Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:17:37 GMT

تاکید مصر بر حمایت از راهکار سیاسی در یمن

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۰۴۴۴

تاکید مصر بر حمایت از راهکار سیاسی در یمن

رئیس جمهوری مصر بر موضع ثابت کشورش در حمایت از تمامی تلاش‌ها جهت دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر برای بحران یمن که ثبات، وحدت و استقلال آن را محقق کند، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر با محمد المقدشی، وزیر دفاع دولت مستعفی یمن که در حال حاضر به قاهره سفر کرده است، دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری مصر در جریان این دیدار خاطرنشان کرد، راهکار سیاسی باید خواسته‌های ملت یمن را محقق کند، عزم و اراده آزاد آنها را نجات دهد و به مداخله‌های کشورهای خارجی در امور داخلی یمن فیصله ببخشد.

عبدالفتاح السیسی همچنین تصریح کرد، مصر از هیچ تلاشی برای کمک به یمن در دستیابی به این اهداف فروگذار نخواهد کرد.

در همین راستا، وزیر دفاع دولت مستعفی یمن ضمن تاکید بر روابط و همکاری دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه در دو زمینه نظامی و امنیتی، نسبت به تداوم حمایت مصر از تلاش‌های سیاسی با هدف پشت سر گذاشتن وضعیت کنونی یمن و پایان بخشیدن به بحران انسانی آن ابراز امیدواری کرد.

یمن از حدود شش سال پیش شاهد جنگ و درگیری میان جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن است. از سال ۲۰۱۵ عربستان به بهانه حمایت از دولت مستعفی وارد مداخله نظامی در این کشور شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر یمن دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  با حمایت دولت در دور اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید ، دو هزار و ۸۰۰ نفر به کار خود بازگشتند.

رئیس جمهور در این مراسم که در یکی از کارخانه های راکد بازگشته به چرخه تولید و با حضور کارگران برگزار شد گفت :  افزایش اشتغال دستاورد احیای واحد‌های صنعتی است و نرخ تورم کاهشی در استان سمنان و رشد اشتغال  از تاکیدات رهبری در رشد تولید و رشد اقتصادی است .

رئیس جمهور قاچاق کالا را خنجری بر پشت تولید دانست و گفت : مبارزه با قاچاق کالا در راستای رونق تولید است و باید ادامه‌دار باشد
رئیس جمهور با اشاره به فعال شدن ۸۴۰۰ واحد تولیدی در کشور  ادامه دار بودن فعالیت واحد‌هایی  صنعتی که بانک ها تملک کرده اند را خواستار شد .

آیت الله رئیسی با اشاره به نقش مردم و مشارکت آنها در جهش تولید گفت مشارکت مردم باید با ساز و کار همراه باشد و تعاونی‌ها می‌توانند بیشترین نقش را در این مسئله داشته باشند.

رئیسی گفت : تامین پشتوانه مالی و پرداخت تسهیلات و حمایت حقوقی برای احیای واحد‌های راکد در دستور کار دولت است تا جهش تولید واقعی رخ دهد.

رئیس جمهور با اشاره به تحقق عملیات پهپادی وعده صادق  با مشارکت جوانان گفت : همان جوانان می‌توانند واحد‌های تولیدی را فعال کنند.

وی افزود : حمایت از تولید و کار و کارگر از برنامه‌های دولت است با کمک جوانان محقق خواهد شد.

رئیس جمهور حمایت از تولید و کار و کارگر را برنامه دولت دانست و گفت : با فعال شدن تعاونی‌های مسکن کارگری و حمایت دولت و و رفع مشکلات دستمزد و مسکن کارگران ، با مشارکت مدیران واحد‌ها و با کمک دولت باید دغدغه کارگران رفع شود .

رئیس جمهور گفت :نمونه بودن استان سمنان در احیای واحدهای تولیدی  و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی باید ادامه یابد

در ابتدای این مراسم نماینده کارگران با قدردانی از راه‌اندازی مجدد واحد‌های صنعتی و احیای آنها ، رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران و ادامه یافتن طرح احیای واحد‌های صنعتی را خواستار شد. شد 

واحد صنعتی که این مراسم در آن برگزار شد ، تولید کننده کاشی و سرامیک بود و پس از ۱۱ سال تعطیلی مجدداً احیا شده است .

 

دیگر خبرها

  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • حمایت ژاپن از ایران؛ اقدام اسرائیل غیرقابل پذیرش است | امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود