Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@12:07:59 GMT

بررسی انواع مبلمان اداری

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۵۸۴

هنگامی که صحبت از مبلمان اداری می‌شود، برخی از رایج‌ترین قطعاتی که به یاد افراد می‌آید، میز و صندلی اداری هستند. در مورد میزهای اداری و صندلی‌های اداری، طیف گسترده‌ای از سبک‌ها وجود دارد. اگر به دنبال مبلمان اداری مناسبی هستید و در مورد انواع مختلف مبلمان اداری و اینکه کدام یک برای شما بهترین هستند سؤال دارید در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع میز‌های اداری میزهای مدیریتی یا اجرایی

همان‌طور که از نامش پیداست، میزهای مدیریتی برای مدیران و سرپرستان ایدئال هستند. سبک و کارکرد این میز بر اساس نوع کاری که باید انجام شود و تجهیزات کار موردنیاز طراحی شده است. این نوع مبلمان اداری معمولاً در دفاتر بزرگ با فضای کافی استفاده می‌شود. این میزهای بزرگ مجهز به جعبه و کشوهای زیادی برای نگهداری اسناد و لوازم اداری هستند.

میز کامپیوتر

میزهای کامپیوتر اگرچه طوری طراحی شده‌اند که با فضای ذخیره سازی کیس استفاده از رایانه را سازمان‌دهی می‌کنند اما فقط برای رایانه‌ها استفاده نمی‌شوند، این میزهای معمولی اغلب تمام فضایی را که برای نظم و ترتیب دستگاه‌های فناوری و سایر وسایل نیاز است را فراهم می‌کنند.

میزهای کامپیوتر اغلب به‌اندازه‌ای بزرگ هستند که مانیتور، کابل‌ها، اتصالات و کیس کامپیوتر شما را در خود جای دهند، اما به‌اندازه میزهای اجرایی بزرگ نیستند. آن‌ها همچنین اغلب دارای چندین کشو همراه با قابلیت مدیریت سیم هستند. برخی از میزهای کامپیوتر حتی با سینی‌های صفحه کلید کشویی طراحی شده‌اند که می‌توانند در مواقعی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند از مسیر خارج شوند.

میزهای چندمنظوره

میزهای چندمنظوره اساساً شبیه میزهای کامپیوتر هستند. این میزها گزینه‌ای ایدئال برای فضاهای مشارکتی و دفاتر سبک باز هستند. این میز‌ها که گاهی به شکل مدولار تولید می‌شوند قابلیت پیکربندی و تنظیمات مختلفی را دارند که به راحتی با انواع سبک‌های کاری هماهنگ می‌شوند. میزهای اداری چندمنظوره معمولاً دارای فضای کافی برای رایانه یا لپ‌تاپ هستند و اغلب 3 تا 4 کشو دارند. از آن‌ها می‌توان به طرق مختلف استفاده کرد از این رو سازمان‌دهی فضای شما را آسان‌تر می‌کنند.

انواع صندلی‌های اداری صندلی‌های اداری

وقتی نوبت به انواع مبلمان اداری می‌رسد، درست مانند میزهای اداری، صندلی‌های اداری نیز در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارند. بهترین آن‌ها با در نظر گرفتن وضعیت راحتی ارزش‌گذاری می‌شوند. اگر به فکر اضافه کردن صندلی‌های اضافی در دفتر خود هستید، در ادامه با انواع رایج صندلی‌های اداری آشنا خواهید شد.

صندلی‌های کنفرانس

صندلی‌های کنفرانس عمدتاً در اتاق‌های هیئت‌مدیره و برای جلسات تجاری استفاده می‌شود. اگرچه صندلی‌های کنفرانس مانند صندلی‌های اداری دیگر انعطاف‌پذیر و همه کاره نیستند اما از آنجا که آن‌ها برای کار گروهی به جای کار شخصی استفاده می‌شوند، باید طراحی زیبا و راحتی داشته باشند... برخی از صندلی‌های کنفرانس چرخ‌دار هستند تا حرکت راحت‌تری داشته باشند.

صندلی‌های ارگونومیک

اگر به دنبال صندلی راحتی هستید که از کمردرد و ناراحتی در ساعات طولانی کار پیشگیری کند، صندلی‌های ارگونومیک گزینه ایده الی هستند. صندلی‌های ارگونومیک برای افرادی که دچار کمردرد یا مشکلات ستون فقرات هستند، انتخاب مناسبی است زیرا از وضعیت کمردرد حین نشستن به‌خوبی پشتیبانی می‌کند. این صندلی دارای ویژگی‌های فوق‌العاده دیگری مانند؛ ارتفاع قابل تنظیم، جای دست و تکیه‌گاه سر نیز دارند که به شما این امکان را می‌دهند که هنگام نشستن در بهترین شرایط باشید.

 

صندلی‌های کار

صندلی‌های کار یکی دیگر از انواع محبوب مبلمان اداری و از نوع چرخ‌دار هستند که چرخ‌ها برای حرکت و چرخش سریع و بدون استرس طراحی شده‌اند. برخی از شرکت‌ها صندلی‌های کار را با ارتفاع قابل تنظیم تولید می‌کنند و که راحتی بیشتری برای استفاده کنندگان فراهم می‌کند.

