Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بزودی این کشور به همراه ایران، پاکستان و چین در پایتخت تاجیکستان درباره افغانستان گفتگو خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی گفت:" در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان قرار است دیدار چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، چین، پاکستان و ایران (دستیار وزیر خارجه ایران) برگزار شود؛ در این دیدار برخی مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماریا زاخارووا پیش از این اعلام کرده بود: "ما متقاعد شده ایم که این کشور‌های غربی بودند که مستقیماً در مورد افغانستان تصمیم گرفتند و این کار را کاملاً جدا از الزامات شورای امنیت سازمان ملل انجام دادند. به شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی گزارش ندادند.

زاخاوروا همچنین گفت که مسکو شاهد تلاش مقامات جدید افغانستان برای برقراری تماس‌های خارجی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماریا زاخارووا افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با هیئت پاکستانی در کابل اظهار داشت برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی باید اقدام مشترک انجام شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت کنونی افغانستان با هیئت پاکستانی به ریاست «محمد خرم آغا» معاون وزارت تجارت این کشور دیدار و گفتگو کرد.

متقی افزود برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی افغانستان و پاکستان باید اقدامات مشترک و صادقانه انجام شود.

«حافظ ضیاء احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در شبکه ایکس نوشت هدف از این دیدار تقویت روابط تجاری، ترانزیتی و اقتصادی پاکستان با افغانستان بود.

وی افزود در این دیدار مشکلات موجود تجاری دو کشور بررسی شده است.

هیئت پاکستانی برای حضور در نشست دوحه درباره افغانستان مشخص شدحمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستاننگرانی چین از افزایش تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان

معاون وزارت تجارت پاکستان نیز اظهار داشت با مقامات افغانستان در حال گفتگو هستند و امیداری‌ها برای حل مشکلات تجاری و ترانزیتی وجود دارد.

به گفته معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، دو طرف بر ایجاد تسهیلات تردد مسافران، بیماران نیز در این دیدار تاکید کرده‌اند.

سفر هیئت پاکستانی به کابل پس از حملات هوایی ارتش پاکستان بر بخش‌هایی از ولایت‌های «پکتیکا» و «خوست» در شرق افغانستان صورت گرفته است.

در پی این حملات، وزارت خارجه حکومت افغانستان با احضار کاردار پاکستان، اعتراض شدید خود را به این حملات ابراز کرد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • ادای احترام اعضای شورای امنیت به قربانیان حمله در مسکو
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان