Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - این اپ با افتخار اعلام کرده است که بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و در ماه گذشته از آستانه 1 میلیارد دانلود گذشته است. اپ‌های پیامرسان متعددی وجود دارند که ابتدائاً برای رمزنگاری ارتباطات بین کاربران به منظور حفظ حریم خصوصیشان راه‌اندازی شده‌اند. با این حال، این اپلیکیشن‌ها برای اهداف نامشروع نیز مورد استفاده تبه‌کاران، تروریست‌ها و استفاده‌کنندگان مختلف دیگر قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شده است که اپ پیامرسان تلگرام به کانونی برای تبه‌کاران سایبری تبدیل شده که به دنبال خرید، فروش و اشتراک‌گذاری داده‌هایی که به سرقت برده‌اند و ابزارهایی که استفاده می‌کنند هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، یک گزارش جدید مدعیست که تلگرام اساسا گزینه‌ای جایگزین برای وب تاریک است. گروهی به نام Cyberint با همکاری فایننشال تایمز جزئیاتی درباره استفاده تبه‌کارانه از این اپلیکیشن پیامرسان فاش ساخته است. این تحقیقات به کشف یک شبکه مداماً رو به رشد از هکرها منتهی شده که داده‌های به دست آمده از درز اطلاعات و منابع دیگر را به اشتراک می‌گذارند.
  
گفته شده که این داده‌ها در کانال‌هایی در حال اشتراک‌گذاری هستند که گاهی ده‌ها هزار عضو دارند. این ابزار تا حدودی به دلیل مورد اقبال هکرها و دیگر متخلفان سایبری قرار گرفته است که کنترل خیلی کمی بر آن وجود دارد و به راحتی قابل استفاده است. به گفته تحلیلگران Cyberint، استفاده از تلگرام توسط هکرها به میزان 100 درصد افزایش یافته است.
  
رمزنگاری قوی یک دلیل عمده استفاده تبه‌کاران سایبری از این اپ است، چرا که باعث محفوظ ماندنشان از دست نهادهای اعمال قانون می‌شود. گفته می‌شود که این تبه‌کاران از اوائل سال جاری میلادی پس از آن به تلگرام کوچ کردند که وانساپ خط مشی امنیتی خود را تغییر داد. برای کسانی که با تلگرام آشنایی ندارند شایان ذکر است که این اپ برای کاربران امکان اشتراک‌گذاری پیام برای افراد متعدد با استفاده از کانال‌هایش را فراهم می‌آورد.
 
آنها همچنین قادرند تا گروه‌هایی را ایجاد کنند که عمومی و خصوصی هستند، و امکان دسترسی آسان را فراهم می‌آورد. با اینکه به نظر می‌رسد که بخش عمده ترافیک تلگرام برای کاربران خلافکار است، ولی این اپ با افتخار اعلام کرده است که بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و در ماه گذشته از آستانه 1 میلیارد دانلود گذشته است. افزایش استفاده از این پیامرسان توسط هکرها و دیگر گروه‌های تبه‌کار ممکن است فشار فزاینده‌ای را بر تلگرام برای بهبود سیستم نظارتیش برای مقابله با این کاربران وارد کند. تلگرام در دوبی مستقر است و قصد دارد در آینده یک عرضه اولیه سهام داشته باشد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اشتراک گذاری تبه کاران داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک

بسته مصوب سنای آمریکا مالک تیک تاک را موظف کرد که بخش آمریکایی این شبکه اجتماعی را تا یک سال آینده واگذار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سنای آمریکا به اتفاق آرا با 79 رای موافق در برابر 18 رای مخالف، به ممنوعیت فعالیت شبکه اجتماعی تیک تاک در خاک آمریکا در صورتی که مالک چینی آن از واگذاری این شبکه طی 9 ماه تا یک سال آینده خودداری کند، رای داد.

استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک باعث نگرانی زیادی در بین قانونگذاران آمریکایی شده و بیم آن می رود که شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک تاک است، به اطلاعات میلیون ها کاربر آمریکایی دسترسی داشته باشد.

براساس این گزارش، این لایحه 4 روز پیش در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود که در صورت عدم فروش تیک‌تاک به شرکت‌های غربی، این پلتفرم در ایالات متحده ممنوع می شود، و با تصویب در سنا نیز، جو بایدن اعلام کرده که امروز این لایحه را امضا خواهد کرد تا روند اجرایی شدن آن آغاز شود.

براساس این لایحه، وجود این نرم افزار چینی در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده ممنوع می‌شود، مگر اینکه پلتفرم این رسانه اجتماعی که توسط تقریباً 170 میلیون آمریکایی استفاده می‌شود، طی 9 ماه تا یک سال آینده از شرکت مادر خود بایت‌دنس (ByteDance) منفک شود.

قانونگذاران حامی این لایحه مدعی هستند که تیک‌تاک یک تهدید امنیت ملی است چرا که دولت چین می‌تواند از قوانین اطلاعاتی علیه بایت‌دنس استفاده کرده و آن را مجبور کند تا اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار پکن قرار دهد.

درگیری بین شرکت تیک‌تاک و دولت آمریکا به یک زمینه بین‌المللی گسترده تبدیل شده است. این درگیری، به دلیل موارد مختلف از جمله حفظ حریم خصوصی، امنیت ملی و رقابت اقتصادی به وجود آمده است.

به علاوه، درگیری‌های اقتصادی بین آمریکا و چین نیز نقش مهمی در این تنش‌ها ایفا می‌کند. این درگیری‌ها باعث شده تا اقدامات دولت آمریکا علیه شرکت‌های چینی، از جمله تیک‌تاک، افزایش یابد.

در پاسخ به این تنش‌ها، تیک‌تاک تلاش می‌کند تا با ارائه تضمینات در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها، از جمله ایجاد مراکز داده مستقل در خارج از چین، اعتماد دولت آمریکا را جلب کند.

با این حال، این درگیری‌ها احتمالاً همچنان ادامه دارد و تأثیراتی بر روابط بین‌المللی، اقتصاد، و حقوق شهروندان دارد. برای کنترل این تنش‌ها و رسیدن به راه‌حل‌های مناسب، نیاز به همکاری بین دولت‌ها، شرکت‌ها، و سازمان‌های بین‌المللی است.

در همین حال اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در این باره گفت: ممنوع کردن و یا الزام به واگذاری تیک تاک، یک پیشینه جهانی هشداردهنده برای کنترل فزاینده دولت ها بر پلتفرم های شبکه های اجتماعی است. اگر ایالات متحده یک پلتفرم خارجی را ممنوع کند، باعث ایجاد قوانین مشابهی از سوی دیگر کشورها می شود.

چندی قبل نیز کنگره آمریکا لایحه واگذاری تیک تاک را تصویب کرده بود. براساس این لایحه، شرکت بایت دنس غول بزرگ تکنولوژی چین و مالک تیک تاک، 165 روز یعنی حدود 6 ماه فرصت خواهد داشت تا تیک تاک را واگذار کند. اگر بایت دنس از انجام این کار خودداری کند، فروشگاه های عرضه اپلیکیشن که توسط گوگل، اپل و دیگر شرکت های فناوری راه اندازی شده اند، دیگر نمی توانند به صورت قانونی تیک تاک را به کاربران معرفی کرده و یا از سرویس های میزبانی وب برای اپلیکیشن های ساخت بایت دنس، پشتیبانی کند.

در همین حال کمپین انتخاباتی جو بایدن در تاریخ 11 فوریه برای تشویق و جلب آرای رأی‌دهندگان جوان، به شبکه اجتماعی تیک‌تاک پیوست.یکی از مقامات کمپین بایدن اظهار کرد این کمپین اقدامات احتیاطی پیشرفته امنیتی را برای ابزارهای الکترونیکی خود که به‌روی آنها تیک‌تاک نصب می‌شود، اتخاذ می‌کند و موضوع پیوستن آنها به تیک‌تاک جدا از بررسی‌های امنیتی در حال انجام به‌روی این اپلیکیشن است.

گروهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند تا حساب کاربری کمپین خود در شبکه اجتماعی تیک تاک را به دلیل نگرانی های امنیتی غیرفعال کند.

آنها در نامه‌ای اظهار کردند بایدن خطرات امنیت ملی شبکه اجتماعی تیک تاک را نادیده گرفته است. حال دولت چگونه می تواند به مردم آمریکا درباره خطرات این اپلیکیشن هشدار بدهد در حالی که رئیس جمهور از آن استفاده می کند.

در همین حال سال گذشته دولت بایدن نهادهای این کشور را ملزم به حذف اپلیکیشن تیک‌تاک از تلفن‌های همراه و دیگر ابزار الکترونیکی کارمندان دولتی و فدرال کرده بود.

کنگره آمریکا درباره ممنوعیت تیک تاک رای گیری می‌کندترامپ: تیک تاک تهدیدکننده امنیت ملی آمریکا است

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