Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج اله اسدالهی، فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد، امروز گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ارائه رسید جعلی از وی کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد قرار گرفت.

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد افزود: مالباخته در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که پس از درج آگهی فروش حبوبات در سایت دیوار شخصی به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و درخواست ارسال کالا به آدرس اعلامی و شماره حساب برای واریز وجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با مراجعه به محل مزبور و تحویل کالا اقدام به نمایش رسید واریز وجه کرد که بعداً متوجه شدم هیچ وجهی به حسابم واریز نشده و فرد مذکور از طریق اپلیکیشن جعلی رسید ساز اقدام به کلاهبرداری از من کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد بیان کرد: پس از انجام تحقیقات ویژه در فضای مجازی وحقیقی و به کارگیری اقدامات پلیسی ردپای متهمان در شهر جدید هشتگرد شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی ۳ متهم در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان درمواجهه بامدارک ومستندات ارائه شده به ۱۰ فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کردند، اظهار کرد: پس از تکمیل پرونده متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

اسداللهی تصریح کرد: شهروندان باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا از واریز یا برداشت وجه حساب بانکی خود اطمینان حاصل کنند، همچنین پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبرداری سایت دیوار اخبار حوادث کلاهبرداری سایت دیوار اپلیکیشن جعلی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت سحر قریشی فال علیرضا خمسه در آمریکا علیرضا خمسه مهران غفوریان بیوگرافی مهران غفوریان در قورباغه مهران غفوریان مهران غفوریان لاغر شهرستان نظرآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها