Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارهای جانبی که وی در حاشیه این اجلاس خواهد داشت، گفت: این نشست فرصت خوبی است تا مقامات و وزرای خارجی کشورهای مختلف در جریان دیدگاه های دولت و وزیر خارجه جدید ایران قرار بگیرند.

امیرعلی ابوالفتح، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که ایران چگونه می تواند از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل برای تبیین دیدگاه های دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی استفاده کند،  اظهار کرد : به صورت سنتی وزیران  امور خارجه  کشورهای مختلف در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا می کنند و  در حاشیه آن با همتایان خود و دیگر مقامات شرکت کننده در این نشست دیدار  و رایزنی می کنند حتی اگر سران این دولت ها در این مجمع حضور پیدا نکرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در واقع نشست مجمع عمومی سازمان ملل بزرگترین تجمع دیپلماتیک مقامات کشورهای مختلف است که به صورت سالیانه برگزار می شود و هیأت های مختلف در آن حضور دارند، تصریح کرد : این نشست این فرصت را به وجود می آورد که رئیس دستگاه دیپلماسی کشورهای مختلف  با همتایان خود و دیگر  مقامات شرکت کننده  دیدار و رایزنی کنند چرا که تعداد زیادی از مقامات کشورها در یک فاصله زمانی مشخص زیر یک سقف حضور دارند و  آنها از این فرصت برای تقویت ائتلاف ها و اتحادهای خود و همچنین بیان گله و اعتراضات خود استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل  ادامه داد: در حاشیه  این نشست عموما دوستان و رقبا با یکدیگر دیدار می کنند و در مورد آخرین تحولات دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی نظرات خود را با یکدیگر به  اشتراک می گذارند و سعی می کنند در مورد موضوعات اختلافی به یک تفاهم و راهکار برسند .

ابوالفتح، سفر امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را یک سفر روتین عنوان کرد و افزود : البته در این دوره از مجمع عمومی سازمان ملل ایران در سطح وزیر خارجه شرکت کرده، بنابراین ریاست هیأت ایرانی بر عهده آقای امیرعبداللهیان است و از دیگر سو بعد از هشت سال وزیر امور  خارجه و رییس دولت در ایران  عوض شده و این نشست فرصتی را ایجاد می کند که نمایندگان کشورهای مختلف از جمله رقبا، متحدین و شرکا با دیدگاه های دولت جدید ایران و وزیر امور خارجه آن آشنا شوند و این فرصتی است که باید ایران نیز به خوبی برای تبیین مواضع و دیدگاه های خود در راستای تحقق منافع ملت ایران استفاده  کند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل حسين اميرعبداللهيان مجمع عمومی سازمان ملل کشورهای مختلف امور خارجه وزیر امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072821 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • امیرعبداللهیان: اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دوکشور است