Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به عدم امکان خرید بلیط اربعین با نرخ مصوب ۵ میلیون تومان اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی قیمت مصوب بلیط ۵ میلیون تومان است و شرکت های هواپیمایی موظف هستند بلیط رفت و برگشت را با این قیمت صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه ما شاهد افزایش قیمت‌های نامتعارف بوده ایم و به دلیل عدم نظارت، ایرلاین‌ها اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده اند. با توجه به اینکه نرخ مصوب بلیط اربعین برای رفت و برگشت به عراق ۵ میلیون تومان است همه ایرلاین‌ها موظف هستند مبلغی بیش از ۵ میلیون از زائران نگیرند.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند افزود:  ایرلاین‌ها موظف هستند بلیط رفت و برگشت را با هم در صورت درخواست زائران و به همان قیمت مصوب صادر کنند، ولی برخی از شرکت‌های هواپیمایی در حال حاضر بلیط برگشت نداده اند تا زائران مجبور شوند در مسیر برگشت هزینه نامتعارف را پرداخت کنند که طبق قانون باید با این متخلفان برخورد می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی باید بر رعایت این مسائل نظارت میدانی داشته باشد و سازمان هواپیمایی کشوری هم موظف است با متخلفان برخورد کند.

رضایی کوچی در ادامه بیان کرد: اگر متوجه شدیم که ایرلاینی رقمی بیش از ۵ میلیون از زائران اربعین دریافت کرده باشد و شکایتی چه به صورت فردی و چه از طریق کاروان دریافت شود ایرلاین موظف است هزینه اضافی اخذ شده را بازگرداند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  توضیح داد: هر کسی از هر ایرلاینی که شکایت کند پیگیری خواهد شد. ایرلاین‌ها حق ندارند برای بلیط اربعین بیش از ۵ میلیون تومان دریافت کنند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اینکه زائری را به عراق و کربلا بفرستیم و زائر در آنجا مجبور شود هر هزینه‌ای را برای دریافت بلیط برگشت پرداخت کند اصلا درست نیست. اگر فردی متقاضی باشد که بلیط رفت و برگشت را همزمان دریافت کند ایرلان موظف است بلیط را با قیمت ۵ میلیون تومان برای او تهیه کند.

گفتنی است، در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای از آغاز فروش پروازهای اربعین در دفاتر فروش بلیت (آژانس‌ها) و وب سایت شرکت‌های هواپیمایی خبر داده، اما نه آژانس‌ها بلیت پروازهای اربعین با نرخ ۵ میلیون تومان (رفت و برگشت) را عرضه می‌کنند و نه وب سایت شرکت‌های هواپیمایی.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم شرکت های هواپیمایی بلیط رفت و برگشت ۵ میلیون تومان ایرلاین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!

اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و در حالی که این شرکت‌ها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را داشتند، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت.

البته مناقشه درباره قیمت بلیت هواپیما به ماه‌های پیش از این تاریخ برمی‌گشت؛ زمانی‌که سازمان هواپیمایی از آذرماه از درخواست ایرلاین‌ها برای تغییر بلیت با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داده بود و حتی در برهه‌ای هم ایرلاین‌ها با استناد به آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه، قیمت‌ها را تغییر دادند؛ اما پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها باید صبر کنند تا افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آخرین تغییرات رسمی در قیمت بلیت هواپیما، این موضوع بار دیگر مطرح شده است و بار دیگر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را دارند و در مواردی حتی به‌صورت غیررسمی هم افزایش نرخ بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود، با وجود این همچون سال گذشته، هرگونه تغییر قیمت بلیت به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

در این خصوص محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - ۲۰ فروردین‌ماه درباره تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

البته پس از آن اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاصله دو هفته‌ای و تا پایان فروردین منتشر شد، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این قید زمانی برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

تغییر قیمت بلیت هواپیما منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار

در این خصوص احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- به‌تازگی درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت که هنوز رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت‌گذاری‌های بلیت هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

به گفته او، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر ماند تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایسنا

tags # هواپیما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی سپاهان و ملوان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.malavanfc.com
  • چگونه بلیط هواپیما و قطار با قیمت مناسب رزرو کنیم؟
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.sanatenaft.com