سایر مدل‌‌های صندلی اداری به سرح زیر است:

صندلی اپراتور صندلی های 24 ساعته صندلی های پارچه ای صندلی های چرمی صندلی مش صندلی های وینیل صندلی جلسات صندلی های اتاق انتظار صندلی های صنعتی صندلی های تاشو

  کمدها

 کمدهای اداری طوری طراحی شده‌اند که فضای کار را مرتب و منظم نگه دارند. کمدها در سبک‌ها، اندازه‌ها و اشکال مختلف وجود دارند. مدل‌های بلند، باریک، مدل‌های جمع‌وجور و رومیزی از انواع مختلف کمدهای اداری هستند. از کمدهای قفل‌دار در فضای اداری برای نگهداری اسناد و مدارک ارزشمند استفاده می‌شود.

فایل

 از فایل‌ها که در اندازه‌ها و اشکال مختلف وجود دارد برای نظم دادن به چیزهایی مانند برگه‌ها، اسناد، پرونده‌ها و غیره استفاده می‌شود. فاکتورهایی که هنگام انتخاب فایل و کشوها باید در نظر بگیرید ظرفیت، اندازه و امنیت آن‌ها است. فایل‌های بلند می‌توانند تجهیزات بیشتری را در خود جای دهند، در حالی که فایل‌های کوچک برای محیط‌های اداری با فضای محدود مناسب هستند. مدارک حساس و شخصی حتماً باید در فایل‌های قفل‌ دار نگهداری شوند.

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری بخشی جدایی ناپذیر از هر دفتر برای ارائه حریم خصوصی و کاهش سر و صدا هستند. حتی می توانید از آنها برای تقسیم بخش های یک دفتر و استفاده بیشتر از فضای موجود استفاده کنید. طیف گسترده ای از انواع  پارتیشن اداری در رنگ ها ، جنس ها و مواد مختلف متناسب با هر سبک کسب و کاری در بازار وجود دارد که قابلیت شخصی سازی فراوانی نیز دارند.

کلام پایانی

این‌ها برخی از محبوب‌ترین انواع مبلمان اداری برای رفع تمام نیازهای دفاتر کاری هستند که در اکثر محل‌های کار حتماً یکی دو مدل از آن‌ها را پیدا خواهید کرد. دقت داشته باشید که حوزه‌های کاری، فعالیت‌ها و وظایف کارکنان متفاوت است، بنابراین با توجه به‌راحتی و فعالیت‌های کارمند صندلی اداری مناسبی را انتخاب کنید. مبلمان اداری به شما کمک می‌کنند ظاهری شیک و مدرن برای فضای اداری خود ایجاد کنید و تخیل کارکنان و مشتریان خود را تقویت کنید. شما می‌توانید انواع مبلمان اداری را از مارک‌های مختلف باکیفیت و عملکرد بالا به صورت آنلاین نیز خریداری کنید.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استرس حریم خصوصی رایانه سر و صدا مشکلات انواع مبلمان اداری صندلی های کنفرانس صندلی های اداری استفاده می شود طراحی شده اند فایل ها سبک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ها می‌شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به ضرورت تجهیز بوستان‌ها و فضاهای عمومی به مبلمان شهری گفت: واحد زیباسازی شهرداری این منطقه برای رفع نیازهای رفاهی و امکانات تفریحی در بوستان‌ها و معابر عمومی شهری اقدام به ساخت و نصب آلاچیق کرده است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت بوستان‌ها به عنوان یکی از ظرفیت‌های تفریحی شهروندان اظهار کرد: بوستان‌ها مجموعه‌ای از فضاهای سخت و فضاهای سبز است که هر یک به‌عنوان مکمل دیگری عمل می‌کند.

وی افزود: به‌طورکلی فضاهای سخت شامل آلاچیق، مبلمان، عناصر معماری، کف‌سازی‌ها و غیره می‌شود و تابعی از ویژگی‌ها و اصول معماری پارک است که باید در مراحل طراحی پارک به آن‌ها توجه و بر اساس نوع عملکرد آن‌ها مقادیر مناسب آن برآورد شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آلاچیق‌ها علاوه‌بر سرپناه و سایه‌انداز باید به‌نحوی نقش پناهگاه را نیز داشته باشد که در ساخت و نصب آن‌ها در این منطقه، این مطلب در دستور کار قرار گرفته است.

رسالت ادامه داد: نصب مبلمان شهری مطابق با معیارها و طراحی نوین در راستای زیباسازی محیط شهری و مرتفع ساختن نیازهای تفریحی شهروندان و دسترسی آن‌ها به مکان‌های عمومی در دستور کار منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط زندگی در شهرها خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهمیت بوستان‌ها بیش از گذشته نمایان شده است، چراکه شهروندان با پرهیز از فضاهای بسته و داشتن منازل کوچک اشتیاق بیشتری برای وقت گذراندن در پارک‌ها پیدا کردند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت تجهیز بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهر به مبلمان شهری گفت: تاکنون آلاچیق بوستان‌های ملت و صدف با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نصب شده است.

رسالت خاطر نشان کرد: آلاچیق‌ها به‌عنوان مبلمان شهری علاوه بر زیبا سازی بوستان‌ها و معابر گذرگاهی در افزایش رفاه شهروندان و ایجاد پاتوق‌های محلی برای گردهمایی سالمندان، بانوان و سایر اقشار مختلف در بوستان‌ها نیز مورد استفاده و استقبال عموم قرار گرفته است.

کد خبر 746110

دیگر خبرها

  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • پر فروش ترین رنگ مبل چیست؟ دیدن این 5 رنگبندی های خاص را از دست ندهید!
  • خنداندن و شادبودن مردم عیب نیست/ باید میزهای مدیران سر و ته شود!
  • بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ می‌شود
  • بوستان‌های منطقه ۱۲ اصفهان مجهز به آلاچیق‌ها می‌شود