Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:57:07 GMT

حدود ۱۳ میلیون تن کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۹۸۸۹

حدود ۱۳ میلیون تن کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در کارگروه صادرات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به طور تفکیک شده سهم سال ۹۷ استان از این صادرات چهار میلیون و ۴۹۷ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار، سهم سال ۹۸ به میزان چهار میلیون و ۵۴۴ هزار تن معادل یک میلیارد و ۵۷۱ میلیون دلار و سهم سال ۹۹ سه میلیون و ۸۶۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیستان و بلوچستان در حوزه واردات کالا هم طی سه سال گذشته مرزهای فعالی داشت و در این مدت به طور مجموع سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار از مرزهای این استان وارد کشور شد که به طور تفکیک در سال ۹۷ به میزان ۷۵۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار، در سال ۹۸ به میزان یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۰ میلیون دلار و در سال ۹۹ به میزان یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن کالا به ارزش ۶۳۰ میلیون دلار وارد منطقه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ایجاد و راه‌اندازی بازارهای محلی مشترک و خرده‌فروشی بین ایران و پاکستان برای ارتقای معیشت مرزنشینان در دو سوی مرز به همراه احیای مجدد بازارچه مرزی و دریایی پسابندر در شهرستان دشتیاری و در دسترس قرار گرفتن کشور پاکستان تا قاره آفریقا برای تجار و افزایش تخفیفات سود بازرگانی بندر چابهار به ۲۵ درصد در کنار افتتاح و راه‌اندازی سایت پایانه مرزی ریمدان و افتتاح رسمی مرز پیشین از جمله اقداماتی است که در سه سال اخیر برای توسعه مبادلات مرزی این استان انجام شده و می‌توان نتیجه آنها را مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر 5309727

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بندر چابهار صادرات کالا ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 بوشهر واکسیناسیون کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی گرگان مجلس شورای اسلامی اردبیل ایلام هزار تن کالا به ارزش سیستان و بلوچستان یک میلیارد میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید

طاها سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

وی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان ۲ هزار و ۵۹۶ تن بوده که ۳ هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات آهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره‌های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشورهای عمده هدف صادراتی ایران بوده‌اند، اظهار کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشورهای عمده مبدا وارداتی کشور بوده‌اند.

کد خبر 6087073

دیگر خبرها

  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان