Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد با اشاره به کمبود فضاهای مناسب جهت ورزش و نشاط بانوان در شهر گفت: برنامه داریم تا در تمام پارک‌های بالای پنج هکتار جهان شهر مشهد شرایط ورزش، نشاط و تفریح را آماده کرده و به طور وسیع در اختیار دختران و بانوان شهر امام مهربانی‌ها قرار دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست با فعالان مردمی حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: از ابتدا اعلام کرده و در هر نشستی که با فعالان حوزه‌های مختلف داشته‌ام بر این نکته تاکید کرده‌ام که فلسفه وجودی جهان شهر مشهد، مضجع نورانی و قدسی امام رضا (ع) است؛ لذا هر فعالیتی باید حول محور حضرت رضا (ع) و تسریع دهنده صفات امام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان در مشهد امام رضا (ع) برنامه‌ای بدون نسبت مشخص و شفاف با فرهنگ رضوی اجرا کرد، افزود: بر همین اساس در برنامه‌ای که برای اداره شهر به شورای شهر، ارائه دادم چند سرفصل عمده مد نظر قرار گرفت که تاکنون تعدادی از آنها در سطح مشهد و ملی در رسانه‌ها منتشر و برخی نیز در عرصه بین المللی برای اولین بار منعکس شده است که دلیل آن وجود حرم نورانی امام رضا (ع) در این شهر است که آن را جهانی کرده است.

شهردار مشهد، با بیان اینکه شاه بیت برنامه دوره ششم مدیریت شهری در جهان شهر مشهد دو محور «مشهد جهان شهر مهربانی و رفتار عالمانه مبتنی بر رضای الهی» و همچنین «مشهد تجلی گاه معنویت و اخلاق با الگوی سبک زندگی خادم، زائر، مجاور» است، تصریح کرد: البته در کنار این دو محور ۱۷ گذاره چشم‌اندازی در محورهای مختلف برای پیگیری و اجرا در این دوره از مدیریت شهری طراحی شده است.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا می‌گوئیم مهربانی و رفتار عالمانه مبتنی بر رضای الهی است؟، خاطرنشان کرد: زیرا معتقدیم برای مهربانی تفاسیر زیادی ارائه می‌دهند، اما منظور ما مهربانی مبتنی بر رضای الهی است.

ارجائی تصریح کرد: ابتدا باید به این نکته تاکید داشته باشم که مشهد جهان شهر است نه کلانشهر، زیرا کلانشهری جزئی از جهان شهری است و همینطور مشهد شهر جهانی نیست، بلکه جهان شهر است با ظرفیت‌های خاص و بالقوه که ظرفیت بالفعل شدن را دارد.

وی از همه کارشناسان و نخبگان جامعه دعوت کرد بر روی کلید واژه «جهان شهری» تأمل کنند و تا جایی که امکان دارد تلاش کنند این واژه را استفاده کرده و تبدیل به یک فرهنگ کنند.

شهردار مشهد با بیان اینکه معنی آنکه ما می‌گوئیم، مشهد جهان شهر مهربانی و رفتار عالمانه مبتنی بر رضای الهی، چیست؟ ادامه داد: جهان شهر مشهد، شهر امام رضا (ع) مقدس است و باید مقدس بماند، اما لازمه مقدس ماندن مشهد تسری صفات امام در رفتار مردم است، با بخشنامه، زور و قانون نمی‌شود تقدس مشهد را حفظ کرد آن چیز که می‌شود مشهد را مقدس نگاه دارد سیره و سبک زندگی در مشهد است و این باید منبعث از سیره و صفات حضرت رضا (ع) که بارزترین آن رأفت و مهربانی است، باشد.

وی افزود: امام رضا (ع) علاوه بر همه خوبی‌ها چند ویژگی دارند، امام معین الضعفا هستند، رئوف و مهربان هستند و شیعه و سنی بر اینکه امام رضا (ع) عالم آل محمد (ص) هستند اتفاق نظر دارند، لذا مهربانی و داشتن رفتار عالمانه را به عنوان یک محور در فعالیت‌های مدیریت شهری به عنوان دو ویژگی برای تسری دادن به شهر و فعالیت‌هایمان در این دوره از مدیریت شهری انتخاب کرده‌ایم.

ارجائی تاکید کرد: بر همین اساس دوران گرفتن تصمیمات لحظه‌ای، سلیقه‌ای، پروژه‌های دفعی و تصمیم گیری درون جلسات مدیریتی تمام شده است.

وی گفت: بی‌شک مبنای کار ما در این دوره برنامه‌ریزی عالمانه و تصمیم‌گیری در جلسات کارشناسی با عقل جمعی در حداکثر مشورت پذیری با گوش‌های شنوا با نهایت تمرکز در ساحت برنامه ریزی و قاطعیت و سرعت در اجرا خواهد بود.

شهردار مشهد با بیان اینکه سیاست اصلی فرهنگی ما تسری صفات امام رضا (ع) به شهر است، اظهار کرد: معتقدیم شهر یک موجود زنده است نه یک کالبد بی روح، شهر اجزایی دارد که یکی از اجزای آن ساکنانش هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: دومین محوری که در حوزه فرهنگی و اجتماعی بر آن تاکید داریم «جهان شهر مشهد تجلی‌گاه معنویت و اخلاق با الگوی سبک زندگی خادم، زائر، مجاور» است که اصلی‌ترین راهبرد معاونت فرهنگی شهرداری در این دوره خواهد بود.

ارجائی افزود: معتقدیم تمام افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند همسایه امام رضا (ع) هستند، زیرا معنای همسایگی بسیار عمیق‌تر، وسیع‌تر و دارای بار معنایی بسیار بالاتری از واژه شهروندی است و در مجموع ادبیات مفهومی که پشت سر همسایگی وجود دارد دریایی از پروژه‌های قابل اجرا است.

وی تصریح کرد: در باب اهمیت همسایگی همین بس که در برخی از مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها به دلیل حضور افراد مشهور و خاص هر فردی نمی‌تواند در آن واحدی خریداری و یا ساکن شود، زیرا باید به دلیل حضور آن افراد معروف و مشهور دارای شرایطی باشد به هرکسی اجازه نمی‌دهند در این مجتمع‌ها ساکن شوند، لذا می‌بینیم همسایگی بسیار اهمیت دارد و از شهروندی بالاتر است و شانیت می‌آورد.

شهردار مشهد با بیان اینکه وقتی همسایگی با فردی مشهور پروتکل دارد، همسایگی با امام معصوم نیز پروتکل دارد، خاطرنشان کرد: قاعدتاً پروتکل‌هایی وجود دارد، منظور ما از پروتکل مسائل سخت نیست بلکه فعالیت نرم و اقدامات فرهنگی است، ما دستگاه امنیتی و سیاسی نیستیم، بلکه دستگاهی خدماتی و خادم مردم هستیم و جنس ما از جنس حرف‌های نرم ولی بسیار جدی است.

ارجائی افزود: بر همین اساس، همسایگی با امام هشتم باید چهارچوبی داشته باشد، اما این چهارچوب باید استخراج و ترویج شود؛ معتقدیم هر فردی که وارد مشهد می‌شود زائر است و مسافر نیست، طلبیده شده است، بحث خادم هم همینطور، خادم فقط به کفشدار و دربان بودن نیست بلکه کاسب، هتل دار، تاکسیران و… همه آنهایی که به زائران و مجاوران در این شهر خدمت می‌کنند خادم هستند، بر اساس همین نگاه است که ما به دنبال ترویج سبک زندگی خادم، زائر و مجاور هستیم.

وی گفت: اگر از من بپرسند چه برنامه‌ای در زمینه موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب دارید؟ می‌گویم همان مطالباتی که از شهردار قبل داشتم و آن اجرای مصوبه ۴۲۷ است لذا برنامه ما اجرای این مصوبه است و فعالان این حوزه باید در این مسیر به ما کمک کنند، زیرا به تنهایی نمی‌شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه محور این فعالیت‌ها فرهنگسرای عفاف و حجاب خواهد بود که احیا و تقویت شده و بند بند مصوبه ۴۲۷ اجرایی خواهد شد، افزود: وقتی قانون و شبه قانون داریم نیاز به اجتهاد و اقدامات سلیقه‌ای نداریم لذا عزم ما برای اجرای مصوبه ۴۲۷ جزم است و آن را در سطح و سطوح شهرداری اجرایی خواهیم کرد.

وی در خصوص این مطالبه که فضاهای مناسب برای ورزش و تفریح بانوان در شهر کم است نیز گفت: برای نشاط و تفریح دختران و بانوان شهرمان برنامه داریم تا در تمام پارک‌های بالای پنج هکتار، شرایط مناسب نشاط و تفریح را برای ورزش بانوان آماده کرده و به طور وسیع در اختیار دختران و بانوان شهر امام مهربانی‌ها قرار دهیم.

ارجائی ادامه داد: البته این برنامه در چارچوب بودجه یکسال امکان پذیر نیست، لذا کار را امسال آغاز می‌کنیم و تا پایان دوره زیرساخت‌های لازم را برای ورزش و نشاط بانوان در بوستان‌های بالای پنج هکتار آماده خواهیم کرد.

کد خبر 523603

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد شهرداری مشهد پارک ورزش بانوان شهردار مشهد شهر کلانشهر خادمان امام رضا بوستان ورزش زنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهردار مشهد رفتار عالمانه جهان شهر مشهد مدیریت شهری سبک زندگی برای ورزش امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و ارزیابی شرایط و وضعیت پیش رو و احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر در برخی از مناطق، تیم‌های عملیاتی شرکت آبفای استان یزد آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر جاری شدن سیلاب، قطعی‌های احتمالی آب، افزایش کدورت منابع تامین آب و پس زدگی فاضلاب را دارند. 

وی، از احتمال پس زدگی روان آب‌ها در شبکه فاضلاب در صورت اتصال ناودان به شبکه فاضلاب و همچنین هدایت آب‌های سطحی به منهول‌های فاضلاب هشدار داد و افزود: بازدید از خطوط و ایمن سازی دریچه‌های فاضلاب در معرض خطر، تهیه و در اختیار گذاشتن ۳۵ سیفون بندبه مشترکین فاضلاب از جمله اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از حوادث احتمالی است. 

مدیرعامل آبفای استان یزد ادامه داد: با ورود سامانه بارشی به استان و افزایش بارش‌ها، اکیپ‌ها با سرکشی مستمر به تأسیسات آب‌رسانی شامل مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال و تأسیسات برق مرتبط، همچنین گشت‌زنی در مناطق مختلف شهر به‌منظور پایش تأسیسات و شبکه آبرسانی شرایط را زیر نظر داشته و با همکاری پیمانکار، آب ورودی تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در حال کنترل است. 

علمدار با اشاره به تشکیل جلسات مدیریت شرایط اضطراری در شرکت، گفت: اکیپ‌های این شرکت نیز با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و امکانات لازم از جمله ماشین آلات سبک و سنگین، پمپ‌ها و دیزل ژنراتور‌ها برای رفع آبگرفتگی احتمالی بر اثر بارندگی در آماده باش به سر می‌برند. 

وی، با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم از سوی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مردم می‌توانند حوادث مربوط به آب و فاضلاب را از طریق تماس با ۱۲۲ مرکز ارتباط با مشتریان به اطلاع شرکت آبفا برسانند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است