Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:38:05 GMT

یک قلاده خرس قهوه‌ای در اشنویه مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۲۲۸۷

یک قلاده خرس قهوه‌ای در اشنویه مشاهده شد

کریم خضری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اشنویه یکی از محل های زیست خرس قهوه ای در آذربایجان غربی به شمار می رود، اظهار داشت: خرس قهوه ای جزو گونه‌های آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.

وی افزود: اهالی روستای "کانی رش" هنگام کار در مزارع این روستا با مشاهدە این خرس قهوەای بدون هیچ آسیبی آن را بە بیرون از محدودە های زراعی روستا و ارتفاعات منطقه هدایت کرده و از حضور این خرس نیز فیلم تهیە کردند که در فضای مجازی انتشار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از هوشیاری مردم این روستا در نحوه برخورد با این خرس ادامه داد: در این فیلم نیز مشخص است که تاکید مردم بر عدم آسیب و صدمە زدن بە خرس است که نشان دهنده ارتقای سطح آگاهی مردم و بویژه روستانشینان نسبت به صیانت از گونه های مختلف وحوش دارد.

به گزارش ایرنا، خرس قهوەای بانام علمی Ursus arctos بە دلیل آسیب های جدی زیستگاه و کاهش دامنە قلمروی جزو گونەهای در حال انقراض است کە برای حفظ حیات این گونە نیاز بە حمایت های همە جانبە دارد.

 این گونە اگر چە در راستە گوشتخواران جای دارد و گوشت برایش ارجعیت غذایی دارد ولی گونەای همە چیزخوار به شمار می رود کە از گیاهان، برگ درختان، لارو حشرات و عسل نیز تغذیە می کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه وحوشی از آسیب رساندن به آن جدا خودداری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکلی با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست روستائیان آذربایجان غربی اشنویه حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست روستائیان آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست روستائیان آذربایجان غربی اشنویه حقوق حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است.

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه به صورت ملموس مشاهده کنند.

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجود دارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی_معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، اظهار داشت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی_معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم.

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ ایم در این جزایر با سرمایه گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود.

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد.

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می‌ زنیم و با غربی‌ها شطرنج بازی می‌کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان بندی مشخص عمل کنیم.

کد خبر 6087623

دیگر خبرها

  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • زنده گیری یک حلقه مار افعی در نیشابور