Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@11:31:49 GMT

مردم و نانوایی‌ها، هر دو ناراضی‌اند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۹۱۹۱

مردم و نانوایی‌ها، هر دو ناراضی‌اند

به گزارش «تابناک»، «صادق پژوهان» با اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به عنوان مثال نرخ یک عدد نان لواش در ایلام ۲۵۰ تومان است و همین نان در اکثر استان‌های کشور بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان نرخ‌گذاری شده است اگر این نانوایی لواش روزانه در تیراژ ۶ هزار نان کار کند نسبت به نانوایی‌های استان‌های دیگر چقدر ضرر می‌کند؟

وی مشکل دیگر نانوایی‌ها در شهرستان را آزاد شدن نانوایی‌ها از دهه گذشته تا کنون دانست و ادامه داد: در سال ۱۳۹۱ به منظور افزایش اشتغال به دستور دولت وقت، هر کس مجوز راه اندازی نانوایی داشت توانست دریافت کند و این کار بدون بدون در نظر گرفتن ظرفیت شهر انجام شد، به یکباره تعداد نانوایی‌های شهرستان از ۱۴۰ باب نانوایی به ۳۳۰ باب افزایش پیدا کرد اما در یک بازه زمانی کوتاه تعدادی از این نانوایی‌ها ورشکست شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهان تصریح کرد: در حال حاضر ما در شهرستان ایلام ۱۷۰ باب نانوایی داریم که از این تعداد ۴۰ نانوایی اضافه بر ظرفیت محسوب می‌شوند و چون دخل و خرج آنها با هم نمی خواند و سهمیه آرد آنها هم کم است، قانون ساعات کاری را رعایت نمی‌کنند و این مساله باعث نارضایتی مردم، مسولان و خود نانوایی شده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان ایلام با بیان اینکه مدت دو سال است هیچ مجوز جدیدی برای راهاندازی نانوایی صادر نشده است گفت: تعداد نانوایی‌ها در کشور اشباع و در ایلام فوق اشباع است.

وی افزود: نان در ایلام بر اساس قیمت تمام شده و آنالیزهای انجام شده ارزان است و نانوایی‌ها مشکل سهمیه آرد دارند و این برای صاحبان نانوایی‌ها ضرر دو طرفه محسوب می‌شود و کمرشکن است.

پژوهان تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات فوق، نانوایی‌ها در ایلام برای تأمین معاش خود دست به خام‌فروشی و کم‌فروشی می‌زنند و متأسفانه خسارت جریمه‌های سنگین را هم به جان می‌خرند اما واقعاً چاره‌ای ندارند.

این مسئول صنفی گفت: میزان تورم هر چه که باشد برای نانوایی باید دو برابر محاسبه شود چرا که هزینه‌های جانبی همچون حقوق کارگر، بیمه کارگر، آب و برق و کرایه مغازه و خمیر مایه براساس تورم افزایش می‌یابد در حالی که اجازه افزایش قیمت نان داده نمی شود، مسئولان هیچگاه به این مسئله واضح و روشن توجه نکرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر نان قیمت نان نانوایی ها اربعین 1400 اعمال ماه صفر توافق هسته ای موقت سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رضا لطافتی اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت ۸ واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده برای بازیافت به خارج استان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند‌ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: مصداق بارز این موضوع، وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.
کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.
وی تشریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که عموم مردم باید در این زمینه با ارگان‌های متولی امر، همکاری کنند.
لطافتی یادآوری کرد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین از سوی ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • تداوم نظارت بر نانوایی‌های ایلام
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • نظارت‌ بر نانوایی‌های زابل تشدید شود
  • افزایش نانوایی‌های نان کامل در شیراز
  • نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی پخت می‌شود