Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان با تاکید بر این که آن‌ها توانایی مهار داعش را دارند درباره تحصیل دختران در افغانستان نیز گفت که بزودی همه دختران به مدارس باز خواهند گشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان درباره حملات اخیر داعش گفت که این گروه برای افغانستان تهدیدی محسوب نمی‌شود و طالبان توانایی مهار کردن آن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که 2 گروه از تروریست‌ها در رابطه با انفجارهای اخیر داعش در شهر «جلال‌آباد» مرکز ولایت «ننگرهار» بازداشت شده‌اند.

مجاهد به «طلوع نیوز» گفت: داعش از این لحاظ نیز خطری محسوب نمی‌شود زیرا تفکر داعشی‌ها در میان مردم، منفور است و کسی از آن‌ها حمایت نمی‌کند و دوم اینکه مبارزه ما در گذشته هم در برابر داعش موثر بوده است.

معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در واکنش به نگرانی اتحادیه اروپا از نقض حقوق بشر در افغانستان می‌گوید که اگر جامعه جهانی طالبان را به رسمیت بشناسند، آنان نگرانی‌های جامعه جهانی را در زمینه اوضاع حقوق بشری در افغانستان رفع خواهند ساخت.

ادامه درگیری‌ها بین گروه تروریستی داعش و طالبان در شرق افغانستاندرگیری داعش و طالبان در شمال افغانستان 23 کشته برجا گذاشتطالبان: آمریکا از داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌کندمصاحبه| کارشناس امور سیاسی افغان: طالبان با سلفیت و داعش به لحاظ فکری و فقهی تفاوت دارد/ داعش در افغانستان پدیده‌ای آمریکایی است

وی در این باره گفت: تا زمانی که ما به رسمیت شناخته نشویم و آن‌ها انتقاد نمایند، این از نظر ما برخورد یکجانبه است. خوب است که با ما برخوردی مسئولانه داشته باشند و دولت فعلی ما را به عنوان یک دولت مسئول به رسمیت بشناسند ؛ پس از آن هر نگرانی که داشته باشند را با ما به شکل قانونی شریک بسازند، تا ما نگرانی آن‌ها را رفع کنیم.

سخنگوی طالبان درباره مسئله تدریس دختران نیز اظهارداشت که آن‌ها مشغول کار بر روی دستورالعمل‌هایی جهت تامین «امنیت و مصونیت» دختران دانش‌آموز بالاتر از کلاس ششم هستند و پس از آن مدارس دخترانه در دوره‌های بالاتر بازگشایی می‌شود.

وی با اظهار این موضوع به بی‌بی‌سی گفت که بزودی تحصیل دختران در رده‌های بالاتر از کلاس ششم نیز از سرگرفته خواهد شد اما زمان مشخصی را اعلام نکرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش طالبان اخبار افغانستان داعش طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان