Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ موجب تعطیلی برنامه‌های این سازمان در مرکز استان نشده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا موفق با تشریح اقدامات این سازمان طی امسال، علت تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد را اجتماع محور بودن آنها برشمرد و اظهار کرد: به علت شیوع این بیماری، استفاده بیشتر از تبلیغات محیطی برای آموزش فرهنگ شهروندی و همچنین مشارکت بیشتر با سایر دستگاه‌ها و نهادها در برنامه‌های مناسبتی مورد تاکید قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه به علت نبود زیرساخت‌ها، امکان استفاده گسترده از فضای مجازی برای برگزاری این برنامه‌ها وجود ندارد.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد با بیان اینکه مخاطبان برنامه‌های این سازمان، عموم شهروندان از پنج سال به بالا هستند، گفت: بیشترین گروه استقبال کننده از برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد طیف سنی پنج تا ۴۵ سال هستند.

موفق تهیه و چاپ کتاب‌های مختلف با هدف آموزش فرهنگ شهروندی برای گروه‌های سنی مختلف را از اقدامات خلاقانه این سازمان برشمرد و تاکید کرد: در این زمینه اقدامات خوبی مانند تهیه تیزر و موشن گرافیک با هدف آموزش فرهنگ شهروندی و همچنین تهیه بازی‌های فکری همراه با آموزش فرهنگ شهروندی انجام شده است.

وی در رابطه با اقدامات این سازمان برای فرهنگ سازی کودکان حاشیه شهر نیز تصریح کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی مانند کتاب، بازی‌های فکری، سی دی و برگزاری برنامه‌های نشاط اجتماعی همراه با مسابقات مختلف فرهنگی-ورزشی در این مناطق در دستور کار قرارگرفته است.

معاون فرهنگی شهرداری بجنورد ادامه داد: پاکسازی پارک بابامان با مشارکت سمن بارثاوا در فروردین ماه امسال به مناسبت روز طبیعت، مولودی خوانی سیار سه دستگاه رژه خودرویی به همراه توزیع ۳۰۰ پرچم یا مهدی به مناسبت نیمه شعبان نیز اجرا شد.

موفق با اشاره به طبخ و توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم در شب‌های قدر بین نیازمندان، گفت: برگزاری جشن روز دختر در محل چهارراه مخابرات با همکاری سمن سفیران کرامت و برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در محل میدان شهید از دیگر برنامه‌های فرهنگی شهرداری بجنورد طی امسال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در پخت و توزیع ۱۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و نیز توزیع بسته فرهنگی و پرچم در شب عید غدیر در محل میدان شهید و رژه خودرویی بین شهروندان از مهمترین برنامه‌های این سازمان بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 523602

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری بجنورد بجنورد برنامه های فرهنگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگی شهرداری بجنورد آموزش فرهنگ شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید 

 

سید مرتضی کاظمی دینان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در خصوص عملکرد یکساله این رادیو گقت: همه تلاش ما در این شبکه خدمت به مردم و توجه به پیگیری دغدغه‌های آنها و فرهنگ سازی و احیای آداب و رسوم نیکو بوده است تا همچنان رادیو فرهنگ در سپهر رسانه بدرخشد.

وی ادامه داد: نگاهی به کارنامه این شبکه در یک سال گذشته نشان می‌دهد که سال ۱۴۰۲ رادیو فرهنگ دستی پر از برنامه و محتوا برای شنوندگان داشته و با تولید و پخش برنامه‌های متنوع، برپایی پویش‌ها و همراهی و همکاری با سازمان‌های فرهنگی و هنری، جشنواره‌ها و رویداد‌های ادبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و ... تلاش کرده بهترین اوقات را برای شنوندگان رقم بزند.

کاظمی دینان با اشاره به اینکه شبکه رادیویی فرهنگ در سال گذشته، با محور قرار دادن سرفصل‌های سند تحول رسانه ملی، تلاش کرد تا هر چه بیشتر به سمت هویت محوری و عدالت گستری گام بردارد گفت: در این زمینه، با توجه به ماهیت تخصصی شبکه، بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، مورد توجه برنامه سازان شبکه قرار گرفت و سعی شد تا دستاورد‌ها و پیشرفت‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و هنری هر چه بیشتر به اطلاع شنوندگان برسد.

وی افزود: در عین حال، از توجه به نقاط دور دست و پیرامون از جمله روستا‌ها و شهرستان‌ها نیز غفلت نکردیم و در سالی که گذشت تلاش کردیم که به مناطق (شهرستان‌ها و روستاهایی) که کمتر مرکز توجه هستند پرداخته و ضمن معرفی در انتقال دغدغه و درخواست‌های مردم به مسئولین پل ارتباطی مناسبی باشیم و در این مسیر با مراکز استان‌ها ارتباطمان را حفظ کنیم، همچنین مفاخر و فرهیختگان آن نقاط معرفی شده و صدای آنها از شبکه فرهنگ شنیده شد.

مدیر رادیو فرهنگ درباره برنامه‌های جدید و تنوع در رنگ آمیزی جدول پخش این رادیو گفت: ۱۸ عنوان برنامه جدید در سال ۱۴۰۲ به جدول پخش شبکه رادیویی فرهنگ اضافه شد که پیگیری دغدغه‌های فرهنگی -اجتماعی مردم، طرح جوانی جمعیت، توجه به ظرفیت‌های گردشگری ایران عزیز، معرفی انواع موسیقی اقوام و بزرگداشت مفاخر علمی، هنری و فرهنگی، مستند‌های پرتره، گزارشی و روایت محور با موضوع معرفی بزرگان، فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگو‌های مناسب فرهنگی اعتقادی معاصر، معرفی روستا‌ها و آبادی‌ها و توجه به اهمیت پایگاه اعتقادی سیاسی اجتماعی مهمی، چون مسجد، همچنین اهمیت کتاب و کتابخوانی، توجه به معماری ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ ساده زیستی از مهمترین محور‌های موضوعی این برنامه‌ها بود که در قالب جنگ، مجله، مسابقه و برنامه گفتگو محور تولید شدند.

وی ادامه داد: رادیو فرهنگ در سالی که گذشت با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی فرهنگی کشور نشست‌ها و جلسات هم اندیشی متعددی داشت که منجر به تولید و پخش برنامه‌های متنوع فرهنگی از از این شبکه رادیویی شد. همچنین با توجه به ماموریت رادیو فرهنگ در ترویج زبان معیار و  پاسداشت زبان و ادبیات پارسی برنامه‌های متنوعی را در این زمینه روانه آنتن شد که بصورت ویژه می‌توان به تولید فصل دوم مسابقه «حریر سخن» و برنامه فرهنگستان اشاره کرد. 

کاظمی دینان در بحث ساختار‌های برنامه سازی نیز توضیح داد: رادیو فرهنگ توجه ویژه‌ای به ساختار‌های نوین، کوتاه و جذاب از جمله UGC، PSA و ... داشته همچنین توجه به امتداد پیام در فضای مجازی و گسترش دایره مخاطبان در آن حوزه نیز مورد توجه جدی بوده است که با ساز و کار‌های خلاقانه و جذاب، تحول جدی در این عرصه رخ داد بعنوان مثال مخاطبان شبکه در پیام رسان «بله» به حدود ۴ برابر افزایش یافت.

 وی درباره بازشناسی و معرفی متون و داستان‌های کهن ایرانی به دو برنامه کلیلک و دمنک و برنامه قصه‌های سرزمین مادری اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف قصه گویی و آشنایی مخاطب با قصه‌های کهن ایرانی تولید شد.

مدیر رادیو فرهنگ افزود:به مسائل کلان حوزه فرهنگی، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و مطالبه گری در این حوزه، در برنامه زنده «رهنمون» توجه شد و تولید و پخش برنامه «پیشران» با موضوع شعار سال و با محوریت تبیین شاخص‌های فرهنگی شعار سال، معرفی تولیدکنندگان کالا‌های فرهنگی و هنری، آموزش فروش و محصولات فرهنگی و هنری پرداختیم، همچنین بزرگداشت و تجلیل از نخبگان و اساتید فرهنگی به عنوان الگو‌هایی برای نسل جدید در رادیو فرهنگ در برنامه هایی، چون «مستند فرهنگ»، «چراغداران» و بخش «یاد‌ها و نام ها» در برنامه «هفت اقلیم» و» روز شمار» در برنامه‌های «کتاب فرهنگ» و «ققنوس» همچنین «قاب صدا» در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» مورد توجه قرار گرفت. 

وی در ادامه عنوان کرد: حمایت از کودکان مظلوم غزه و فلسطین و توجه به تحولات منطقه‌ای دربرنامه‌های «از بچه‌های ایران به بچه‌های غزه» و «صبح به وقت فرهنگ» همچنین پرداختن به مناسبت‌های ملی- مذهبی از جمله اعیاد، بزرگداشت‌های ادبی، انتخابات، جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مناسبات ملی و... نیز در ویژه برنامه‌های مختلف را از جمله اقدامات این رادیو برشمرد.

کاظمی دینان در پایان به چشم اندازی که برای سال جدید در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۳ برای تحقق هرچه بیشتر سند تحول سازمان گام برداشته و با برنامه‌های مختلف و محوریت ایران بزرگ فرهنگی برنامه‌های جدیدی، چون دردانه و ایستگاه ۱۰۶ روانه آنتن شده و به تدریج برنامه‌های دیگری به جدول پخش اضافه می‌شود که به وجوه مختلف فرهنگ و هنر می‌پردازد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • اعتبارات فرهنگی درست هزینه نمی‌شود
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • از کارهای فرهنگی نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشت
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید