کمتر برخوردار شهر تصمیم‌گیری شود.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت‌های مناطق محروم و کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این شهرک یکی از شهرک‌های قدیمی شهر شیراز محسوب می‌شود که به واسطه وجود آرامگاه سعدی از دیرباز مقصد گردشگران بی‌شمار داخلی و خارجی بوده است.

اسدی ادامه داد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی در این شهرک می‌تواند ضمن رفع معضلات اجتماعی و بهبود کیفی محله سعدی، در جذب هرچه بیشتر گردشگر و حفظ و احیای بنای ارزشمند تاریخی فرهنگی آرامگاه سعدی تاثیر گذار باشد.

او ضمن تقدیر از تلاش شهرداری منطقه سه شیراز در اجرای پروژه‌های عمرانی در اطراف آرامگاه سعدی نظیر فضای شهری اطراف آرامگاه و دیوارنگاری، با تاکید بر توانمندسازی هرچه بیشتر این شهرک، به عملیات اجرایی احداث خیابان ۲۴ متری حاج عزت‌الله فهندژ اشاره کرد و ادامه داد: در این پروژه با تملک‌هایی که در گذشته و تاکنون صورت گرفته، یک کوچه ۶ متری به یک خیابان ۲۴ متری با طول حدود یک کیلومتر تبدیل خواهد شد، که قطعا با یک کف‌سازی و بدنه‌سازی مناسب، می‌تواند ضمن تحول در شهرک سعدی، جذب گردشگر و زیبایی بخشی به اطراف آرامگاه سعدی را نیز به همراه داشته باشد.

اسدی در خصوص همکاری مشترک با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به منظور خدمات‌رسانی با هدف محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرک سعدی و دیگر محله‌های کمتر برخوردار شهر، گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان وجود دارد، همه دغدغه کاهش این محرومیت‌ها را دارند و این امید را داریم که با این تعامل خوب، برخی مشکلات موجود در این پروژه نظیر تاسیسات گاز، مخابرات، فاضلاب و ... نیز برطرف تا در موعد مقرر این پروژه تقدیم شهروندان عزیز شیرازی به ویژه اهالی شهرک سعدی شود.

در ادامه اعضای کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار به همراه سرپرست شهرداری منطقه هفت، معاونین و مدیران شهرداری منطقه از محلات وزیرآباد و کوشکک در منطقه هفت بازدید کردند.

رییس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز در این بازدید‌ها با اشاره به اهمیت رسیدگی به مناطق کم برخوردار، گفت: رویکرد ما در شورای ششم در کنار سایر برنامه‌ها، حمایت و توجه به محلات کم برخوردار است که اقدامات و خدمات متناسب با این محلات به مرحله اجرا گذاشته شود.

او با بیان اینکه ارتقای امکانات رفاهی و خدماتی در محلات موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، افزود: در شورای ششم تلاش بر این است تا در تمامی محلات خدمات به صورت یکسان ارائه شود و با بازدید از محله کوشکک، پیگیری احداث پارک محله‌ای و خانه محله در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر ایجاد پارک و افزایش سرانه فضای سبز در این محلات یک فضای تفریحی و ورزشی برای شهروندان این منطقه احداث کنیم.

اکبری، سرپرست شهرداری منطقه ۷ شیراز نیز در این بازدید گفت: شهرداری منطقه ۷ نیز با رویکرد محرومیت‌زدایی خدمات بسیار زیادی اعم از رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر، جدول‌گذاری و ... در این محلات انجام داده است و تلاش داریم تا در کنار این خدمات با ایجاد فضای سبز و فضا‌های تفریحی و ورزشی نشاط و شادابی را برای شهروندان فراهم آوریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز کاهش محرومیت ها توزیع خدمات شهری کم برخوردار شورای شورای اسلامی شهر شهرداری منطقه آرامگاه سعدی محرومیت ها شهرک سعدی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰۳ سال خدمات محله ای و زیباسازی و سرمایه گذاری خواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در مراسم خادمین شهرداری تبریز خبر از تنظیم برنامه‌ای مدون برای ایجاد تحول در زیباسازی شهر داد و گفت: در این راستا توان علمی و عملی خود را بکار خواهیم بست.

وی افزود: در سال جاری اجرای خدمات شهری با پیاده سازی طرح ناحیه محوری وارد فاز جدیدی خواهد شد و شهرداران نواحی زیباسازی شهری را محور اصلی اقدامات خود قرار می‌دهند.

وی در این رابطه خاطر نشان ساخت: شهرداران نواحی مشکلات محلات را شناسایی و برای رفع آنها اقدام خواهند کرد.

هوشیار در ادامه با اشاره به اهمیت پاسخگویی به مطالبات شهروندان مطابق با نتایج افکار سنجی انجام شده از سوی جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: براساس نتایج افکارسنجی صورت گرفته در حوزه خدمات شهری، آسفالت ریزی، توسعه فضای سبز باید امسال بیشتر تلاش داشته باشیم.

شهردار همچنین با بیان اینکه حوزه سرمایه گذاری شهری یکی دیگر از برنامه‌های کلان شهرداری تبریز در سال جاری است گفت: زیرساخت‌های سرمایه گذاری مانند برگزاری همایش بین المللی در سال گذشته آماده سازی شده است و شاهد حضور سرمایه گذاران خواهیم بود.

شهردار تبریز تصریح کرد: توزیع متوازن و عادلانه خدمات و پروژه‌های زیرساختی در تمامی بافت‌های شهری تبریز اولویت اصلی شهرداری است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش خادمین شهر در میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و گردشگران گفت: شهروندان عزیز نوروز امسال شاهد افزایش حضور گردشگران و مسافرین بودند و در این راستا شهرداری با برگزاری برنامه‌های متنوع سعی در آماده سازی شهر برای میزبانی از گردشگران داشت.

گفتنی است، همزمان با ۱۷ رمضان آیت الله دکتر سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، سردار عباس قلیزاده فرمانده سپاه عاشورای استان و اعضای شورای اسلامی شهر با کارگران زحمت کش شهرداری افطاری کردند. همچنین به امامت آیت الله آل هاشم نماز مغرب و عشا اقامه شد.

کد خبر 6064874

دیگر خبرها

  • شیراز در طلایی‌ترین دوران مدیریت شهری قرار دارد
  • ۱۴۰۳ سال خدمات محله ای و زیباسازی و سرمایه گذاری خواهد بود
  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد
  • آرامگاه سعدی در یک روز بارانی بهار شیراز
  • آرامگاه سعدی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است