Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@19:49:13 GMT

(تصاویر) عملیات مین زدایی ترکیه در مرز ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۷۲۹

(تصاویر) عملیات مین زدایی ترکیه در مرز ایران

درحالی که مقامات ترکیه به دیوارکشی در مرز با ایران را بدون وقفه ادامه می‌دهند عملیات مین زدایی در این منطقه نیز در حال انجام است.

به گزارش فرارو، هشت تیم ۱۳ نفره متخصصین مین زدایی ترکیه همراه با ۱۱۲ تیم پزشکی به مناطق مرزی ترکیه اعزام شده و تاکنون بیش از ۴۷۸۴ مین را خنثی کرده اند.

این مین‌ها با کمک سگ‌های مین یاب شناسایی و سپس خنثی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ترکیه برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی از افغانستان به ساخت دیوار مدولار در مرز با ایران ادامه می‌دهند و تاکنون بیش از ۲۲۰ کیلومتر از این دیوار ساخته شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترکیه مرز ایران و ترکیه دیوار مرزی مین زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اسرائیل در عملیات روانی هم شکست خورد؟

مقامات اسرائیلی بعد از پاسخ موشکی ایران می‌گویند؛ همانطور که ایران، صهیونیست‌ها را روز‌های متعدد در اضطراب روانی و امنیتی عملیات تنبیه قرار داد، بنابراین باید ما هم همین اقدام متقابل را انجام بدهیم.

جدای از اینکه صهیونیست‌ها علی‌رغم پشتیبانی ده‌ها رسانه جهانی نتوانستند تا این لحظه چنین کاری را در ایران کنند، طرح این گزاره نشان می‌دهد که ایران توانسته بیش از ده شبانه روز صهیونیست‌ها را در شدیدترین وضعیت روانی قرار بدهد.

اما ایران چگونه توانست این عملیات روانی زجرآور را درباره اسرائیل اجرایی کند؟ 

یک: ایران از همان ساعات اول در تولید پیام معتبر موفق بود. یعنی صهیونیست‌ها و متحدانش شکی نداشتند که ایران انتقام خواهد گرفت. بخشی از این تولید پیام توسط مقامات نظامی، سیاسی و رسانه‌های ایران تولید شد و بخش مهمی نیز در تولید پیام‌های پنهانی ارسالی به کشور‌های غربی و همسایه صورت گرفت.

دو: حداقل از چند روز قبل از اجرای عملیات تنبیه، ایران مقامات منطقه و فرامنطقه‌ای را در جریان عملیات انتقام و قریب الوقوع بودن قرار داد. یعنی فضای دیپلماتیک و رسانه‌ای منطقه و فرامنطقه را نیز در پازل رسانه‌ای خود فعال و همسو کردیم و آنها نیز ناچارا و ناخواسته مجبور به تولید محتوا و پیام شدند.

سه: حجم عملیات (تعداد فراوان پهپاد و موشک)، مراحل عملیات، (اول پهپاد‌ها و سپس شلیک موشک‌ها سبب تولید ایجاد شگفتی، هیجان، انتظار و تعلیق و همراه شدن مخاطبین برای پیگیری نتیجه عملیات شد)، طول زمان عملیات (چندین ساعت عملیات نظامی ایران، رسانه‌های دنیا را با خود همراه لحظه به لحظه کرد)، مکان‌های مورد هدف (پایگاه هوایی اسرائیلی شلیک کننده به کنسولگری ایران در سوریه) و دقیق بودن عملیات (عدم تلفات غیر نظامی) نیز بگونه‌ای انتخاب، طراحی و اجرایی شد که زمینه ساز تولید هزاران خبر و پیام در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • حواشی «مست عشق» همچنان ادامه دارد/ چرا اکران فیلم به تعویق افتاد؟
  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • چرا اسرائیل در عملیات روانی هم شکست خورد؟
  • جمله حاشیه ساز ثابتی درباره بنی صدر
  • جمله حاشیه ساز ثابتی درباره بنی صدر /مراقب افتادن در تله باشیم /جای خوشوقتی است که مواضع تصمیم گیران هیچ شباهی به خام اندیشی این جوان ندارد
  • حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش‌بس دائمی در غزه است
  • حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش بس دائمی در غزه است
  • امیر حسین ثابتی و «تنش زدایی»؛ سیاست «کنترل جمعیت» نیست که تغییر کرده باشد!
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم