Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-23@11:55:18 GMT

تولید اورانیوم جهان 13 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۴۶۶

تولید اورانیوم جهان 13 درصد کاهش یافت

تولید اورانیوم در جهان طی سال ۲۰۲۰ با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ به ۴۷ هزار و ۷۳۱ تُن رسید که پایین‌ترین حد در یک دهه گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، انجمن جهانی هسته‌ای (Word Nuclear Association) با انتشار گزارشی اعلام کرد که تولید اورانیوم در سال ۲۰۲۰ تنها جوابگوی ۷۴ درصد تقاضای جهانی این فلز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن افت تولید اورانیوم را متاثر از تعطیلی و تعلیق فعالیت معادن در پی همه‌گیری ویروس کرونا دانسته و خاطر نشان کرده است که در میان ۱۰ کشور برتر در زمینه تولید اورانیوم، نیجر و هند دو کشوری بوده‌اند که تولید خود در سال ۲۰۲۰ را به بیش از سال ۲۰۱۹ رسانده‌اند.

مطابق این گزارش، قزاقستان در سال ۲۰۲۰ به تنهایی ۴۱ درصد عرضه جهانی اورانیوم را در اختیار داشته و پس از این کشور، استرالیا با تولید ۱۳ درصد اورانیوم عرضه شده در جهان، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

گزارش انجمن جهانی هسته‌ای حاکیست که نامیبیا در سال ۲۰۲۰ موفق شده با سبقت از کانادا به رتبه سوم بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اورانیوم جهان صعود کند.

کانادا سال‌ها بزرگترین تولید کننده اورانیوم در جهان بود و حدود ۲۲ درصد نیاز جهان را تامین می‌کرد ولی از سال ۲۰۰۹، قزاقستان موفق شد جایگاه این کشور را تصاحب کند.

تولید کانادا در سال ۲۰۲۰ نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴ درصد افت کرد که بیش از همه ناشی از تعلیق تولید معدن دریاچه سیگار واقع در ساسکاچوان به دلیل محدودیت‌های کرونایی بود.

برچسب هااورانیوم شبکه خبری یورو نیوز (EuroNews) قزاقستان کانادا معدن اورانیوم

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اورانیوم قزاقستان کانادا معدن اورانیوم آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تولید اورانیوم سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی

به گزارش همشهری، این نهاد بین‌المللی مبنای فقر مطلق را بر پایه درآمد روزانه ۲.۱۵دلار برای هر نفر و البته براساس شاخص برابری قدرت خرید به ‌قیمت ثابت سال۲۰۱۷ تعریف کرده و این رقم حداقل مبلغی است که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری زندگی خود به آن نیاز دارد.

این گزارش می‌افزاید: پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، نسبت جمعیت درگیر فقر مطلق به کل جمعیت کشور ۸ دهم درصد بوده که در سال ۲۰۲۱‌، ۷دهم درصد و در سال ۲۰۲۲هم ۵دهم درصد بهبود یافته است. با این حساب، فقر مطلق در ایران طی ۲سال متوالی کاهشی بوده و نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت طی این مدت مجموعا ۳۷درصد کمتر از سال ۲۰۲۰یعنی سال آخر فعالیت دولت قبل بوده است. نرخ ۵دهم درصدی فقر مطلق در ایران کمترین نرخ ثبت‌شده برای این شاخص طی ۵سال گذشته است.

گفتنی است سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، اسفند سال۱۴۰۰ با بیان اینکه «اگرچه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلندمدت برای رفع فقر و بی‌عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود» تأکید کرده بود دولت، امکانات کافی برای ریشه‌کن کردن فقر مطلق را دارد و با کار جهادی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم‌به نتیجه‌برسیم.‌

کد خبر 846377 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فقر بانک جهانی اقتصاد

دیگر خبرها

  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید