Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@19:43:29 GMT

چاپ ۳ بعدی خانه‌ها در خیابانی واقع در تگزاس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۱۷۳۲

چاپ ۳ بعدی خانه‌ها در خیابانی واقع در تگزاس

یک خیابان در تگزاس آمریکا طی پنج تا هفت روز با چاپ سه بعدی خانه‌ها، سر و شکل تازه‌ای به خود گرفت.

در تگزاس آمریکا خیابانی به نام "خیابان هفدهم شرقی" قرار دارد. این خیابان یک خیابان زیبا و سرزنده با خانه‌های بزرگ است. اما نکته قابل توجه در مورد آن این است که تمام خانه‌های آن با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خانه‌ها حاصل معماری "لوگان" با فناوری چاپ سه بعدی شرکت "آیکان"(ICON) است که از سیستم ساختی موسوم به "ولکان"(Vulcan) استفاده می‌کند. ضمن اینکه چاپ این خانه‌ها تنها پنج تا هفت روز به طول انجامید.

فناوری چاپ سه بعدی در حال حاضر، خانه‌هایی ایمن‌تر و مقاوم‌تر فراهم می‌کند که برای مقاومت در برابر آتش، سیل، باد و سایر بلایای طبیعی بهتر از خانه‌های رایج معمول هستند.

این خانه‌ها دو یا چهار خوابه هستند و بین ۸۳ تا ۱۸۵ متر مربع متراژ آنهاست. همه خانه‌ها دارای ایوان‌های سرپوشیده، پارکینگ سرپوشیده، اتاق‌های بزرگ و دلباز و پنجره‌هایی هستند که به اندازه کافی بزرگ هستند تا نور زیادی را وارد خانه کنند.

این البته تلاش برای چاپ سه بعدی خانه‌ها در ایالات متحده نیست. در ماه مارس ۲۰۲۱ شرکت "مایتی بیلدینگز"(Mighty Buildings) که متخصص چاپ سه بعدی خانه‌ها در اندازه‌های مختلف است، اعلام کرد که قصد دارد یک مجموعه ۱۵ میلیون دلاری از خانه‌های چاپ سه بعدی در کالیفرنیا بسازد.

به گفته این شرکت، این پروژه پس از اتمام به عنوان "اولین مجموعه خانه‌های چاپ سه بعدی برنامه‌ریزی شده جهان" شناخته خواهد شد. در حالی که این پروژه ممکن است اولین در جهان باشد، اما قطعاً آخرین نخواهد بود.

در سال ۲۰۱۸ ارزش صنعت تولید مواد افزودنی هشت میلیارد دلار بود. با این حال انتظار می‌رود ارزش این صنعت تا سال ۲۰۲۶ به لطف نرخ رشد سالانه ۲۴ تا ۲۶ درصدی به ۵۱ میلیارد دلار برسد.

از آنجا که فناوری چاپ سه بعدی در بخش ساخت و ساز انقلابی ایجاد کرده است، راهی امن‌تر و سریع‌تر برای ساخت خانه‌ها نسبت به هر زمان دیگری است. بنابراین ما مطمئناً از این پس با خیابان‌های هفدهم شرقی بیشتری روبرو خواهیم شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فناوری چاپ سه بعدی بعدی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 جواد خیابانی ضمن اشاره به جا زدن چینی‌ها برای ساخت ورزشگاه جدید تهران به دلیل بی پولی طرف ایرانی، به ساخت ورزشگاه آزادی در سال 1355 توسط متخصصین داخلی اشاره کرد و آن را تحسین کرد و تاکید کرد باز هم ایران می‌تواند خودش چنین ورزشگاهی بسازد. افشاگری غیرمنتظره خیابانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!
  • (ویدئو) حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • نقض کردن قانون توسط فرماندار تگزاس + فیلم
  • ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • قطعی گاز در ارومیه