Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، تعطیلی مدارس و نبود جایگزینی برای آموزش غیر حضوری به دانش آموزان خلاء کوتاهی در روند تحصیل و آموزش کودکان و نوجوانان ایجاد کرد، به دنبال این موضوع رسانه ملی با راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران نقش مهمی در این کار در کنار فضای مجازی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش اعظم این کار را شبکه آموزش بر عهده گرفته است که کلاس‌های مجازی در زمانی حدود نیم ساعت در آن برگزار می‌شود و البته در کنار آن، شبکه‌چهار و شبکه قرآن و معارف سیما هم بخشی از زمان خود را به این کار اختصاص داده‌اند.

سارا روستا پور تهیه کننده برنامه مدرسه تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه‌های انجام شده در مدرسه تلویزیونی اظهار کرد: مدرسه تلویزیونی ایران از اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل همه گیری ویروس کرونا طراحی و برنامه ریزی و در کمتر از ۴ روز راه اندازی شد.  راه اندازی مدرسه تلویزیونی در شرایط سختی که به وجود آمده بود کمک زیادی به دانش آموزان و خانواده هایشان کرد.         

او ادامه داد: هنگامی که مدرسه تلویزیونی شروع به کار کرد در روز‌های ابتدایی مشکلات زیادی داشت یکی از این مشکلات نداشتن آمادگی کافی معلمان برای حضور در مقابل دوربین بود.

روستاپور در خصوص مشکلات اولیه مدرسه تلویزیونی گفت: معلمان در جریان آخرین مباحثی که به دانش آموزان تدریس شده بود نبودند، بنابراین همین شرایط باعث ایجاد ابهام و سردرگمی برای شروع کلاس‌های درس به صورت مجازی وجود داشته باشد.

او افزود: برنامه‌های مدرسه تلویزیونی تا خرداد ماه  و به دلیل تعطیلی مدارس این روند در غالب ویژه برنامه مرور و تثبیت یادگیری ادامه داشت، همچنین ویژه برنامه‌های آموزش مهارت‌های پرورشی برای دانش آموزان از اقدامات دیگر مدرسه تلویزیونی در تابستان بود.

تهیه کننده برنامه مدرسه تلویزیونی گفت: یکی از اقدامات مدرسه تلویزیونی قرار دادن  رابط ناشنوا برای دانش آموزان دارای مشکل شنوایی بود و در روز‌های جمعه به طور ویژه برای دانش آموزان کلاس اول و دوم برنامه‌ای قرار دادیم، این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاد. 

او بیان کرد: همچنین مواردی مانند آموزش‌های مهارتی، نقاشی و ورزش را به این بخش اضافه کردیم، ویژه برنامه‌هایی مانند دهه فجر و هفته دانش آموز  را در مدرسه تلویزیونی در نظر گرفتیم .

روستاپور ادامه داد: یکی از اقدامات مهم مدرسه تلویزیونی، اجرا یک ماهه ویژه برنامه تابستانی برای دانش آموزان قبل از ورود به دبستان بود در این ویژه برنامه مهارت‌های لازم برای قبل از ورود به دبستان را به دانش آموزان آموزش دادیم.

او افزود: یکی از مزیت‌های مهم مدرسه تلویزیونی، بالا بردن سطح کیفی آموزش کل کشور بود، بسیاری از دانش آموزان که در مناطق محروم بودند از طریق این آموزش‌های رایگان توانستند پیشرفت‌های خوبی را داشته باشند.

 با شروع سال تحصیلی جدید که فعلا به صورت مجازی است برنامه مدرسه تلویزیونی به قوت خود باقی می‌مانند تا ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در این باره تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی از اول مهر / بازگشایی مدارس تابع ظرفیت مدرسه است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش مقطع ابتدایی آموزش و پرورش مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزان دانش آموزان ویژه برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «آزمون هوش؛ تو دریای ۹ عدد ۶ رو پیدا کن»، «تعطیلی یک مدرسه در ایتالیا برای عید فطر، تبدیل به یک جنجال ملی شد»، «صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند»، «اگه دهه شصتی هستی با دیدن این فیلم کلی خاطره برات زنده میشه»، «چطوری حافظه‌مان را تقویت کنیم؟»، «ازدواج پسر ۱۷ ساله با دختربچه ای که به او خیانت کرد»، «تست هوش؛ می تونی این معمای ساده ریاضی رو حل کنی؟» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «مدرسه آنلاین» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند

 

آزمون هوش؛ تو دریای ۹ عدد ۶ رو پیدا کن

تعطیلی یک مدرسه در ایتالیا برای عید فطر، تبدیل به یک جنجال ملی شد

اگه دهه شصتی هستی با دیدن این فیلم کلی خاطره برات زنده میشه

چطوری حافظه‌مان را تقویت کنیم؟

ازدواج پسر ۱۷ ساله با دختربچه ای که به او خیانت کرد

تست هوش؛ می تونی این معمای ساده ریاضی رو حل کنی؟

 

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان