Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  بزرگترین و مهمترین برنامه دولت در سیستان و بلوچستان بحث انتقال آب از دریای عمان است، زیرا مسیر توسعه استان نیازمند بهره برداری از منابع آبی جدید و پایدار است.

وی‬ با تاکید‬ بر اینکه موضوع‬ انتقال‬ آب‬ از‬ دریای‬ عمان‬‬ دیگر یک‬ آرزو نیست، افزود: ‬ همانطور که نیاکان ما آب را‬ از‬ طریق‬ قنات ها‬ جابه‬ جا‬ کردند‬‬ و هزاران سال است که‬ ما‬ از آن استفاده می‌کنیم انتقال آب ‏از دریا نیز محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه موضوع انتقال آب از دریای عمان باید یک مطالبه عمومی باشد، گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به شهر‌های استان علاوه بر اینکه راهی برای رهایی از مشکلات خشکسالی و کم‌آبی در این مناطق است می‌تواند به افزایش اشتغال، توسعه، آبادانی و افزایش تولید و جان گرفتن صنایع کمک کند.

انتقال آب از دریای عمان مسیر اصلی توسعه سیستان و بلوچستان استوی‬ تصریح‬ کرد: طی تحقیق و بررسی که از نقشه استقرار آب شیرین کن‌های در‬ حاشیه‬ دریای‬ عمان‬ و‬ خلیج فارس داشتم خیلی تأسف خوردم زیرا‬ در‬ حال‬ حاضر ایران فقط از ۵ درصد این ظرفیت‬ استفاده می‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریا عمان خشکسالی استانداری سیستان و بلوچستان انتقال آب از دریای عمان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!

گروهی از خبرنگاران به بازدید از زاینده‌رود از کوهرنگ تا شهر اصفهان رفتند. به نظر می‌رسد شرایط همچنان مثل قبل است، لوله‌های زیادی همچنان آب رود را به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی انتقال می‌دهند و برداشت‌های بی‌رویه در این حوضه آبی ادامه دارد.

در عین حال اصفهان با فرونشست روبه‌رو است و این شهر در خطر تخلیه در سال‌های آینده قرار دارد. خبرنگاران در ادامه سفر به اصفهان در یک نشست خبری با مدیران شهری و قرارگاه آب اصفهان سوالات خود را مطرح کردند.

مدیران اصفهانی در این نشست گفتند مدیریت انتقال اب دریای عمان به مدیریت با روش پت و مت شبیه است. همچنین آن‌ها گفتند آبی که از دریای عمان به اصفهان می‌رسد وارد رودخانه نخواهد شد چراکه باید چاله‌های دیگری را پر کند. این گزارش را در این باره ببینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر نقش مردم در توسعه
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • بازگشایی ۶۲ راه فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان