Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با اعلام مهار آتش‌سوزی بیش از ۱۲ ساعته در سه نقطه از این منطقه حفاظت‌شده، نبود تجهیزات را عامل افزایش شدت و وسعت خسارت در طبیعت میانکاله عنوان کرد. - اخبار استانها -

علی کلانه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهشهر اظهار داشت: حدود ساعت 16 روز دوشنبه 29 شهریورماه 1400 خبر آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله گزارش شد که بلافاصله با اندک تجهیزات و نیروی انسانی به محل حادثه رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: قسمت‌هایی از منطقه معروف به شور و مناطق نزدیک به ساحل ابتدا در دو نقطه و سپس در نقطه‌ای دیگر آتش گرفته بود.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با اشاره به اینکه تجهیزات در میانکاله بسیار ناچیز است، تصریح کرد: با یک تراکتور نیم‌بند و یک لودر به جنگ آتش رفتیم.

این مسئول با اشاره به وسعت آتش‌سوزی و نبود تجهیزات و امکانات اطفای حریق، گفت: مهمترین اقدام برای مهار آتش این بود که جاده‌‌ آتش‌بر بزنیم تا بتوانیم کنترل بهتری روی آتش داشته باشیم.

آتش‌سوزی در اراضی ملی استان سمنان کاهش یافته استآتش‌سوزی در اراضی منابع طبیعی استان بوشهر 94 درصد کاهش یافتآتش‌سوزی پارک جنگلی کرخه مهار شد/ رفع خطر از سایت نگهداری گوزن زرد ایرانیعامل آتش‌سوزی جنگل‌های "دنا" مشخص شدمهار آتش‌سوزی در "جهان‌نما"؛ اعزام بالگرد به منطقه/بیش از 100 هکتار از جنگل‌های استان گلستان در آتش سوخت + فیلم

کلانه با بیان اینکه عملیات اطفا به سختی و کندی پیش می‌رفت، تصریح کرد: خوشبختانه بارندگی هم آغاز شد و ساعت 5 صبح امروز توانستیم آتش را خاموش کنیم.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در دل پناهگاه و دور از مناطق تالابی بوده است، گفت: گونه‌های گیاهی شامل انار، سازیل، تمشک ازگیل، داغداغان و اوجا در آتش سوخت.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله که فرماندهی عملیات اطفای حریق را برعهده داشت، درباره میزان آتش‌سوزی اظهار داشت: وسعت حادثه بالاست و پس از بررسی و پایش، میزان خسارت اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شرکت صیادی شهید رجایی نیز در جریان آتش‌سوزی خسارت دیده است، گفت: خوشبختانه صیادها کمک کردند و آتش در نزدیکی این واحد "پره" مهار شد.

به گزارش تسنیم، آتش‌سوزی‌ها در میانکاله عمدی است و باتوجه به اینکه رفت و آمدها در این ذخیره‌گاه کنترل می‌شود، انتظار می‌رود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ورود هوشمندانه‌ای در شناسایی فرد یا افراد خاطی مرتبط با آتش‌سوزی‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی ذخیره گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، اعلام کرد: در پی آتش‌سوزی مهیب  در طبقۀ چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی »، خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان این مجتمع مسکونی آسیبی وارد نشده است.

 حسینخانی  افزود: حریق  در حال سرایت به واحدهای فوقانی بود؛  اما با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحدهای در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر  جلوگیری کردند.

 وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحدها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

 علت این حادثه در حال بررسی است.

 

دیگر خبرها

  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • مهار آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محدوده بازار
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • مهار حریق واحدی تجاری در اصفهان
  • آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد
  • یک مهمانپذیر در مشهد دچار آتش‌سوزی شد