Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:24:52 GMT

کشف زمین خواری به ارزش ۱۶۷۳ میلیارد ریال

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۶۸۸

کشف زمین خواری به ارزش ۱۶۷۳ میلیارد ریال

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی گزارش هایی از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) و اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی مبنی بر تصرف اراضی ملی و دولتی در برخی استان های کشور، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی های میدانی و تطبیق اسناد مشخص شد، افرادی با شیوه ‌و شگرد تسطیح، شخم زنی و کشاورزی، سنگ چینی و دیوار کشی و جعل اسناد به قصد اثبات مالکیت اقدام به تصرف غیر شرعی و غیر قانونی مقدار ۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی جهت تغیر کاربری در کشور کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: در ادامه چهار نفر متهم شناسایی و دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و درادامه احکام خلع ید اراضی مذکور و تخریب ساخت و ساز غیر مجاز صادر و احکام اجراء شد.

مقیمی اضافه کرد: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را یک هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس امنیت اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خط حادثه پلیس امنیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه بدست افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام  و این اراضی به بیت‌ المال داده شد.

  آقای بخشی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان  اعلام و خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

روستای کوهپایه در فاصله ۳۳ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان قرار دارد و از مناطق گردشگرپذیر به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان